Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Ik vind het goed gelukt als je weet hoe 'ie er voor het verchromen uitzag. :ok_hand:

2 likes

Fijne Vostok Vrijdag allemaal.

Mijn bescheiden scuba dude. Opgeknapt door Dirk. Ben er nog steeds erg blij mee.

Enne, oh ja: ik draag altijd zwarte truitjes of overhemden dus deze foto is vrijwel identiek aan die van vorige week, op de datum na. En dat artefact aan de linker kant is geen kras (= lichtval) :wink:

14 likes

Ook een mooie, wat voor band zit er aan?

4 likes

17 likes

:ok_hand:

1 like

Whoa, wat een interessante 3 en 9. Nog nooit eerder gezien.

2 likes

Van dat azuurblauw wordt een mens toch vrolijk, zeker op een druilerige dag als vandaag.
Autumn & winter…be gone!

13 likes

Wat een prachtig ding.
Who needs a GS als zoiets ook verkrijgbaar is.

3 likes

Maar pas op! Helaas het model met heel veel re-dails. Dus een echt authentieke vinden vraagt wel een arendsoog.

4 likes

Dat is ook helemaal niet de bedoeling Dirk.
Zo sta ik helemaal niet in de horlogewedstrijd.
Ik heb nog nooit echt naar een horloge gezocht, er zijn er meer dan genoeg te koop waar je niet naar hoeft te zoeken.
Maar dat dit een prachtig horloge is staat buiten kijf.
En als ik zoiets eens tegen het lijf zou lopen voor een, voor mij, acceptabele prijs, ging ze zeer zeker mee naar huis.

3 likes

Chique! Heel mooi.

2 likes

dank je Tim, gisteren heb ik het veel te lang in het chroombad gehad.
Ik heb het horloge weer uit elkaar gehaalt en de kast opgeschuurd, wat krassen er uit gehaald, en ben nu weer aan het vernikkelen.

6 likes

Ik vind hem top, vooral die bezel in b/w.

2 likes

Deze is op zeker een redial. Kun je zien aan de uurmarkeringen.

2 likes

Redials wil ik nooit in mijn verzameling krijgen.

2 likes

Ik heb er wel een… Ligt in de “drawer of shame”. Ik doe hem niet weg om mezelf eraan te herinneren altijd eerst onderzoek te doen alvorens iets te kopen en al helemaal niet via Catawiki bij een Turkse handelaar.Het is niet eens alleen een redial maar een complete Franken-Seiko.

Dial is geen originele Seiko, het nummer van het uurwerk op de dial correspondeert niet met het nummer op de achterdeksel en de band is een slechte imitatie.

6 likes

Ik heb de Pobeda weer onderhanden genomen en de kast opnieuw bekeken. ik heb eerst de kast met 3000 en 5000 en 10000 korrel geschuurt. ontvet en in het nikkelbad gebracht, het kwam er nu wel goed uit, 1.6 volt en 0.8 amp. weer opgepoetst en met 10000 korrel opgefrist, intussen het chroombad op temeperatuur laten komen,ik heb nu een ruimer chroombad genomen, omdat ik heb gelezen dat je beter niet te dicht bij elkaar moet hangen, dus nu derze gebruikt.

En ook heb ik gelezen dat het er maar 1 tot 2 minuten er in hoeft te hangen.
het volrage afgesteld op 1.6 volt en de ampere op 0.30 amp.

Dus na 2 minuten heb ik de kast er weer uitgehaald, het kwam er heel donker uit, of dat normaal is dat lijkt me niet, misschien de temeperatuur te laag, of te hoge ampere, ik moet dat nog verder onderzoeken.

De kast onder stromend water goed afgespoeld en gedroogd, daarne weer opgepoetst, de krassen op de lugs zijn een stuk minder geworden, alleen is de kleur wat vreemd.
Ik heb het misschien nu weer te kort in het chroombad gehad, ook dat moet ik nog uitzoeken.

Maar na de tweede behandeling en een nieuw leren bandje ziet de Pobeda er nu zo uit.

13 likes

Wat een verschil! Dit staat naar mijn mening heel erg mooi!

3 likes

Ik weet al niet meer wie het was, maar die vond die flexband helemaal niks en de Pobeda verdiend beter, en hij had wel gelijk, dus heb ik deze bruine eraan gehangen, waarom bruin? ik vind dat wel goed staan bij de kleuren van de plaat.
Het horloge is in ieder geval goed opgeknapt, misschien heeft de chroomlaag een iets afwijkende kleur maar toch beter dan hij was. Als ik weet waarom dat het afwijkt kan ik nog een derde behandeling geven.
En hartelijk dank voor je reactie.

3 likes

Ik wel, ik was het zelf :blush: Daarom nu mijn enthousiaste reactie op de lederen band.

4 likes