Ik hou me aanbevolen ![]()
daar word ik nu al blij van !
Dank voor de links, heb ze opgeslagen
Wat denk jij dat beter is, ook qua service en communicatie? Ik denk Poljot24, weliswaar iets duurder, maar daar kan een betere service tegenover staan. Dat is mij die paar tientjes wel waard.
Ik ga even met @DirkT overleggen over de kast. Het uurwerk kan naar het oud ijzer. Ik kom erop terug @drex Morgen verder, weer een flinke werkdag voor de boeg morgen.
Precies Drex. Zo redeneer ik ook altijd. Nooit spijt van gehad. Paar tientjes ben je zo vergeten.
Ook wel een paar keer op ebay gekocht en ging ook goed. Maar is vaak van particulieren. (Deze toevallig niet trouwens) Dus service wordt vaak lastig.
Wat je hiermee moet? Wat ik je al eerder heb voorgesteld; stuur hem naar mij en ik zet er een ander uurwerk in. In tegenstelling tot Vostok24 en Meranom is mijn voorraad voorlopig nog niet op. En die van jou krijg ik gewoon weer perfect voor en ander projectje. Wat je in ieder geval niet moet doen is je gemoedstoestand laten beheersen door een Boctok van een paar tientjes. Kijk het journaal van 8 uur, er zijn veel ergere dingen die kunt overkomen. Gun Drex best je radioroom wijzerplaat maar dit is wel een beetje de weg van de minste weerstand. Slaap er een nachtje over en hoor graag wat het wordt.
Goedemiddag heren, mijn technische kennis met betrekking tot horloges is nihil te noemen. Een batterijtje wisselen en een ander bandje monteren lukt nog wel maar verder ben ik nooit gekomen.
Wie kan mij even op weg helpen?
Zoals jullie wellicht nog weten is het glaasje van mijn mooie gouden Vostok Komandirskie gesneuveld toen hij van mijn pols viel door een falende springbar.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw glaasje. Ik heb de diameter van waar het glaasje zat opgemeten. Het heeft vast een naam. Met de schuifmaat kom ik op 35mm uit.
Ja, ik weet het, mijn schuifmaat is goor en dat zal hij ook blijven. Hij is nog van mijn opa geweest en hij ruikt zelfs nog naar zijn werkplaats. Hij hoort gewoon zo.
Voor de volledigheid ook even een foto van de caseback en het nummer.
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden voor ik domweg iets bestel? En, hoe zet ik het glaasje er in?
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden voor ik domweg iets bestel? En, hoe zet ik het glaasje er in?
Laten doen.
Ben toch eens een beetje zuiniger op die mooie horloges.
Voor een paar tientjes doet een vakman dit, daar ga je toch niet het risico voor lopen dat je iets verkloot.
Dat is natuurlijk ook een optie maar ik ben meer van het type eerst zelf proberen. Natuurlijk is er de kans dat ik het verkloot maar dat is nog altijd mijn eigen verantwoordelijkheid. Als het goed gaat kan ik tevreden terugkijken.
Kijk, heb ik er nou heel speciaal gereedschap of materiaal voor nodig, dan ben ik reëel en begin ik er niet aan. Dan kijk ik @DirkT of een andere horlogemaker even lief aan. En dat hoeft ook heus niet gratis.
Ik ben meer van het uigangspunt; Als je het met een Rolex van €15000,00 niet zelf zou doen, waarom dan wel met een Vostok van €150,00?
En als ik het dan toch persé zelf zou willen doen, dan zou ik eerst eens bij de kringloop oid een paar ouwe lijken opdoen om daarmee eerst eens wat te oefenen.
Maar ja, dat zijn dan mijn 2 centen.
In ieder geval succes gewenst en hou ons op de hoogte van de resultaten.
kans dat ik het verkloot
Dan kijk ik @DirkT of een andere horlogemaker even lief aan.
Kijk Dirk maar lief aan, samen met diverse leden in dit draadje kunnen we beamen dat het dan helemaal goed komt.
Klopt Dirk is top👍
Ik ben meer van het uigangspunt; Als je het met een Rolex van €15000,00 niet zelf zou doen
Heel simpel. Ik heb geen Rolex van vijftien ruggen.
waarom dan wel met een Vostok van €150,00?
Omdat ik het misschien kan. En omdat ik €14850,- nogal een verschil vind qua leergeld.
En ik zeg ook niet dat ik het per se zelf wil doen he. Ik vraag om hulp voor de aankoop van een glaasje en hoe ik hem er eventueel in krijg.
en hoe ik hem er eventueel in krijg.
Ik zou denken uurwerk er uit. En van binnenuit er in drukken.
(En Dirk vragen of hij het wil doen) ![]()
Deze tip ooit gekregen van Hans @slls .
Dit betrof een glaasje voor een Poljot Sturmanskie 3133.
Dit soort maten moet je dus weten. Misschien kun je ook die leverantier vinden.
Ik dacht eigenlijk dat acryl er doorgaans van bovenaf in gedrukt werd. Ik kan het mis hebben hoor en als wat jij zegt klopt, dan moet ik reëel zijn en inderdaad Dirk lief aankijken.
Slaap er een nachtje over en hoor graag wat het wordt.
Ik heb er goed over nagedacht. De Radioroom kocht ik als tweede Rus na heel enthousiast te zijn over de Scubadude, was toen net begonnen met de hobby. Van al mijn ca. 15 horloges ben ik er nog geen één zat behalve de Radioroom. Het is me gewoon te opvallend, niet passend bij mijn kleding en bij wie ik ben en draag het zeer zelden. Mis 'm ook helemaal niet nu hij slecht loopt in tegenstelling tot de Scubadude.
Mijn idee is als volgt: de Scubadude laten repareren (loopt enkele minuten terug bij indraaien kroon) en iets te snel.
De Radioroom voorzien van een nieuwe dial en uurwerk en eventueel bezel en de Radioroom dial naar Drex.
Nu alleen de vraag welke dial en of je al dat werk allemaal ziet zitten.
Favoriete dial kandidaat is de Pripyat, daarna de Baikal (helaas beiden uitverkocht) en anders een sniper of gewoon iets generiek en niet te opvallend. Alles behalve iets met wapentuig. Gewoon een leuke praktische zomerduiker.
Wat vind je (en vinden jullie) ervan?
Dus eigenlijk het uurwerk laten repareren en een ander bezel en wijzerplaat erop. Als jij daar vrede mee hebt, waarom niet?
Ik heb nog twee Vostoks liggen die ik niet ga gebruiken. Ik zal zo eens kijken wat voor wijzerplaten erop zitten. Die mag je dan zo van me hebben. Mits ze passen en naar je zin zijn natuurlijk.
De restanten van het horloge mag Dirk dan hebben voor de onderdelen.
Die mag je dan zo van me hebben. Mits ze passen en naar je zin zijn natuurlijk.
Alvast dank! Ben benieuwd…
Lopen ze niet meer dan?