Mogguh
Vostok24 heeft er genoeg.
Kijk hier maar eens
Scuba Dude in deze kleur al dan niet met cijfer aanduiding zonder datum venster is zeldzamer. Laat ik die nou zoeken.
Hoi Dirk.
Ik heb deze 2 gezien bij V…d en vroeg me af of het originele zijn of mods met een ander afwijkende dial.
Thanks voor je research.
Bovenste lijkt mij een mod, wel een mooie overigens.
Onderste twijfel ik aan, die lijkt mij origineel.
Zoek je iets specifieks wat vooral origineel moet zijn?
Ben me aan het oriënteren omtrent de Scuba Dude met blauwe dial zonder datum en zo origineel mogelijk.
Soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Als je origineel af fabriek Christopol zoekt kun je inderdaad het beste kijken in de virtuele catalogus van Meranom of Vostok24. Zo origineel mogelijk is voor een Boctok natuurlijk best relatief. Er zijn zoveel kast modellen en wijzerplaten gemaakt en passen veelal gewoon op elkaar. Voor Amphibia is het meestal kaliber 2416b, werkpaard met rotor en al dan niet met datumcomplicatie. Dit is over het algemeen waarom er met Boctok zoveel wordt gemodereerd. Je maakt wat jezelf het mooiste vindt.
Klopt Dirk.
Door de jaren heen zag je bij Meranom inderdaad verschillende combinaties verschijnen.
En dezelfde dial’s waren ook weer los te koop.
Meranom is dicht verbonden met de fabriek en zit ook in Chistopol. Soort hoofd dealer.
Of te wel, ze doen het zelf ook, af en toe een andere combinatie uitbrengen.
De laatste jaren is de spoeling wel dunner geworden. Die vrolijke variant op de klassieke scuba dude zie ik al tijden niet meer bij Meranom. Dan kun je beter naar Vostok24.
Bezels wisselen gebeurde ook officieel.
De eerste Panerai duikhorloges hadden allemaal een lange leren band (om over het duikpak heen te passen) van Kodiak leer, dat watervast was. Nou is geen enkele leersoort helemaal 100% waterproof, maar ik heb een tijd geleden een stuk oil tanned watervast leer gekocht, bandje van gemaakt, verschillende keren mee de zee in geweest, regen, zweet, en dat is nog in prima staat. Dus dat leer niet op een duiker zou thuishoren of er niet geschikt voor is is volgens mij gewoon niet waar.
Bedankt voor je verhaal. Hier leer je nog eens wat.
De mijne is mee voor een weekendje Hoge Venen.
Lekkere hike deze voormiddag en zo dadelijk de mtb op.
Prachtige dag er voor! ![]()
Woensdag en vrijdag.
![]()
Vooruit dan maar. ![]()
Восток!
Spreek uit: vWostok.
Soort zachte w, of niet Dirk? ![]()
Net bladeren geveegd.
Fijne wostok woensdag in herfst sfeer mensen.
Helemaal juist Jan. Dat hebben we toch maar overgehouden van 3 jaar Russische les.
Kom net thuis van een super interessante lezing van Rob Memel over de balansspiraal patent historie van Christiaan Huygens. Was in het fraaie Haagse Venduehuis op initiatief van Stichting Haegsche Tijd. Zij hebben als doel een permanent tijd museum te gaan stichten en in Den Haag een standbeeld van Christiaan Huygens te mogen plaatsen. Weer een hoop wijzer geworden.