Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Zo snel kan dat gaan. :wink:

(Ik deed jaren geleden een cursus Russisch). Ik vertelde lerares Ludmilla, dat ik als hobby o.a. Russische horloges had.
“Pobeda?” Vroeg ze direct. :blush:)

3 likes

Daar is weinig Pobeda aan, die wijzerplaat is van papier ofzo.

6 likes

Alleen de dial print al, vind in niet echt overtuigend :face_with_peeking_eye:

4 likes

Duidelijk, niet doen dus. Caseback is ook niet origineel natuurlijk.

4 likes

Dat wilden we nog zeggen, blijf zeer kritisch of vraag het eerst hier.
Er zijn zeer veel redials of fake watches, ook in deze sector.

4 likes

Zou dit zo’n Chinees zijn? Deze is duidelijk fake.

3 likes

Hoe herken je het origineel dan? Als ik zoek met Google Lens kom ik hetzelfde model overal tegen.

2 likes

Is het dan niet beter de verkoper een PB te sturen?

2 likes

Lijkt me van wel. Maar een verkooptopic kun je zelf niet verwijderen.

2 likes

Wel in de categorie Archief zetten.

4 likes

Russische print is niet top of the bill maar dit is echt heel slecht. Is gewoon een kopieermachine aan te pas gekomen als je het mij vraagt. Waar rook is, is vuur.

En zo niet, dan eet ik mijn beanie op :grin:

5 likes

Als je vraagtekens zet bij de foto’s prima, maar voor 60 euro ga ik niet de hele studio opzetten.

1 like

Er zijn geen vraagtekens over de foto’s, je horloge is gewoon niet “echt”. De vraag waar het hier over gaat is hoeveel nog als Pobeda te bestempelen valt.

3 likes

Phrase uit de ad;
’ Handwinder, als je me kan vertellen wat het is applaus voor jou en dan pas ik de ad met alle liefde aan.’

Als je zegt dat ie fake is flikker ik m weg, dacht eerder er iemand een plezier mee te doen dan me te begeven in deze gedrochten van het internet.

2 likes

Maar het uurwerk lijkt wel te kloppen als ik 'm vergelijk met dezelfde modellen op Etsy en eBay.

1 like

Dit topic wordt hoofdzakelijk bewoond door kenners van Russische horloges die dit al heel lang en met passie doen.

3 likes

Hier zitten wel de experts op het gebied van Russische horloges, dat kun je van me aannemen.

Mocht het horloge niet origineel zijn dan heb jij alsnog te goeder trouw gehandeld, je bent dan gewoon opgelicht op Rikketik.

4 likes

Is bekend dat je daar divers knutselwerk kunt aantreffen.

4 likes

Netjes verwoord :+1:

@j1sp3r , niets om je druk over te maken. Kan iedereen gebeuren. We zijn een vredig en gemoedelijk groepje en proberen van elkaar te leren.

4 likes

Mee eens. En op de Rikketik, in de drukte, zonder loep …

3 likes