Ehm, ik kan uit ervaring zeggen dat er geen fixoflex in zijn maat is. Ik krijg mijn berenpoot er ook niet in.
… ik heb een aantal horloges voorzien van een fixoflexband. Kwestie van twee banden kopen en er eentje, dankzij de ander, passend maken. Maar soms vind ik de combinatie niet mooi en in dit geval had ik ook mijn twijfels.
Ik zal vanavond de band eens wisselen en een foto posten. Ben benieuwd naar de reacties.
Hey Folkert, pick your choice,
een (iets te strakke) flexband (lag toevallig los in de lade), een kekke rode rallyband of maakt het niet uit en is de polsomtrek simpelweg voor jou te groot?
ps
Ik heb nog veel kleiner Zie mijn Anker, naar ik denk uit de '50.
Geen van allen eigenlijk… Hoe breed is de band, 18mm?
Ja, ik vind het echt uit verhouding. Een Vostok Panerai zou je beter staan als je een beetje strakke wijzerplaat wilt.
Folkert, dit is niet echt bevoordelijk voor mijn zelfvertrouwen, hè. Maar jij je zin
Toch wel gek hoe ‘smaak’ kan veranderen. In de jaren '30, '40, '50 droeg men toch beduidend kleinere horloges. (Men was toen ook kleiner, maar dan nog.)
Afijn, voor vandaag ga ik verder met een grote Vostok. Is in ieder geval ook kleuriger.
Misschien ligt het ook aan de vorm van de kast. Ik heb zelf ook van die boomstammen als armen en een TV-case doet het voor mij ook niet.
Een 31mm ronde kast kan daarentegen wel.
Je bent gewoon een echte man hoor!
Oh je hebt 2 panerai! Staat je echt goed!
Dat denk ik ook.
En, als je armen, net als bij mijzelf, bij de rest van je lichaam passen dan is er veel man om van te houden.
Ik zeg de 2e foto. De metalen band. Zonder meer.
Past geweldig bij seventies look en maakt het wat steviger.
(Wel een schakeltje er bij.)
Je horloges zijn wat klein voor je pols, met Folkert eens.
Maar met een geschikte band kun veel doen.
Even als voorbeeld.
Vintage Poljot heeft de vrij smalle lugbreedte van 18mm bij deze grote kast. Ze hebben origineel deze metalen band met verbreding.
Of een lederen band met opvulling. Oogt ook al steviger.
Deze mooie Raketa kwam ik toevallig tegen op Ebay de veiling zou spoedig eindigen, dus ik heb een paar keer geboden en gelukt.
Ik vind de kleur heel mooi en een rustige uitstraling hebben.
Wat vinden jullie ervan?
Ik ben wel fan Macx, mooie aanwinst. Die crème wijzerplaten met stalen band vind ik ook altijd tof!
Dankjewel Shaunasleep, ja ik val daar ook op, de kleur is fantastisch, ik heb nog wel wat leuke flexbanden liggen, es kijken of er iets bijzit, maar een lerenband in blauw slangenprint zou ook wel goed staan, denk ik.
Wat je kunt proberen is dit: een bandje dat wel een 18mm aanzet heeft maar breder is. Het origineel heeft dat van metaal, maar leer kan ook, dit bandje is eigenlijk voor een Casio AE1200, ome Ali verkoopt ze voor onder een tientje in verschillende kleuren en Vario, van die horloges, heeft ze ook, iets meer high end. Krijgt het geheel wat meer volume van voor de bredere pols. Bund strap zou ook kunnen werken, lijkt me zelfs heel cool.