Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Leuk horloge!

Even een Off-Topic reactie op een Zwitser: controleer dit horloge even op de aanwezigheid van radiumverf.

2 likes

Voel je met je nagel dat er een chip aan de buitenkant zit? Een chip poets je er niet zomaar uit. Dan zul je eerst flink moeten schuren met 400 tot de chip eruit is. Daarna door schuren tot 8000 en als laatste polijsten.
Ik heb nog nieuwe glazen liggen, voor mij gaat persen eigenlijk altijd wel goed maar je hebt wel kracht nodig.

3 likes

Ik heb veel radiumhorloges, ik weet ermee om te gaan. Bedankt voor de tip. Ik draag een masker als het echt tekeergaat, maar bij een normale waarde draag ik geen masker, maar leg de plaat in een speciaal plastic doosje, samen met de wijzers.

1 like

Ik voel eerlijk gezegd helemaal niets.

Ik heb wel schuurpapier allerhanden van straight razor restore projectjes. Maar om daar nu mee aan de slag te gaan op dit horloge… :face_with_diagonal_mouth:

2 likes

Is die Tissot geen Dirty Dozen kandidaat? Gaaf ding maar idd pas op voor radium. Mooie uitdaging om opnieuw te gaan verchromen. Op een cursus bij Till Lottermann eens een ETA uurwerk verguld. Heb alles gearchiveerd wat je hiervoor nodig hebt om ooit zelf eens te gaan doen. Nog niet aan toegekomen. Hou ons op de hoogte van je vorderingen. Super leuk om te volgen.

3 likes

Graag gedaan!

Ik betwijfel het omdat

Je hebt geen idee hoe radio toxisch radiumverf is bij inhalatie of ingestie.

Het enige “voordeel” in jouw geval is je leeftijd al kunnen “lange termijn effecten” ook al binnen 10 of 15 jaar optreden.

Sorry dat ik wellicht een beetje grof overkom maar ik wil je vooral even wakker schudden.

Enfin, nu weer verder ontopic. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

3 likes

Dan is het misschien echt wel aan de binnenkant. Om goed te checken moet toch het uurwerk er even uit.

1 like

Eens. Een echte cccp, en met een “lume” bezel. De opdruk is ook net iets fijner uitgevoerd.
Leuke set zo. :ok_hand:

Ik hou jullie goed op de hoogte; het is voor mij juist erg leuk om mijn ervaringen te delen.
Die Tissot heb ik ook op die Tsjechische veiling gekocht, ik heb al diverse zoekmachines ingeschakeld, maar nog geen tweede gevonden op het internet.
Het is best een groot formaat van 35 mm en met aparte lugs, de pinnen kunnen er niet uitgehaald worden.

6 likes

Ik denk oprecht dat je een pareltje hebt gewonnen.

4 likes

Dank je, Dirk. Toen ik deze Tissot daar op die veiling zag staan, dacht ik precies hetzelfde als jij: een echt pareltje. Althans, in mijn gedachte was ik de kast al aan het opknappen, en hoe mooi het zou kunnen worden. Wat ook speciaal is, is het ontwerp. Ik heb gezocht en gezocht, nergens zo’n uitvoering te vinden. Je mag gerust weten, ik heb er best wel iets voor moeten betalen, maar ik ben er zeer blij mee.
Heel mooi bij al die andere Tissots die zo op elkaar lijken; deze is toch heel anders, het formaat 35 en de lugs. Daarbij komt dat een zwarte plaat ook wel wat meer wordt gewaardeerd dan een lichte plaat.

3 likes

Nee, je komt helemaal niet grof over. Ik wilde het zelf ook al aanhalen, dat ik gezien mijn leeftijd er toch minder van zal merken. Dus het is pure logica.

3 likes

Dank je, Jan.

2 likes

Lekker blijven dragen en accepteren dat een Vostok voor dat geld nou eenmaal niet perfect kan zijn.
Je kunt ook denken dat je nou een uniek stuk in handen hebt.
Bij postzegels en munten zijn de misdrukken het meeste waard.

3 likes

De verkoper stort mij 10 euro terug ter compensatie. Seems fair, dus ik heb geaccepteerd.

Die prachtige blauwe kleur is waarom ik hem opnieuw heb aangekocht. De liefde komt stilaan terug. :blush:

13 likes

Eind goed al goed! :+1:
Mooie bezel!

2 likes

8 likes

Ik ken dat gevoel. Mijn Vostok liefde stond ook een tijdje op een lager pitje door alle technische problemen.

2 likes

Hier ook, maar door het te graag dragen van de Mido die deze zomer binnenkwam :face_with_peeking_eye: deze week voor het eerst in lang nog eens de Okeah aangehad.

5 likes

Klopt. Ik heb 'm zelf “ge-brushed” door 'm over een droge schuurspons/schuurlap uit de keuken te bewegen.

2 likes