Ik ben, lang geleden, eens in de klm onderhoudswerkplaats geweest. Een neef liep daar toen stage. Zag er ook zo uit.
Heel interessant!
Is dit zo’n werkplaats Johan?
Dit lijkt inderdaad heel sterk op een hangar. Ik heb ook een blauwe maandag bij KLM uitzendwerk gedaan om een gereedschapsmagazijn van hangar 10 naar, ik dacht, hangar 13 te verhuizen en te bemannen. Het was het saaiste baantje dat ik ooit gehad heb maar ik het was toch ook een mooie ervaring tussen die grote vliegtuigen te mogen rondlopen.
Ha ha. Mijn neef Piet studeerde electronica /fijn mechanisch of zoiets. Hij bouwde trouwens ook houten surf planken toendertijd. Die waren hol, met kleine dwars spanten/steun ribben. Ook knap. Was toen helemaal nieuw in de seventies.
Hij had verhalen over het helemaal strippen van die vliegtuigen elke paar jaar meen ik. Of zoveel vlieguren. Heb die industrie altijd mooi gevonden.
De uren wijzer begint nu ook een beetje uit de pas te lopen. Gelijk zetten op de minuten marker betekent dat ie na één dag tussen de minuten markers zit op de hele minuut. Alsof de minuten wijzer een beetje slipt.
Ik zet wel een like maar is best vervelend Folkert. Ik draag zo’n horloge dan voorlopig niet meer. Eerst eens open maken zou ik zeggen.
Ja toch wel één van mijn lievelings horloges. Dan baal ik ervan…
Eerlijk gezegd zal dat weinig opleveren, ik kan alleen kijken. Eventueel snelheid afregelen maar dat is het probleem niet. Wellicht kijk ik Dirk nog een keer lief aan maar voorlopig even niet.
Cannon pinion te los?
Ik heb te weinig verstand van horloges.
Is in ieder geval niet een heel ingewikkelde reparatie, als dat het is.
Snap ik, blijft een hele mooie
Grote kans dat we het hierin moeten zoeken.
Ben momenteel voor vier weken op mijn andere stek. Daarna wil ik je er best mee helpen.
Hartelijk dank voor het aanbod Dirk! Komt wel een keer, ik vertrouw de reparatie volledig aan jou toe.
Treintje kom zo, treintje kom zo.
@GiveMeYourDough, is hij veilig zo?
Misschien wil je die fraaie foto nog eens posten? Een amphibia op de rail, meen ik.
Gevonden in Fotochallenge nr 9.
Prachtig!
Niet helemaal maar alles voor de foto
Zelf geef ik ook niet het goede voorbeeld dus ik ga er niets van vinden. Behalve dat het wel een leuk plaatje is😬