Bedankt voor de tip, ik wilde net zelf AliExpress gaan raadplegen ![]()
Oh, hij staat ook best netjes! Ik zet hem even op de verlanglijst voor de kerstman ![]()
Tsja, zijn ook goedkoop. Maar de Amphibia’s zijn ook geen Omega Seamasters.
Is veel beleving ook denk ik.
Ik ben die blikken banden steeds meer gaan waarderen, juist vanwege die simpele basic uitvoering. Past helemaal bij die basic Oostblok beleving.
Sfeervol, maar hoef zelf niet meer terug naar kolen scheppen smorgens om de boerderij keuken een beetje voor te verwarmen bij -10. ![]()
Hier onder een propaganda boekje van de Russische ambassade. Heb een hele serie, gekregen tijdens de Russische week op de hbs in 1968. Was best interessant toen. Totaal onbekende wereld.
Daar is gelukkig ook niet zoveel meer van over. De mooie natuur en de mooie steden zijn gebleven maar de rest eromheen heeft op veel plaatsen gelukkig een grote upgrade gekregen.
N.B. In Polen kom je nog zelden iets tegen wat aan Rusland herinnert. Alles moet zoveel mogelijk “echt Pools” zijn.
Die op je scuba dude vind ik dan wel mooier. Stond ook geadverteerd op mijn nieuwe, maar die kwam op die andere bling bling band.
Ik heb 'm een keertje gescrubbed met een afwasspons, zag er mi een stuk beter uit.
Ik zit nu wel met een “probleem” bij mijn nieuwe Scuba. Je kan op de foto zien dat er ongeveer op 11 uur een kleine chip zit in het acryl. Ik voel 'm niet met de nagel of vingertop maar krijg het er ook niet meteen uitgepoetst met tandpasta.
Niet zoveel zin om hem retour te sturen, maar het is aanwezig genoeg om mij te storen.
Wat zouden jullie doen?
Hier heb ik prima resultaten mee bij vostok acryl glaasjes.
Rustig stuk of 3 keer in en uitpoetsen. Of vaker. Moet de chip wel aan de buiten zijde zitten uiteraard.
Zelf wel horloges terug gestuurd bij (mechanische) gebreken. Dat was bij Meranom. Werd keurig opgelost en gerepareerd terug. Helaas niet altijd blijvend.
Folkert kent dat ook ![]()
Ik heb nooit iets naar Rusland terug gestuurd want zelfs al zou dat kunnen dan is het voor het geld de moeite niet waard.
Mijn horloges gaan standaard naar Dirk, die vertrouw ik 100%. Natuurlijk is het belachelijk dat een horloge al zo slecht is na 1 of 2 jaar maar als je ziet met welke inzet en oude apparaten de fabriek werkt dan vergeef je ze dat. Maar meer dan de huidige 3 Vostoks komen er niet. Sowieso ben ik niet van het ongebreideld verzamelen.
Ik bedoel eigenlijk meer dat er van alles aan nieuwe Vostok’s (kan) markeren. ![]()
Ik vraag me idd af om die niet aan de binnenzijde zit. Kan dat überhaupt?
Ik heb wel metaalpoets liggen, zal het eens proberen.
Deze komt van Moscow Classic uit Polen, niet uit Rusland. Dus retour is allicht doenbaar, maar het is natuurlijk geen onoverkomelijk gebrek. Wel een dompertje. Achja. ![]()
Tsja, wel keuzes inderdaad. Een glaasje wissel je zelf ook niet zo makkelijk.
Maar je bent, met verzenden, maar zo 4 a 5 weken kwijt, plus verzendkosten naar Polen.
In de hoop, dat hij niet verdwaald ergens en weer vlot retour komt.
![]()
![]()
Edit: Webdomain is te koop, ze bestaan wellicht niet meer.
Hij verkoopt via chrono24.
Vandaag een Pobeda binnengekregen vanuit Tsjechië, is samen binnengekomen met een Tissot 35 mm met een zwarte plaat. Ook met een versleten kast.
Omdat ik ook kasten ga restaureren, heb ik deze Pobeda gekocht om het verchromen en alles wat daarbij komt kijken om daar ervaring mee op te doen. Dus vintage kasten die totaal versleten zijn, zoals deze Pobeda, daar heb ik nu ook belangstelling voor, en meestal zijn ze erg goedkoop, zoals deze Pobeda, die kostte me 4,50 euro. Ik ben benieuwd wat ik hier nog van kan maken. Secondewijzer is niet aanwezig, maar het gaat me nu om de kast. Ik heb gelezen dat je met chroomstrippen met Russische kasten voorzichtig te werk moet gaan, omdat de kast meestal van messing van niet al te beste kwaliteit is gemaakt. Dus na het strippen, ik doe dat met omgekeerd galvaniseren, er wel een kast over blijft, lol.
De Pobeda ziet er dan wel wat onooglijk uit, het uurwerk niet, hoor. Het loopt prima.
En wat zeggen die zelf bij dit soort gevallen? Heb persoonlijk geen ervaring met ze.
Ik zou beginnen met een mailtje. Dat deed ik bij Meranom ook. Werkte goed.
Er is 14 dagen retourrecht. Ik heb het even opgenomen met de verkoper.
Die zegt een stofje, geen kras. ![]()
![]()
Ik gebruik polijstpasta waar je ook de koplampen van je auto mee kunt doen. Grotere tube dan polywatch, ook goedkoper en het stinkt een stuk minder dan brasso.
Daar komt het op neer. Gewoon even flink poetsen. Behoorlijke krassen kreeg ik er toch goed uit. Ik hou wel van acryl.
Ik ook. Bij mij komt er alleen acryl en saffier in. Ik ben te lomp voor mineraalglas.
Dit spul gebruik ik. Van de geur van brasso krijg ik hoofdpijn.
Dit is mijn andere Boctok-duikertje met stalen band, staat ook wel goed vind ik.
Waarom twee dezelfde? Als je goed kijkt, zijn ze niet geheel hetzelfde, maar dat komt omdat ik bij de eerste die ik heb gepost, (gisteren) dat het niet meer om mijn pols zat bij thuiskomst van de barbier. Ik ben er wel een paar weken ziek van geweest en begreep niet hoe dat kan. Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat het horloge spontaan van mijn pols viel, en dat bleek aan dat rubberen bandje te liggen, dus met dat in mijn achterhoofd dacht ik zeker dat ik het verloren was, of misschien lag het wel in de stoel bij de barbier, maar dat was niet het geval. Omdat ik er nog steeds aan moest denken en het zo jammer vond dat het weg was, heb ik gezocht naar een zelfde horloge en wel zo snel mogelijk, om de pijn enigszins te verzachten. En toen kwam ik deze tegen en heb ik die gelijk besteld op Etsy.
Een paar weken later zat ik in een paar dozen te kijken en tot mijn grote verbazing lag het daar in een doos van uitgekookt met andere horloges! Och jongens toch, wat was ik blij en ook wel verbaasd dat ik me niet kon herinneren dat ik het bij thuiskomst direct had afgedaan en daar in die doos had neergelegd.
Dus dat is de reden dat er nu twee Boctokjes zijn met eenzelfde duikertje op de plaat, maar toch zit er verschil in. De eerste is voor mij toch het mooist.
Dit was de gemiste Boctoc, maar die ik gelukkig weer om mijn pols kan sluiten.