Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Hoe staan jullie tegenover duikers op een leren bandje?

1 like

Leren bandjes bij mij alleen op dressy horloges.

1 like

En heeft dat, voor jou, een reden? Gewoon uit interesse hoor.

1 like

Zsker, een hele simpele reden zelfs.
Dat zijn de enige horloges die ik mooi vind op leer.
Die horen voor mij bij iets formelere gelegenheden, waarbij ik bv ook een pak zou dragen, als ik dat al zou hebben.
Voor de rest is het voor mij vooral staal en enkele rubber banden.

Ook weer ff om de hoek kijken hier met de Agat Zlatoust. Wel Vostok inside :yum:

10 likes

Ik vind het helemaal prima zolang je naar kantoor gaat of iets dergelijks. Voor hikes en zwempartijen vanzelfsprekend niet.
Ik droeg mijn scuba dude in de winter altijd op een blauw lederen NATO of op een donker bruin lederen bund.

Geen leren band voor mij

Alleen op een stoere stevige lederen band zoals de Hirsch Modena en dan in de periode dat ik truien of sweaters draag. Anders staal. NATO vaak geprobeerd maar is niet mijn ding. Rubber of FKM kan ook goed, bijvoorbeeld naar het strand. Oh ja, sailcloth vind ik ook fijn, lederen voering.

Hej Boctok freaks, goede vrijdag gewenst!

10 likes

Ok, duidelijk, dank jullie wel.

De reden dat ik het vraag is dat ik laatst ergens las dat leer niet op een duiker “thuishoort” omdat leer niet goed tegen water zou kunnen. Op zich logisch natuurlijk maar ik schat dat 50% van de mensen op dit forum hun duiker nooit meeneemt het water in. De andere 49%, waaronder ondergetekende, acht ik dan wel weer zo intelligent dat ze gewoon een bandje wisselen als ze er mee gaan zwemmen.

“Maar Piet, dan heb je pas 99%!”

Ja, maar die ene procent acht ik dus niet zo intelligent :nerd_face:

Ik ben een eigenwijze zak hooi en toen ik dat las dacht ik gelijk “dat maak ik zelf wel lekker uit” en toen eindelijk iemand mijn gele Citizen wilde ruilen en daar een aantal, zelf uit te kiezen, luxe lederen horlogebanden tegenover stelde heb ik gelijk een fraaie bruine bizonlederen band voor de Scuba besteld.

And I like it!

13 likes

Ik doe ook weer een keer mee! #VostokVrijdag

14 likes

Dat klopt, het word er niet mooier op. Maar… ik heb ooit op het HF een Di-Modell 22mm lederen bandje gekocht dat volledig waterproof is. Ook nadat het zeiknat is geworden droogt het weer op zonder dat je verslechtering ziet. Alleen is de droogtijd wel lang dus erg lekker voelt zo’n natte band om je pols niet. Maar dat heb je met NATO ook. Daarom in zee enkel staal of rubber waarbij de Hirsch Accent echt rubber voor mij het comfortabelst voelt.

1 like

Eens…

:joy:

Daar gaat het om, het staat echt mooi vind ik, leer op een duiker…

3 likes

Mooi he? :grin:
(Zo werd hij zelfs officieel als SE versie verkocht.)

M.a.w. kijk gewoon wat staat.
Deze duikers worden vrij weinig als echte duiker gebruikt. Al eerder genoemd lees ik. Vandaag heb ik er toevallig een om met prachtige rubber band. Nu zijn er ook mensen die rubber alleen in de zomer dragen. Maakt mij allemaal niks uit. Lekker afwisselen. :grin:

Maar nu je het vraagt,
wat ik persoonlijk nooit mooi vind, zijn die gladde bezels op een Amphibia.

Die “duik” kasten zijn ontworpen voor een afleesbare brede "draai"bezel.
Zo’n gladde bezel wordt dan te massief zonder echte functie. Je probeert dan een dresser te maken van een dikke brede kast.

Maar geen paniek, zuiver wat ik mooi vind he. Iedereen krijgt een like bij mij. :wink:

12 likes

:stuck_out_tongue:

12 likes

Weet ik toch :blush:
Screenshot_20251107_163807_Chrome

3 likes

En alweer 2. :wink:

Meest gezellige topic van het forum.
Goed weekend mensen! :smile:

5 likes

Ik doe mijn duikers nooit af. Leder en water samen is voor mij geen succes. Ook bewoners wassen in natte badkamers werkt niet echt…

4 likes

Even een vraagje tussendoor .
Hebben alle Vostok Scuba Dude een datum venster of zijn die zonder datum gemodificeerd ?

Ik heb er 2 gevonden zonder datum venster. Bij de bekende site Meranom.
:slightly_smiling_face:

8 likes