Okay, ik ben wel wat benieuwd:
Evengoed, ik gebruik hem om de week:
Fijne dag @Arie_Kabaalstra
Allereerst de hartelijkste dank voor de uitgesproken wensen voor een goed herstel!..
Dat doet een mens goed. ![]()
Even in de notedop⦠Na mijn ongeval was mijn rechterbeen feitelijk verlamd, dit door de toch wel heftige ingreep om de boel weer een beetje in vorm te krijgen.
Ik heb een Pen in mijn Femur (bovenbeen) gekregen, en een plaat op de zijkant, en nog een pen die 't deel naar de heupkop ondersteunt. ![]()
Verder aansterken toen ik uit de revalidatiekliniek kwam⦠ik kon gelukkig bij mijn ouders terecht, 'k ging elke dag wel even een stukje lopen, en in Maart kwam de dag dat ik mijn wandelstok niet meer nodig had⦠al was het nog niet echt lopen, meer strompelenā¦
in de tussentijd ook Fysiotherapie, en in Mei ben ik weer thuis gaan wonen⦠meteen naar de werkplaats⦠en gelukkig⦠de parameters van de Draaibank stonden er nog in⦠'k was ook weer in staat om auto te rijden, helaas gaf mijn auto kort daarna de geest, vandaar dat ik na 2 Volvoās V40 nu weer BMW rij⦠weer een E46 316ti
Zo ben ik dus ādoorgesukkeldā tot April dit jaar⦠toen dus bovenstaand stuk Titanium uit mijn rechterbeen gepeuterd is⦠sindsdien loop ik een heel stuk beter⦠maar ik mis wel iets van 40 TV Kanalen sindsdien⦠![]()
Hoe is dat alles nu gekomen?.. Ik ga elk jaar met vrienden naar Duitsland⦠een weekendje toeren in de buurt van Cochem⦠doen we al 20 jaar⦠en er is echt een vaste kern die er elk jaar bij zijn⦠de terugweg echter⦠gooide roet in 't eten⦠regen ⦠dat hebben we wel vaker meegemaakt⦠maar Olie op de weg?.. nee⦠dat niet⦠nu dus wel⦠vlak voor Kelberg lag een Oliespoor, waar ik dus op onderuit gegleden ben, mijn motor is doorgegleden, en heeft dus eigenlijk minimale schade, en als ik gewoon doorgegleden was⦠was er niets aan de hand geweest⦠met een motor omvallen⦠dat overleef je wel⦠zelfs als je 70 per uur over een nat wegdek glijdtā¦
't is alleen dat die tegemoetkomende vrachtwagen me niet kon ontwijkenā¦
Mijn Motormaatje Peter, kon maar ternauwernood overeind blijven⦠en heeft alles zien gebeuren⦠dat wens ik niemand toe⦠maargoed⦠daardoor heeft ie mij wel kunnen vertellen wat er gebeurd was⦠want ik ben dat stuk āKwijtā
De Situatie Nu: ⦠Ik kan weer redelijk lopen, fietsen gaat goed, Ik rij weer auto, zonder problemen, mijn schouder is dusdanig goed geheeld dat ik ook weer regelmatig ga boogschietenā¦(afgelopen week weer 20+ gemiddeld geschoten), zwemmen gaat ook primaā¦
'k moet alleen nog een keer naar het oogziekenhuis in Rotterdam, omdat mijn rechteroog niet helemaalgoed staat⦠in de auto geen probleem, maar op de motor wel⦠ā¦
Mijn Motorfietsen wegdoen, is NIET aan de orde⦠de 750 waarmee ik naar Duitsland was, is met een middagje sleutelen weer rijklaar te makenā¦

Nou⦠zo dusā¦
ik ben daar in 1994 mee begonnen⦠met een zelfgebouwde machine, en in 1996 Nationaal Kampioen gewordenā¦
Bijna de lotushouding
.
Petje af trouwens.
Had ook niet echt iets van je ellende meegekregen maar oprecht beterschap en voorspoedig herstel gewenst Jan ![]()
Grootste ellende is achter de rug, dus nu even iets luchtigs, heb je aan de arts die het titanium uit je been gepeuterd heeft, wel gevraagd of je dat mee mocht nemen. Kunnen misschien wel een paar tooltjes uit gemaakt worden. En ach 40 kanalen weg, hou je er nog 100 over toch ![]()
Ja⦠Dat stuk Titanium, evenals alle schroeven die ze uit mijn been hebben kunnen peuteren, heb ik mee naar huis gekregenā¦
Er Tooltjes uit maken, dat wordt heel lastig⦠maar de plaat kan door zijn vorm prima dienst doen als Schoenlepelā¦
Man man man wat een pech. Fijn dat je het kan navertellen. Jammer van al die kreukels.
Maar Chapeau voor je doorzettingsvermogen. Jij komt er wel weer zo te horen.
Maar, mag ik ook op de lijst?
Ik denk maar zo, dat word een duur in de toekomst. Vooral als de Kunstenaar niet meer leeft.
Nee geintje hoor. Ik zit steeds te k#tten met een schroevendraaiertje.
Waarom? De verkeerde grade?
Nee⦠niet zozeer de verkeerde grade⦠sterker nog⦠mijn Tooltjes zijn van dezelfde grade gemaakt⦠alleen die Osteosynthese plaat is te dun, dus zal ik op de een of andere manier dat ding om moeten smeden om er tooltjes uit te kunnen maken⦠gewoon een paar meter Ć8 mm bestellen gaat beter⦠(en van de restjes zou ik dan botschroeven kunnen makenā¦of Pedikelschroeven (handig voor als je een Hernia hebt)ā¦
We kennen elkaar niet, maar ik schrik van jouw verhaal! Als ik het goed begrijp is het een wonder dat je er nog bent. Je bent door heel zwaar weer gegaan; dat is duidelijk. Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen!
Ook van mij een voorspoedig herstel gewenst! ![]()
Ja⦠dat ik door het oog van de naald gekropen ben⦠dat moge evident zijnā¦
't ene moment rij je (ondanks de regen) relaxed richting huis na een fantastisch weekend toeren met goede vrienden. 4 dagen later wordt je wakker gemaakt in 't ziekenhuis in Trier, met de mededeling dat je naar Kaiserslautern gaat om verder geopereerd te worden, blijkbaar ben ik in Trier āgestabiliseerdā ergo, geopereerd om te voorkomen dat de situatie nog verder zou verslechteren⦠want⦠met 13 Botbreuken⦠'k doe er luchtig overā¦, ben je feitelijk een zak botsplinters.
in Kaiserslautern ben ik dus voor een tweede keer onderāt mes geweest, en⦠niet dat ik me daarna meteen goed voelde⦠'k weet eigenlijk niet eens wat ik voelde, en wat ingebeeld was⦠want ik lag ook zwaar aan de Morfineā¦
een van de Verpleegsters daar merkte op āje hebt zeker veel gesportā⦠ja⦠inderdaad⦠Volgens haar was dat de enige reden dat ik het overleefd hebā¦
Lang Leve een goede conditie dusā¦
Verbazing ook toen ik 's morgens gewekt werd, en zonder mijn armen te gebruiken in ƩƩn keer recht op kwam zitten, puur op mijn buikspieren⦠en dat met een paar gebroken ribben, en een schouderblad en sleutelbeen in 2⦠en nog een Nekwervel met brokkenā¦
Ja⦠veel gezwommenā¦
Dat deel was dus vrij snel weer min of meer operationeel, alleen mijn Rechterbeen⦠of eigenlijk de rechterheup⦠ik kon mijn bovenbeen niet bewegen⦠vanaf de Knie werkte het⦠maar daarboven nietā¦
Dat was in de Revalidatie kliniek ook nog wel even lastig⦠zwemtherapie⦠ik vond het geweldig, maar⦠dat been werkte nog niet mee⦠wel⦠merkte ik tot mijn grote geruststelling dat mijn linkerschouder ondanks 2 breuken wel weer mobiel genoeg was om Borstcrawl te kunnen zwemmenā¦
Zoals 't er nu voorstaat: Ik kan weer behoorlijk lopen, 'smorgens nog wel wat stijfjes⦠maar dat gaat snel over⦠hardlopen?.. alleen korte stukjes⦠en lang nog niet de snelheid die ik ooit hadā¦
Gisteren voorāt eerst een wat langer stuk gefietst⦠22 Km totaal⦠even wat opgehaald bij mijn ouders⦠dat voel ik vandaag wel⦠![]()
Boogschieten gaat ook steeds beterā¦
't is alleen dat mijn Algehele fysiek nog even een tandje beter moet voor ik weer op de motor stapā¦
Je kan toch nog wel vliegen he?!
Alleen Laag⦠ooit eens bij de Shell meegemaakt⦠getankt , kom je de shop binnen in je motorpak⦠āof ik ook airmiles spaardeā, āJuffrouw, ik vlieg alleen laag, over de kop, of uit de bochtā
Verwarring alom⦠![]()
en met al dat metaal in mijn lijf⦠ik denk dat als ik de ring Amsterdam op draai, dat de poortjes op Schiphol al op tilt gaanā¦
@Arie_Kabaalstra wat een verhaal! Veel sterkte nog, maar komt wel goed als het zo lees.
Zodra je weer begint met de tooltjes te maken wil ik ook graag op de lijst
Ja!
we leven nog!..
Inmiddels heb ik een Spantanginrichting op mijn Draaibank gemonteerdā¦
en dat maakt het mogelijk om Sneller de onderdelen van de tooltjes te maken⦠'k zit alleen momenteel nog even met een paar andere opdrachten voor Collegaās in de Horlogerieā¦
(mijn plaatjes willen even niet laden⦠weet ook niet waarom )
Daar was niet veel voor nodig volgens mij ![]()
In de categorie plintenladder, knipperlichtvloeistof en bougie vonkjes?
en de Klikpatronen voor de momentsleutel niet te vergeten⦠![]()
maar een spantang inrichting is een Snelspanner, met een hendel wat je overhaalt om je werk vast te klemmen⦠een beetje het zelfde systeem als een vulpotloodā¦
Dus⦠Geen gekl⦠meer met een sleuteltjeā¦
't mooie is ook nog dat ze heel zuiver Centreren, en dat is altijd fijn⦠'k wilde er al heel lang een hebben⦠maar ze kosten doorgaans nogal veel⦠deze kwam op mijn pad, moest em wel passend maken voor mijn machine⦠maar dat is niet heel spannend⦠gewoon een stalen Ring gemaakt die aan de ene kant op mijn draaibank past, en waar aan de andere kant die houder op pastā¦
Spantangen zijn wel lastig te krijgen⦠dit model wordt niet meer gemaakt, hoewel de leverancier ze nog wel kan maken⦠op bestelling⦠maar dan kosten ze meer dan wat die hele spantanginrichting me gekost heeft⦠'k heb dus al een spantang opgemeten⦠als ik een bepaalde maat nodig heb⦠dan maak ik em zelf welā¦
Ah, voor de hand- en spandiensten, zeg maar.