Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Lekker van genieten, genoeg meegemaakt de laatste tijd toch.

1 like

15 likes

Dankjewel Eddie

Bedankt Petro, ik ga nu een tweede gegadigde uitzoeken, en zet het proces op het topic, ’ Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

4 likes

Hallo mensen. Ik heb een fantastische Vostok Komandirski overgenomen van @BG1 . Hij vertelde mij, dat het stress op het uurwerk geeft, als ik de datum verzet door de klok terug te zetten naar 20:00, dan naar 01:00, weer terug naar 20:00, etc. Ik wil niet aan zijn kennis twijfelen, maar ik ben benieuwd welke stress? Heeft dit gevolgen voor de werking van het uurwerk? Alvast bedankt.

Oh, het horloge in kwestie: Wat een fantastisch exemplaar!

18 likes

Het mechanisme in het uurwerk dat de datum verzet is wat fragiel. Door het teveel heen en weer draaien kan het stuk gaan. Het is veiliger om de tijd alleen maar verder te zetten om de datum te verzetten. Regelmatig dragen of het uurwerk opwinden is het advies om de datum een beetje in de buurt te houden anders draai je je een ongeluk als je hem een week of twee wil verzetten.

Je kunt ook de datum negeren maar dan krijg je ome Folkert @fdpg1963 op je dak.

4 likes

Welkom bij de groep.

1 like

@Omega_73 kassa 1!

2 likes

Ik word steeds milder naarmate ik een oudere zak wordt :grin:

2 likes

Wat een super mooie originele CCCP uitvoering!

2 likes

Iemand zei tegen mij dat de CCCP staat voor coffee, coffee, coffee, prut :grin:

Ik geloofde het niet, is gewoon een Rus :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk.

1 like

Datum pen~2

Zoals Piet en Folkert al aanhaalden. Ik heb het mogen ervaren.
Ik draaide ook netjes volgens de orginele instructies terug.
Voorbij 12 uur tot datum verspringt. Vervolgens terug tot voorbij 8 uur. Je ziet de datum soms iets bewegen. Daarna weer vooruit etc.

Maar…het ging wel wat tegen mijn gevoel in. En wat blijkt, echt fijn is het niet voor het mechanisme. Die van mij ging kapot. Dirk heeft hem prima gerepareerd, en liet mij zien dat het systeem inderdaad fragiel is. Zie afgebroken pennetje.

Hij adviseerde, alleen vooruit draaien bij datum verstellen. Doe ik dus vanaf toen.

Remedies tegen veel moeten draaien.
A gewoon die datum accepteren of…
B nooit horloge wisselen of…
C de leukste, veel vostoks kopen.

Maar mooi horloge man! Zuinig op zijn. :+1:

12 likes

Soviet CCCP Watch: The History of SOVIET Watches from the '90s - SOVIETALY™ Soviet CCCP Watch: The History of SOVIET Watches from the '90s - SOVIETALY™
Geschiedenis leesvoer. :hourglass:

3 likes

C natuurlijk :joy::joy::wink:

1 like

Zo deed ik het dus ook altijd, beetje lui. Maar zeg bewust deed, ik luister naar Dirk en zal in de toekomst vooruit draaien maar niet langer dan 2 dagen want ik ben nog steeds lui he, dus langer dan 2 dagen, maandje wachten :grin:. Maar dank, weer wat geleerd :+1:

3 likes

Thanks Jesus, las makkelijk weg :+1:. Had ik al verteld dat het een Italiaan was die mij dat vertelde. Zat hij er dus niet ver naast :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ja, dat is inderdaad de leukste maar ik wilde ons nieuwe clublid niet gelijk op kosten jagen. Hij komt er vanzelf achter dat ze verslavend zijn :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Nu alleen nog er een mooie stalen band bij kopen. Nog aanraders? Of misschien hebben er hier mensen nog 18mm banden liggen?

1 like

Goed uitgangspunt. Daarom prijzen wij onze vertrekkende Vostoks altijd zeer vriendelijk in de blauwe hoek.
Blijf gewoon gezellig hangen @Sander64. :grin:

3 likes

Waar nu een leuke Pobeda staat

3 likes