Knap dat je het aandurft, dus geen last van dampen gehad?
Interessant proces en zeer goed eerste resultaat. ![]()
Benieuwd naar je volgende project.
Zal ook eens zoeken in de “oude” horlogedoos.
(Van mijn vader) ![]()
Knap dat je het aandurft, dus geen last van dampen gehad?
Interessant proces en zeer goed eerste resultaat. ![]()
Benieuwd naar je volgende project.
Zal ook eens zoeken in de “oude” horlogedoos.
(Van mijn vader) ![]()
Dank je Richard
Dank je Jan, ik heb totaal geen last gehad van dampen en ook de geur is nauwelijks waarneembaar, ik had verwacht dat het meer geur zou afgeven maar dat viel erg mee.
Ik ga weer eens opzoek naar een tweede gegadigde, maar of dat een Rus is dat betwijfel ik, dus komt dat in een ander topic, of ik maak een topic alleen voor hobbyisten die met verchromen bezig zijn, lijkt me ook wel leuk en leerzaam, kunnen we van elkaars ervaringen iets opsteken.
Dat het afstellen lastig gaat komt door de gasontwikkeling. Daardoor varieert het “beschikbare oppervlak” steeds.
Wat kan helpen is een aquarium pompje om daarmee de vloeistof in beweging te houden. En de stroomsterkte niet te hoog. Het moet net aan te zien zijn. Tenminste zo doe ik het met verzinken.
Hoi Jan, bedankt Jan, nu weet ik van jou waar het aan ligt, dus door de gasontwikkeling blijft het steeds veranderen. Ik zag op het laatst dat de ampèremeter op nul stond, kreeg het ook niet omhoog, waarschijnlijk door die dikke laag die er intussen op was gekomen, Dan heeft het er ook duidelijk te lang in gezeten.
Mooi geworden @Macx!
Ik was er al even in gedoken en ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft standaard, of eigenlijk zacht, solderen. Wellicht dat een legering zonder lood harder is maar dat weet ik niet.
Je kunt ook hard solderen maar dan komen er temperaturen bij kijken tussen de 450 en 1000°C voor een tinlegering.
Dan kun je ook nog solderen met andere metalen maar dan ga je boven de 1000°C.
Of een horlogekast bij deze temperaturen dan nog in vorm blijft… Een zamak kast bijvoorbeeld is dan al gesmolten.
Ik heb hier de twee links waar ik het spul heb gekocht.
Real-Gold van Betzmann
Dr.Galva Nederlans bedrijf
Netjes hoor voor een eerste probeersel ![]()
Galvanische processen zijn een wetenschap, dus je zal inderdaad veel moeten proberen/fine tunen.
Deze kende ik nog niet. Dank voor het delen, super informatief.
Goede morgen mensen!
Deze ga ik straks om doen. (Oude foto)
Kan er nog even niet bij. De kamer met horlogedoos is momenteel bezet door onze logee. ![]()
Fijne Vostok vrijdag!
Staat prima Piet. ![]()
Deze combinatie is zeker een klasse hoger.
Wat een mooi eindresultaat! Goed dat je de wijzerplaat ook hebt aangepakt.
Meh, rommelig, doet een beetje afbreuk nu aan het horloge naar mijn mening. Ik zou 'm op leer zetten, het is een 100% dresser.
Helemaal mee eens. Ik had hem vooral op rubber voor tijdens het zwemmen en daarna omdat ik hem op rechts ging dragen.
Staat mooi, ook door de eindlinks die, zeker voor Russische begrippen, mooi aansluiten.
Deze band is sowieso voor Russische begrippen erg goed; stevig en zwaar RVS. Niet overal even goed afgewerkt, met name aan de binnenzijde niet, maar verder gewoon goed. Waarschijnlijk omdat het een speciale uitgave is, is er wat hoogwaardiger materiaal gebruikt.