Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Dankjewel! Nee geen nieuwe aanwinst maar wel sinds een behoorlijke tijd weer, welverdiende, pols-tijd :call_me_hand:

Vandaag weer :grin:

14 likes

Terecht, mooi exemplaar :+1:

2 likes

Goede morgen mensen. Een mooi moment bij de koffie voor een foto. :coffee:

Let op de sunburst dial.
Deze al weer sinds vrijdag om de pols. Ik meende dat de datum niet meer wisselde. Toch weer opgepakt en wisselt probleemloos. Zowel bij handmatig verstellen als ook automatisch. Typisch Vostok. :grin:

15 likes

En elke Vostok vrijdag in dit topic? :wink:

3 likes

Aha, daarom. De band bestaat inderdaad niet uit aparte kleine gesloten ringetjes maar het is in elkaar gevlochten maar het lijken tientallen ringetjes. Klopt wat je zegt. Aan het uiteinde zit een stukje ijzerdraad dat niet aansluit op een ring.

De zijkanten zijn gevijld. Anders haal je je vinger/pols open aan het bandje. De losse eindjes zitten weggewerkt “in” een van de ringetjes. Als je op de juiste manier de band aansluit dan zit het losse eindje beneden, in een ringetje. En je moet op de juiste manier verkorten: ik heb me vergist aan een v/d uiteinden zie ik!). Maar omdat de band zo flexibel is zou, inderdaad, één van die uiteindjes een lug kunnen raken.

Hmmmm. Inderdaad een (klein) risico. Je moet zeker je Rolex van 30.000+ Euro er niet op aansluiten.

Ik denk dat ik die mesh zo af en toe ga dragen en niet langdurig. Bijvoorbeeld 's zomers omdat het beter ademt dan gesloten staal.

2 likes

Ik wist nog niet dat dat een ding was, maar waarom niet! Heb er nog eentje dus zal er vrijdag even aan denken (hoop ik, kan niks beloven duurt nog lang :face_with_hand_over_mouth:)…

1 like

Goed idee. Ik doe met je mee.
Alleen staat die good old Neptunus die bij jou de plaat siert bij mij achterop.

14 likes

Aan die fraaie Neptunes is veel aandacht besteed.
Ook een heel mooie kast vorm met “naadloze” bandaanzet! Heb er zeker een paar keer een overwogen…

2 likes

Zijn ook hele fijne horloges. Geen lelijke datumpuist, wel even met een verzinkboortje het datumgat wat taps gemaakt. Geeft ook een heel fraai effect.
Edit, zie nu pas dat die van @Quintage datumloos is.

2 likes

Ik ook, ook fraai.
Ook grappig dat ik de cyrillische tekst “Neptune” op die van jou, vaak eerst las als Henry of zoiets.
Daarna de gedachte “vreemd”.
Opnieuw kijken. O nee cyrillisch natuurlijk. :grin:

3 likes

De Zim bij daglicht.

Zal ik de kast vergulden? Lijkt me ook wel mooi bij groen.

15 likes

Zou het proberen, goud en groen is inderdaad mooie combinatie

1 like

Wellicht iets minder “typisch Russisch” (geen rode sterren, wapentuig etc.) maar naast mijn Pamfibia en GMT (170 kasten) vind ik dit heel toffe duikers.

3 likes

Ja zou ik doen. Persoonlijk vind ik dit metaal er erg armoedig uitzien.

4 likes

Echt één van de merknamen waar ik niet aan wennen. Maar dat heb ik ook met sommige niet Russische horloges zoals Echo/neutra b.v.

2 likes

Ik heb het met de Pontiac Nageur. Nageur is het Franse woord voor zwemmer maar ik blijf na-geur lezen. Alsof je naar het toilet gaat waar even tevoren iemand… :poop:

Scurfa is er ook zo één. Doet me toch denken aan een vervelende huidaandoening.

4 likes

Nee dan Seamaster, of Constellation. :muscle:
Chronostop, ook erg “to the point” in goed Nederlands. :grin:

2 likes

Doen.
En be middag wissel.

7 likes

Eerlijk antwoord?
Ik vind het nu zo een fraaie combi.
Goudkleurige details.
Groene plaat en band met omlijsting door de metaalkleur kast.
Wel inderdaad een punt, die kast is erg schraal. Wat is het? Dun chroom en weer opgepoetst?

Risico met vergulden is dat het wat te kunstmatig gaat lijken? Te dik er op bij de dunne groeven?
En de kleur moet dan wel precies die van de wijzers zijn lijkt mij.

Is natuurlijk wel een leuk experiment, heb je geen 2e kast die je verguld? :thinking:

3 likes

Niet echt om mee te zwemmen in zee inderdaad. Toch wel mooi :wink:

3 likes