Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Jongens, jongens, kan ik niet even rustig een bakkie koffie doen? hahaha.
Gewoon uitwisselbaar. Maakt niet uit of het kaliber een datumcomplicatie heeft of niet, wijzerplaat kan er gewoon bovenop. Meestal haal ik de datumcomplicatie eraf anders is die tik zo raar s’ nachts.

Perfect, gaat goed komen. Daar drinken we op!

5 likes

Dat bedoel ik.
:beers:

2 likes

Knap vind ik dat. Ik heb nooit problemen met vintage, die oude 2409’s kan ik uit elkaar halen, schoonmaken, weer afregelen, nooit echt een probleem. Maar die nieuwere, post-Sovjet… altijd iets. Heb er nu een waar een soort raar kantelpunt in zit met afregelen, het is óf veel te snel óf veel te langzaam. Misschien iets met de spiraal waar ‘ie door die regelarm loopt, nog geen idee. Maar het is nooit straightforward.

4 likes

Beste is alles naar mij te sturen, haal ik de wijzerplaat en wijzers er voor Drex af. Kijken we daarna wel hoe het bij Drex komt.

2 likes

Begrijp ik. Ik heb in de jaren 90 bij een klus met de KNRM geleerd waar het voor is, die wijzerplaat, en sindsdien vind ik er wel een soort romantiek bij horen, kanaal 16 uitluisteren op een krakende oude marifoon, geluiden van andere schepen ergens ver weg, de geur van roest en diesel… en de legendarische BBC shipping forecast. Ik wed dat als je hem omdoet op een slingerend schip hij perfect loopt. Hij mist de zee.

2 likes

Helemaal waar, juiste constatering. Heb ook regelsleutels gezien waarvan de afstand tussen de beide zijde van balansveer te klein was. Moet aan beide kanten de helft van de dikte van de balansveer zijn. Ook denk ik dat Christopol een ander type/materiaal balansveer is gaan gebruiken. Balansveer is ongelofelijk gevoelig voor magnetisme. Tijdens werk is regelmatig demagnetiseren het devies.

3 likes

Zit jij Folkert nu te plagen? :wink:

Doe ik niet aan mee.

Kijk mensen, voor de geïnteresseerden van de radioroom. Ga eens naar deze interessante website. Ook voor andere modellen en merken.

4 likes

Is me bekend, al 50 jaar geboeid door “radio” als hobbyist, zendamateur (officieel) enz.

Zo’n mooie groene Sailor…
17636717710891767384617446676035

Ik zwem 's zomers in de Noordzee :wink:

4 likes

32e68119-dbe4-49a1-8e28-9dcc83ecaca1

0b3d7a9a-8897-4818-a208-fefd41b9bd6c

Ook een keer gedaan. :grimacing:

1 arm was al koud. :wink:

7 likes

Zeeschuimer! :joy:

3 likes

Iedereen weer een heel fijne Vostok vrijdag gewenst.

16 likes

Fijne Vostok vrijdag!

15 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst

15 likes

Hier is het Poljot pátek. Dag 1 van de Mido-loze week :sweat_smile:

18 likes

Mooie vostok vrijdag mensen!

13 likes

Hele fijne Boctok vrijdag mensen.
Wordt een archief beeld, hopelijk wordt het mij vergeven. Heb de Streila 3133 om. Vandaag beetje haast, hele dag in het Zeister horlogeatelier. Verder met mijn ETA 2824-2 upgrade project.
@LVA Poljot Paték :rofl: de hit van de dag. :rofl:

18 likes

Geen Vostok, wel een Poljot :grin:

13 likes

Fijne Vostok vrijdag.

15 likes

Fijne Vostok Vrijdag!

Ik heb deze al een hele tijd niet gedragen maar eigenlijk is hij te leuk om in de kast te laten liggen. In mijn fantasie is het een onderzoeksschip.

14 likes

Ja, die! En die hangt dan vaak op zo’n plek waar je er steeds bijna je hoofd tegen stoot.

3 likes