Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Sommige LE’s zijn best prijzig. Over het algemeen zijn de prijzen van Perry prima.
Dit was (door meerdere bestellingen in korte tijd) een gunnertje via Rob.

1 like

te kort afgeknipt??? :thinking:

Andere insertje en band. Wel leuk voor als t mooi weer wordt…

6 likes

Heeft iemand nog een oyster met taper liggen?

3 likes

Jup. Maar die wacht netjes op zijn “head”.
Miltat 22-18mm for the win :ok_hand:

Rob heeft er nog genoeg.

1 like

nu we het toch over banden hebben. Iemand enig idee waar ik een metalen band voor een snk803 zou kunnen vinden? Type zou SEIKO 3304JZ 18mm als ik me niet vergis. Correct me if i’m wrong!
Of iets wat hem kan vervangen!

klopt, dat is volgende stap maar als iemand er hier een heeft liggen is dat natuurlijk mooi meegenomen.

@Tonosama dat is een jubilee

1 like

kan ook idd!

Zo te zien niet alleen de bezel, maar ook de wijzerplaat.

Nog maar eens voor de gezelligheid

1 like

@Beyns1

Vele hebben hier een mening over de man in kwestie , geen probleem ieder zijn ding over de manier van communicatie :rofl:.

Wanneer je wat besteld, of in ieder geval de intentie toont dan is Rob enigzins wel vlot met reageren.

Op mijn secondenwijzer-vraag heb ik nooit antwoord gehad :crazy_face:

Dat antwoord kreeg ik wel. En dat mocht ik aanschouwen op zijn foto voor de kerst-editie 2020 op zijn pagina.

Wanneer hij dan een verkeerde saffier opstuurt, krijg ik na meerdere berichten pas na 5 weken een reactie.

Overigens waren de saffiertjes verder wel goed, en zou ze zo weer bestellen. Mede omdat er geen meerprijs is voor heldere AR. Al is er weinig keus op dit moment.

En ga daarom toch voor de CrystalTimes versie😋

Beter goed gejat, dan slecht zelf bedacht.

4 likes

Fixed that for you

2 likes

Mijn tweede mod is inmiddels ook binnen. Waar de eerste (inmiddels retour) de tijd niet goed bijhield, heeft de NA een neppe dial (achteraf gerealiseerd).

Ik ben een fan van save the ocean dials van Seiko, en was onder de veronderstelling dat een shark dial ook een Seiko made dial was. Niet dus. Wel moet ik stiekem bekennen dat het echt een vette mod is geworden.

Ik heb nu met @Mipnick afgesproken dat als een derde mod komt ik het met hem samen ga doen.

1 like

:face_with_monocle:

Ik ken het, daarom heb ik pas 12 stemmen laten komen😂

1 like

U deed een FVDtje? :innocent:

1 like

20 likes

Royspex :facepunch:t3: :+1:t3: :grin:

2 likes

Pohhh, dit is een lekkere mod zo.

21 likes

Zo, eindelijk af! M’n mini-snowflake-‘GS’-idee mod. Ik wilde heel graag een dresser met witte wijzerplaat, en gezien de sneeuw laatst zo mooi viel in NL raakte ik geinspireerd om een GS mod te doen. Gezien mijn pols 172mm is zou ik sowieso geen grote bak aankunnen, dussss:

Een SNKL43 kast, met saffier (29mm) van Rob, NE15 uurwerk, wijzerplaat van Lucius Atelier en ook dauphine hands van LA. Het bandje is donkerblauw suede om mooi bij m’n schoenen te passen :wink:

Ik heb eerst een (drie) verkeerde maat saffier besteld en erin geprobeerd te zetten omdat ik dacht dat de kast (01V0) in andere modellen 30mm krijgt, maar hier dus niet :-S En ik gebruikte een verkeerde press… Hoe dan ook, die drie saffieren heb ik verknald, en na een nieuwe press en saffier besteld te hebben had ik meer succes. Vandaag afgemaakt, morgen lekker om de pols! Had gehoopt dat ik er met de sneeuw weken terug een foto van kon nemen maar door het saffierglasdrama kon dat helaas niet.

Nog een shot van die mooie grote doorkijkachterkant:

Projectje weer geslaagd :slight_smile: En vooral wat geleerd qua saffieren. Het losmaken van o.a. de date wheel was ook een first gezien ik het uurwerk in een andere houder moest plaatsen. Het was even zweten af en toe maar het is het dik waard!

10 likes