Het is weer veranderd. Ik ga toch eerst een goeie vernikkellaag aanbrengen. Ik zat net bij de micro en zag daar toch een zweem van een koperachtige kleur. Het ligt er maar net aan welk licht erop valt. Het makkelijkst is bij daglicht, maar ik ga de Pobeda geen half werk leveren, dus het vermnikkelbad is bezig op temperatuur te komen.
Ik ga nu de kast weer een beetje opschuren met een fijne korrel en weer ontvetten en dan over een halfuurtje kan die in het bad.
Ik dacht dat ik me vergist had in de ampère; naderhand bleek dat ik het toch goed had gedaan.
Ik heb de kast nu klaar, en hij is uit het nikkelbad. De bezel hangt er nu in, nog een minuut of tien.
Ongelooflijk eigenlijk. Feitelijk kosten een Orient, een Poljot en een Seiko 5, ook toen ze nieuw waren, bepaald geen godsvermogen en toch weet er iemand een slaatje uit nep uitvoeringen te slaan.
Wat eigenlijk nog erger is, is dat wij als zijnde horloge liefhebbers er nog in trappen ook…
Dit is het eindresultaat van mijn eerste poging om een kast op te knappen.
Kast is opnieuw verchroomd, plaat schoongemaakt en het glas gepolijst.
Het lelijke, versleten eendje dat het eerst was, mag nu weer meedoen.
Dat is een heel leuk horloge. Ziet er strak uit, mooie kast met toffe lugs. Het Molnija uurwerk is een prima uurwerk, dus een leuk ding om te bezitten.
Dankjewel Richard, ik kijk er alweer naar uit om een tweede slachtoffer uit te zoeken. Is zo fijn om ermee bezig te zijn; ik heb met dit projectje van de Pobeda weer veel geleerd. Het was een fantastische ervaring.
Dankjewel Dirk, verborgen talenten hé haha, ik heb er gewoon veel plezier van als ik ermee bezig ben en ik wil het graag ook leren, dat scheelt allemaal voor een goed resultaat. Het kan nog beter en daar ga ik naar streven.
Jazeker maar die had ik al half opgevroten dus die was niet fotogeniek meer
De jongens hebben morgen studiedag dus een lekker lang weekend. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt en verblijven voor het weekend in een bungalowpark in midden Limburg. Even lekker eruit.
In het verleden 2 X met een studiedag naar de Efteling geweest.
Zo rustig dat de jongens gewoon 3 rondes achter elkaar in de Python mochten blijven zitten.
Dan is de Efteling leuk.