Aan deze instap-Presage (SRPB05J1) beleef ik veel plezier. Kan overal tegen en ondanks dat het mijn klushorloge is blijft hij nog vrij van krassen en butsen.
Foto wil niet om de een of andere reden
Nee dat klopt ook wel. Daar heeft u gelijk in.
Al zijn de kast en band wel echt 100% datejust, de dial in combinatie met de kathedraal wijzers zorgen toch nog voor een eigen gezicht.
Losstaande van de looks, de kwaliteit van het horloge is echt bijzonder verrassend gezien de prijs. Daar kunnen westerse bedrijven simpelweg niet tegenop voor dit geld.
Nh35 uurwerk, saffier glas, geschroefde kroon, 100m waterdicht, solid endlinks, solide clasp, prachtige gegraveerde achterdeksel en niet geheel onbelangrijk, zeer accuraat. €70 inclusief verzending.
Hoe ze het doen voor dit geld…is een wonder.
Klopt Hans, maar ik heb hem toch een like gegeven omdat jij altijd mooie horloges post. Daar kan je in dit geval ‘blindelings’ vanuit gaan!
Iedereen mag een mening hebben. Zeker waar.
Maar als die mening erg afwijkt van de consensus (zie hier wat voor horloges in dit topic geplaatst worden), dan mag die mening wel bediscussieerd worden en zou het die persoon sieren als hij zij mening bijsteld, nuanceert of inzien dat zijn mening onjuist is of niet op zij plek is.
Nope
Hier heb ik ook een tijdje naar gekeken. Ik vond het een mooi ontwerp. Maar de lange lug-to-lug heeft me toch naar een promaster gedreven. Op jouw pols lijkt de lug-to-lug inderdaad best lang.
Beetje een vertekende foto, de lugs steken nooit uit op mijn 17,5cm pols. Draagt zelfs voor mijn gevoel eerder als 39mm ipv de 41mm.
Jammer dat de foto’s niet werken
Helemaal prima als je een instapper van een topmerk ziet als budgethorloge van dat specifieke merk maar dat is niet zoals ik het topic bedoeld heb. Het gaat mij om klokjes uit de onderkant van de markt waar veel plezier aan beleefd wordt, niet uit de bovenkant. Dat laatste, plezier beleven aan een duur horloge, verrast mij en waarschijnlijk ook de lezers niet. De toegevoegde waarde van het benoemen van zo’n duur horloge is mijns inziens beperkt.
Een Skmei van €5 via AliExpress. Gekocht voor tijdens het klussen en fietsen, maar is eigenlijk gewoon een prima ding en ik waardeer hem steeds meer. Betere verlichting dan een Casio!
Foto’s lijken het even niet te doen op dit forum, maar mijn budgethorloge is mijn Seiko Presage SRPD97J1. Voor 280 euro in de aanbieding gekocht.
Precies! Dat is toch precies het punt wat ik maak?
Heeft / had de paus dat horloge ook niet?
Niet dat ik zo religieus ben en alles op de voet volg maar dacht dat hij dat ook voornamelijk droeg om een statement te maken…
Inderdaad. Vandaar m’n bijval. Leuk te lezen dat er velen zijn die ook van een goedkoop klokje kunnen genieten