Als het goed is alleen een kwestie van een SKX kast scoren waar een 4R36 uurwerk in past. BV via Namokimods of Aliexpress. Kwestie van caseback loshalen, kroon eruit wippen en het uurwerk waar de wijzerplaat etc aan vastzitten eruithalen. Dan overzetten naar de SKX kast en klaar.
Past de chapterring van de Monster ook in zo’n kast?
Ja als het goed is wel. Als je monster in SKX case Googled krijg je veel voorbeelden te zien.
Past alleen in een SKX013 kast met kroon op 4. Wijzerplaat zal dan alleen minder zichtbaar worden.
Zie foto hieronder van een monster wijzerplaat met monster chapterring in een SKX013 kast
Dit ziet er best tof uit! Ik ga zelf ook nog eens verder op onderzoek uit. Dank voor alle informatie.
Die wijzerplaat is niet OEM.
De 3uurs marker ziet er vreemd uit in vergelijk met de anderen.
Onder de 6uurs marker staat ook “Japan Movt”
Is een SRPA82 Baby Tuna wijzerplaat vergelijkbaar aan een Monster plaat?
Klik hier voor een voorbeeld
Origineel zit er geen gladde chapterring op, in mijn mod zag je dan ook de buitenste ring op de wijzerplaat.
Geen idee of de beoogde Monsterplaat dat ook heeft… maar wanneer je dan voor een andere chapterring zou kiezen kan het wel wat worden.
En anders zoeken naar een Monster-look chapterring die wel past.
Ik heb met Rob, van Monsterwatches overleg gehad, wordt (in mijn optiek) een mooie mod!
Het is custom made, geen massaproductie om winst te maken.
Ik vind het super origineel
Het ziet er ook wel goed uit, maar origineel is het niet. Over wel en niet origineel zijnde wijzerplaten was hier in het verleden nogal wat om te doen.
Overigens staat me bij dat @HanDavinci zoiets al eerder heeft gehad met een skx007 plaat…??
Degene die deze wijzerplaat gemaakt heeft, heeft het met de hand gemaakt.
Origineler kun je het niet krijgen.
Als je een Seiko wijzerplaat kaal schuurt en er wat anders opverft met Seiko wat is daar dan mis mee?
Mijn drie builds. Allemaal Ali. En allemaal ook nog wat extra knutselwerk: bij de linker waren de wijzers te lang, dus heb ik moeten bijknippen. Van de Radiomir heb ik het datumvenster dichtgeplamuurd en de plaat overgeschilderd (zie origineel onderaan). Bij de derde heb ik de lugs smaller gevijld en een mini bevel gegeven zodat die net meer vintage aanvoelen.
Erg leuk om mee te knutselen!
Ik had een opdracht gegeven om een wijzerplaat, wijzers en bezel inleg te maken naar eigen Photoshops.
Dat is toch het leuke van modden?
Dat maakt het toch nog steeds een replica wijzerplaat, waarom laat je dan geen plaat maken met een fictieve naam?
Omdat ik jou niet had om mij in het voortraject te adviseren en nu vind ik hem te cool om nog aan te passen.
De groeten.
Voor jou wellicht. Maar voor anderen is het een vrijbrief om op grote schaal fakes te gaan maken.
Een Seiko horloge modden is natuurlijk oke. Maar daar is hier natuurlijk ook geen sprake meer van.
Absoluut.