Heel mooi ![]()
Hej Bert, goed je weer te zien met je fraaie Strela’s. Tijd geleden.
Ja zeg dat Dirk ![]()
Welkom terug Bert! Als of je nooit weg was.
![]()
Ja die Strela. Heel mooi horloge! (Betekend pijl overigens)
Leuk Hans!
Ziet er perfect uit. Dames horloge?
Klopt, klein maar fijn😊, dank je wel!
Je zal je geluk aan je zijde moeten hebben wil je op de Rikketik een goede Rus kunnen vinden. Zo wie zo moet je ervan uitgaan dat de meeste goede service nodig hebben. Laatste keer vond ik sinds lange tijd een Boctok 2809 chronometer. Daar heb ik altijd een (aankoop)zwak voor dus dat de verkoper roept dat er service aan is gepleegd neem ik niet altijd even serieus. Thuis aangekomen uurwerk gecontroleerd en inderdaad was er “service” aan uitgevoerd. Kaliber droop in de olie, gewoon erin gekieperd. Dus wees alert. Pas ook op voor aangeboden Russische NOS. Bijna iedere beurs editie is daar wel een tafel die dit aanbiedt. Bijna allemaal niet originele wijzerplaten en dito kasten. Pas daar mee op. Toch heel veel plezier toegewenst met het zoeken van de pareltjes onder de Russische horloges.
Waarom vraag je dat? Als TL-1 mag je nog geen “te koop gevraagd” topics of reacties plaatsen. Tenzij je er zelf één hebt en hulp wilt.
Omdat ik deze nog niet voorbij zag komen hier en wou zijn/haar bevinding over horen, aangezien in persoon een horloge anders is dan als je deze op youtube of google ziet. Ivm de regels, deze ken ik ondertussen, mijn vraag was puur informatief en nieuwsgierigheid =) cheers
Dat is wel de grootste kans.
Ik weet het zeker want hij heeft ooit een unpacking video op YouTube gezet.
Dit is de vostok originele ontwerp. Lunadude.
Door allerlei perikelen tussen ontwerper, fabriek en opdrachtgever is dat project gestopt en heeft een veel duurdere doorstart gemaakt als cosmodiver via dit bedrijf Micromilspec — Field Tested Swiss Made Military Watches Micromilspec — Field Tested Swiss Made Military Watches.
Ik heb dus de tweede ontwerp met een oplage van 137 stuks.
Meranom of Vostok, wie dan ook, zijn de al gemaakte losse onderdelen los gaan verkopen als zelfbouw en hebben nog wat andere varianten gemaakt.
Mijn horloge heeft een Zwitsers uurwerk. En was 4 x zo duur. In alle eerlijkheid had ik het liefst nog bij dat eerste project gebleven.
Met mijn goede hf vrienden zal het wel lukken hoop ik, en anders kijk ik daarna nog wel eens in het blauw ![]()
Kan toch niet missen, Bill koopt daar toch al die fabrieken leeg ![]()
Of nu gewoon al eens in het blauw kijken. ![]()
Ik heb de laatste van mijn Russen te koop staan.
Maar ben zelf nog op jacht naar iets anders… Moest dat niet lukken kom ik misschien nog wel eens terug met een scuba dude of zissou…
Stuur ff een link wat je hebt ![]()