Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Het is hier ook net een kroeg. Niet verder vertellen anders komen alle Squale liefhebbers ook deze kant op.

4 likes

Inderdaad de gezelligste kroeg

3 likes

Ik kan me voorstellen dat je de radioroom wat opvallend vind en ik begrijp dat je werk met radioactiviteit verband houdt, maar is de Pripyat niet minstens zo opzichtig?

1 like

Ja dat heb je goed begrepen.

Het is een comfortabele kast.

Zeker, goed beschouwd heb ik aan 3 goede Vostoks genoeg.

Nee ik koop er niks meer bij. Zit ik straks weer met een nieuwe Vostok van matige kwaliteit. Aan de huidige 3 weet ik nu wat ik heb.

Nee, Jan heeft me het licht laten zien.

Een Baikal is een Baikal niet alleen om de kleur.

Ik word er :woozy_face::face_with_spiral_eyes: van :joy:

Ik ga de fles Zubrówka uit de kast trekken :grin:

Ja, heb je helemaal gelijk in.

4 likes

Conclusie (na een wandeling met mijn echtgenote van een uur): Ik ga van 4 naar 3 Vostoks, ik doneer de Radioroom wijzerplaat aan Drex en de rest aan Dirk.

Verder laat ik Dirk mijn Scubadude weer helemaal tiptop maken en die blijft lekker op Boctok staal.

10 likes

Beste plan van vandaag Folkert. :beers:

Morgen doe ik mee. Vandaag mag nog niet. :grin:

8 likes

Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik heb hem :sunglasses:

Ik houd het wel op kapitalistisch bier en whisky

3 likes

Joepie! Heb je er ook de wijzers bij? Ik heb nu wijzers met chroom, dat wordt schier onafleesbaar op een Radio Room.

2 likes

Het is een compleet horloge gekocht bij Komandirskie dot com dus ja.

Is dat te regelen @DirkT? Wijzerplaat en wijzers voor Drex eruit halen? Of wil je dat door Drex zelf laten doen? Ik wil in elk geval de mooie 420 kast weer terug geven. Alle onderdelen worden nu schaars.

4 likes

Die is zonder datumvenster toch? Daar gaat het mij ook om. Dan ben ik van die datum af, want dit staat altijd verkeerd als ik hem dragen wil.

1 like

Ja, volgens mij zit er ook geen datumschijf in.

En daar kunnen sommige HF leden niet goed mee overweg :thinking::grin:

3 likes

Het is voor een 2416B uurwerk, past dit? ( Amphibia 100 case )

Haha! Ik kan het niet :grin:

3 likes

Geen idee, ik ben geen Vostok mod expert.

Ik kom niet verder dan bandjes wisselen :wink:

1 like

In de originele Radio Room zit een 2415 :thinking:

2 likes

Hier heb ik 'm nieuw gekocht voor 6000 roebel.

3 likes

Het gaat erom of de twee pootjes achterop de wijzerplaat hetzelfde zijn. Misschien weet iemand dit?

1 like

Dit was echt een hele mooie draad voor info. Hoewel veel achterhaald is werd hier al vermeld dat 2415 en 2416B uitwisselbaar zou moeten zijn.

https://www.watchuseek.com/threads/a-guide-buying-modifying-repairing-vostok-amphibia.3042242/

De quote uit het topic:

- dials are made with or without date ‘window’: the date window is the small square hole which allows you to see the date
– if you have a 2416 movement (with Date) and you want to install a different dial which does not have a Date window, this is no problem:
the Date ‘Wheel’ on the movement will continue to function under the dial. No damage will occur to the movement or dial

4 likes

Dank! :+1: Komt me bekent voor en ik denk dat het idd uitwisselbaar is.

2 likes

Als ik op beide uurwerken google lijken er op dezelfde plaatsen 2 gaten te zitten. Op ca positie 7 minuten en op 37 minuten. Dus diagonaal schuin rechts boven links onder. Zijn dat de pootjes gaten?

Je moet wel de datum schijf verwijderen denk ik.

O Mark gaf al antwoord, kan blijven zitten dus.

Ik zou het persoonlijk wel een nadeel vinden dat je nog steeds voorzichtig moet zijn met achteruit draaien.
Je weet namelijk niet of je technisch op 12 of 24 uur zit. :thinking:

Ik zou dan het hele datum mechanisme er ook uit gooien. :grin:

2 likes

the Date ‘Wheel’ on the movement will continue to function under the dial. No damage will occur to the movement or dial

2 likes