Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Luister niet naar Koekoek als het op mods of builds aankomt. Prima gozer, weet veel van Seiko maar schiet in de stress als het dit deel van de hobby betreft :wink:

1 like

Ik snap niet waarom die man constant de noodzaak voelt om dit topic te bezoeken als het hem zo tegenstaat.

3 likes

Dank voor je uitleg en begrijp dat hij meer een purist is. Ik blijf lekker door knutselen aan horloges. Moet spullen binnen krijgen/nog wat bestellen voor een Seiko Rally van de jaren ‘70.

1 like

Bij Seiko hoort een mod cultuur vind ik. Ik denk dat @koekoek ook geen SKX met turtle plaat haat ofzo, maar het moet wel 100% Seiko zijn.

2 likes

Dat heet sadomasochisme :grin:

1 like

Tsja, op het moment dat je ook maar een secondewijzer veranderd is het al niet origineel meer…

1 like

Tenzij het een Seiko secondenwijzer is… Ach, iedereen zijn ding toch? Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet warm wordt van een dan Martin mm300 met een oem Seiko mm300 plaat. Als je daarin tegen iets compleet los in elkaar zet met wat Seiko spullen en zo iets eigens creëert is dat weer leuk.

Hoe dan ook, ieder zijn grens daarin en snap dat je als die-hard Seiko fan zoals @koekoek hier anders in staat.

Chao!

4 likes

Yup, ik heb er ook geen problemen mee. Sterker nog ik ben dit draadje begonnen :wink:

5 likes

Klein maar fijn! :pinching_hand::grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes

IJLVLpZQuS4z6

2 likes

6 likes

Zo, zit de kroon ook weer op de juiste plek :stuck_out_tongue:

3 likes

Te stil hier vandaag! :speaking_head:

Ik moet zeggen dat ik nu wel begrijp waarom een skx013 goed werkt op een waffle.

4 likes

Niet alleen op een SKX hoor

9 likes

Seiko SRPD55 mod is klaar!

• chapterring vervangen
  • stepped double dome saffier
  • andere bezel + sloped insert
  • kast gebrushed
8 likes

7 likes

Voor @Gaffeltange een mod gemaakt. Komt jullie misschien bekend voor!

12 likes

Ziet er geweldig uit! Mooi om inspiratie uit het HF te halen :wink:

2 likes

Is de insert nou gescheurd :scream:

1 like

De dial van Komo is ein-de-lijk binnen (januari besteld!!) :smiley:

Echt een beauty, mooi structuur op de dial en hele mooie opgelegde indices:

Wordt door m’n vaste modboer @Mipnick in elkaar geflanst met deze spullen:

Wordt een mooie zomerknaller denk ik!

13 likes