Show je Seiko Alpinist

That’s what she said

1 like

DiligentLimpingKob-size_restricted

1 like


Ik ben erg blij met m’n ruiltje, van groen-goud naar ijsblauw. :slight_smile: Past beter bij me, hoezeer ik de SARB017 ook gewaardeerd heb in de vier jaar dat ik 'm had.

11 likes

Oh, dat snap ik heel goed. De kans is groot dat ik daar nu ook voor zou kiezen echter die kleur was destijds niet beschikbaar en ik heb in de tussentijd meerdere tinten blauw en eendeblauw aan de verzameling toegevoegd dus geen reden (meer) tot een wissel.

Die glazen kastdeksel en de X op de wijzerplaat maken de beslissing nog makkelijker. Echt, serieus. Die X is nog erger dan die lume op 3 bij de Seiko duikers :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een klassieke Alpinist met een blauwe plaat met gouden indices daarin tegen, hmm. Food for thought :thinking: :innocent:

3 likes

Ik mag eindelijk ook meedoen in dit topic, na bijna een maand wachten is de Alpinist eindelijk gearriveerd en ik moet zeggen dat ik positief ben verrast. Ik heb in het verleden wel eens andere kleurstellingen gepast maar die deden het niet voor mij. Ik zag een aanbieding voorbij komen voor de SPB197 die ik niet kon weerstaan en ben er op goed geluk voor gegaan. Ik heb er geen spijt van. De dial is prachtig en het het horloge past perfect op mijn smalle pols.

De bracelet vind ik er niet zo goed bij passen en qua kwaliteit is het het minste van het horloge ondanks dat hij gewoon comfortabel zit. Hebben jullie goede suggesties voor leren, rubberen of sailcloth banden met deployant clasp? Ik zag op instagram een prachtcombinatie voorbij komen waar de SPB197 was voorzien van een Artem Sailcloth met deployant clasp, maar 200 euro neerleggen voor een band is dan net weer teveel van het goede voor een horloge van 500 euro.

5 likes

congratz! ik heb net die stalen band besteld om eens uit te proberen :wink: wat vind je er minder aan? Reviews waren wel vrij goed voor de band van Seiko, ook comfortabel.

Ik heb de EU edition met deze band, staat er mooi bij

wat was ermee aan de hand?

1 like

Hoi Milan,

Mooi horloge.
Ik vind de band overigens prima, maar af en toe een wissel naar een mooie leren band maakt het net wat more fun.
Ik heb bijvoorbeeld een zwart leren band van STRPS die ik heel mooi vind staan en heerlijk zit.
Mogelijk zal de zwarte voor jouw dialkleur wellicht minder vinden passen, maar wellicht een mooie donkerbruin of (donker)grijs.

Succes met je mooie aankoop.

8 likes

De band is ook gewoon prima, maar als ik een onderdeel van het horloge als het minst zou moeten bestempelen dan zou het de band zijn. Hij draagt erg comfortabel maar voelt niet zo stevig als de stalen banden van andere horloges die ik heb of heb gehad. Daarnaast sluit de sluiting niet mooi aan op de rest van de band waardoor hij een beetje uitsteekt. First world problems dus :wink:

Dit blijft een topper :sunglasses:

7 likes

10 likes

9 likes

NA :heart_eyes: Die dial heeft mijn weerstand gebroken.

11 likes

Toppertje de ijsblauwe Alpinist :heart_eyes:

8 likes

Nog eentje :grin:

6 likes


Lekker met wat banden aan het wisselen de laatste dagen. Heerlijk!

4 likes

Klassiek groen

11 likes

Eerste krasjes zitten er al op :man_facepalming: Blijft prachtig :heart_eyes:

9 likes

Nog steeds verliefd :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

6 likes