Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Wauw wat een beeld. Maar ja kan je niet vergelijken met de standaard versie … en tevreden over in’t algemeen? En hoe draagt ie?

2 likes

Ha zojuist een Rus gekocht, benieuwd wat er binnen gaat komen?
Als die binnen is, wel of niet een NA maken. Mogen jullie zeggen :wink:

5 likes

Tuurlijk wel :+1: maar mooie Vostok krijg je :heart_eyes:
Kan niet wachten op je NA verhaal.

3 likes

De Scubadude van @Pixel staat OHPF :thinking:

4 likes

Sorry een nepper. Er staat een submarine op. :thinking:

Geintje @Pixel.
:grin:

Kijk Folkert. :wink:

Leuk horloge Ferry!
Ben ook een liefhebber van de 420 kast, fijn draagbaar, en orginele “blikken” band. Voor het echte ‘oost’ gevoel en uitstraling.

11 likes

Ik vond de originele sluiting(gesp) niet vlak genoeg. Bleef wel eens hangen. Heb later een vervanging ontvangen. De kast zit prima. Niet te zwaar.

2 likes

Ze kunnen beiden onderwater toch :wink:

3 likes

0b3d7a9a-8897-4818-a208-fefd41b9bd6c

Klopt!

Sorry, ben wat melig, verjaardagfeesje gehad. :wink:

Mooie avond nog!

:beers:

11 likes

Oost gevoel wel, uitstraling… mwa ik vind mijn 2 170 kasten wel indrukwekkender.
Draagcomfort van de 420 op blik is heel goed, vooral in de zomer. De 170 draagt goed op staal, Sailcloth en stevig leer.

2 likes

Zo is dat, je kunt met beiden de afwas doen en de branding van de Noordzee in duiken :grin:

Voor de afwas heb ik een machine. En voor @fredpanarai1 is de zee bestendigheid belangrijk want die gaat op 1 januari de zee in rennen heb ik begrepen :stuck_out_tongue:

4 likes

32e68119-dbe4-49a1-8e28-9dcc83ecaca1

Hij is al in training! :grin:

En goede morgen mensen! Maak er een fijne week van.

10 likes

Toch interessant om te zien al die verschillende varianten. 't Zelfde, toch anders =)

3 likes

Je bent gewaarschuwd, zeer “verzamel-gevoelig” die dingen.
:slightly_smiling_face:

2 likes

bedoel je van once you start, there’s no way back?
Wel ik begin zelf meer en meer naar die russische vintages te kijken en begint echt in mijn smaak te vallen, vandaar dat ik ook even hier wou tussenmengen om mensen hun ‘‘visie’’ erover te horen :smiley:

2 likes

Welkom bij de club

2 likes

maar wat ik dus als een belangrijke factor vind en wat voor mij een doorslag zal geven is: zijn ze wel betrouwbaar qua mechanisme? Ene is quartz en een ander is dan weer automatisch … kan ik dat zowat met een seiko vergelijken of? Hoopte hier wat meer vragen over te krijgen. Ik draag de specialekes niet elke dag, dus ben daar echt zuinig mee. Daar heb ik mij daily’s voor.

Het ontwerp van de “Luna dude” of “Cosmo diver” is van Olé Dokka (directeur Norwegian space program Spaceport Norway), die de samenwerking had gezocht met Meranom, voor de fabricage van dit horloge. Door onenigheid over de uitlijning of kwaliteit van de bezel volgens mij, werd de samenwerking gestopt en heeft Meronom de onderdelen los verkocht.

Dokka heeft toen de samenwerking gezocht met een andere leverancier, wat resulteerde in het exemplaar van @BroederBill, de tweede versie.

Ik heb toen de onderdelen besteld, toen ze beschikbaar kwamen. Vervolgens nog lange tijd op zoek geweest naar de juiste GMT, om deze te kunnen bouwen. En vorig jaar heb ik ook nog de juiste caseback kunnen bemachtigen.

Ik heb hem nog nooit gedragen, maar af en toe gaat het doosje open, om hem te bewonderen.

16 likes

Even teruglezen vanaf begin bijv.
Deze onderstaande is van 14 maart.

De al eerder genoemde slechtere kwaliteits controle?
Mijn laatste 2 NA’s van 5 jaar geleden, hadden beide problemen. Bij de een wisselde de datum niet, bij de andere liep de automaat rotor heel zwaar. Beide terug voor garantie. Die datum heb jij later voor de 2e keer gerepareerd en is nu echt goed. :slightly_smiling_face:

Dit onderwerp komt hier regelmatig terug. Ook in vorige topic’s. Het betreft hier met name de betrouwbaarheid van Vostok mechanische horloges.

Mijn mening. Nee niet vergelijkbaar met bijv Seiko.
Maar het ontwerp blijft mooi. Zeker de unieke waterhardheid tot ver boven de 20 atm. van de Amphibia serie, maar vooral de kwaliteits controle bij nieuwe horloges is al jaren matig.

Daar staat tegenover, ze zijn erg voordelig, en meestal goed te repareren. Vraag anders @DirkT maar eens.

Maar persoonlijk, ik kocht ze voor het bijzondere, niet om een super horloge te hebben. Daar zijn genoeg andere merken voor.
Leuke hobby hoor, dat wel. :grin:

6 likes

Ik koop ze om er hier bij te horen, leukste clubje van het forum.

5 likes

Enkel gezellige, licht melancholische zielen hier. :+1:

5 likes