Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Dus een feiko gemaakt :stuck_out_tongue:?

1 like

:woozy_face:

Oude SKX duiker waar een dial met gebroken poot in zat. Even opgeknapt en een andere dial erin gezet.
Heb ik er weer een lekkere werkklatser bij :grin:

Zo zag ie er voor de ingreep uit.

3 likes

Ik zie het probleem ook niet zo waarom dit allemaal niet zou mogen.

Een miyota 8-serie met een rolex dial en een sub case vind ik heel wat anders dan een dial waar seiko op staat dat op een uurwerk zit wat gemaakt is door epsonseiko

Sterke nog, het is gewoon een originele skx 007 met 7s26. Alleen de dial is dus niet origineel.

Mag net zo min als een fake seiko dial

@mipnick had m wel netjes weggeblurd. Lijkt aliexpress wel

1 like

Het is al een stuk vaker gepost, zoiets. Zeker als het verder een volledig origineel horloge is… De wijzerplaat doet ook geen andere Seiko plaat na, het is meer een knipoog.

Maar goed, daarom blur ik hem ook. Als mensen het stom vinden scrollen ze lekker door maar ik wil mijn Seiko mod (wat het wel degelijk is) lekker showen :grin:

5 likes

Nee, maar er staat wel Seiko op. Wat je er zelf ook van vind het mag niet volgens de regels van dit forum…

Ik zie er geen Seiko opstaan hoor. Maar ik hem mijn mod gedeeld, zal wel weer andere mods delen.

Nee maar wel duidelijk op eerdere foto’s te zien… Nu ff weggummen is de boel voor de gek houden.

DctDFY1WAAM7YJf

3 likes

Ok. Dan post ik lekker deze.

7 likes

Ik maak de regels niet, he? Of ben jij ook zo iemand die lekker doorknalt door een rood licht, gewoon omdat jij denkt dat het wel kan?

Even chillpill pakken.

1 like

7 likes

Dan ook het vlaggetje in de la leggen.
Of ben je zo’n figuur die anderen erop aanspreekt dat ze aan de verkeerde kant van de weg fietsen?
Oh wacht, ja dus.

Wat betreft de regels, naleving en vooral de gepaste tijd van reactie en/of corrigeren… tja dat laat nog wel te wensen over. Het is maar net waar de prioriteit ligt, en dat is vaak niet bij de waarheidsbevinding.

Een plakkertje of digitaal gummen over het merk heen vind ik best wel acceptabel.
Ik wou ook niet vallen over de post van @Mipnick, ik vroeg me enkel af of ik ergens iets had gemist over regelements-aanpassingen.

MM wijzers die niet OEM zijn valt ook niemand over. Gesigneerde kronen trouwens ook niet😉

Maar ik weet nog wel een goede aanvulling op de regels. En dat is dat je enkel mag reageren op een reactie van een ander zonder af te wijken van het ontstaan van het topic.
Wil iemand dat toch❓️ Dan maakt diegene een topic aan in Off-topic en tagt de persoon daarin, dan hoeft men zich hier ook niet opgejaagd te voelen.

Bij deze nog een mod van mij, gebaseerd op een Steelking het enige wat er Seiko aan is zijn de wijzers.
En het NH-uurwerk, maar dat is een aftermarket 4r-uurwerk.

1 like

Hoe kom jij erbij dat ik vlag??

Dat mag ook gewoon, er staat immers geen merknaam op en een klein subtiel verschil (bijvoorbeeld in lume) is al genoeg om ze als aftermarket aan te merken.

Prima toch? Deze valt binnen de forum regels

8 likes

Excuses… ik keek niet naar de nickname :pensive:

Je ziet ook genoeg topics met de vraag of iets echt of nep is. En wanneer het nep blijkt te zijn blijven de topics incl foto’s ook online.

Misschien dat @koekoek daar een poos kan verblijven.

Ik verblijf en post waar en wanneer ik dat wil. Als jij daar problemen mee hebt ben je zelf vrij weg te gaan als je dat wil