Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Zeker wel, zal je mijn 06 pb’en

1 like

Mijn nummer heb je al :kissing_heart:

1 like

Aangemeld👍

1 like

Ik heb je een pb gestuurd.

1 like

Je kan het ook gewoon hier doen via PB natuurlijk. Gewoon in de PB de leden uitnodigen die geïnteresseerd zijn.

1 like

X-post

7 likes

Newbie hier op het forum en sinds kort de Seiko mods ontdekt. Ben me nu aan het oriënteren om een eigen Seiko mod samen te stellen en het gaat alle kanten op…

Na het bekijken van honderden foto’s en filmpjes en lezen op het net kan ik er op de een of andere manier maar niet achter komen waarom de door mij gewenste coin bezel mooier aansluit op ene skx007 of srpd case dan de ander.
Helaas staat er bij een foto van een gemaakte Seiko mod vaak geen build list.

Iemand raad?

1 like

SKX en SRPD is nagenoeg hetzelfde, hou alleen rekening met waterdichtheid (gebrek schroef kroon) en een andere locatie van de lug holes voor aftermarket stalen banden.

Wat heb je nodig voor een mod?

Binnenin chronologische volgorde van plaatsen:
Uurwerk - 50 euro
Wijzerplaat - van 30 tot 110 bij Seiko
Wijzers - Ong 25 euro
Chapterring - ong 15 euro

Vervolgens buitenkant:
Kast - 65 euro hierin plaats je de chapter ring, daarna het
Glas - 30 euro
Caseback - 15 euro
Bezel - 30 euro
Bezel insert - 35 euro voor ceramisch, aluminium is goedkoper
Kroon om de head af te maken: 15 euro ong

Zo zit je al snel op 350 euro totaal aan bouwkosten. Wil je een mooie aftermarket band van miltat? Bam, 70 ekkies voor een oyster.

Als je niet zelf kan modden moet je dit ook nog uit laten doen en kom je uit op rond de 450 met band. Heb je wel een horloge waar geen Seiko aan kan tippen in dat segment.

Als je al een srpd of skx hebt kun je bepaalde (bovengenoemde) onderdelen verwaarlozen.

Veel plezier!

2 likes

Ligt wel aan de bouwer natuurlijk…

Zijn aftermarket kasten wat kwaliteit betreft vergelijkbaar met Seiko? Zal wel afhankelijk zijn van het model, verwacht dat een Seiko MM300 kast wel beter zou zijn. Maar ben benieuwd?

Wat heeft deze reactie nou voor zin. Jammer weer.

1 like

Als je eraan begint, koop dan wat low-budget gereedschap en begin met wat simpele handelingen.

Uitbesteden is ook een optie, voor beide geldt dat je echt geduld moet hebben.
@Mipnick kan je er mee helpen.
Ik kan en wil het ook wel doen voor je, maar ik ben niet snel😁

Ben benieuwd welke dat is.

Ligt eraan waar ze vandaan komen.
CrystalTimes schijnt uitmuntende kwaliteit te leveren.

Ik heb zelf, naast diverse Seiko’s, 2 steelkings misbruikt, en kan enkel melden dat het verre van Seiko-kwaliteit afstaat.
Hetzelfde geldt voor een kant-en-klare SKX-kloon van AliExpress, of nog beter gezegd: het was rotzooi.

Dat is niet waar, het ligt aan de samenstelling.

Bedankt voor de antwoorden.

Ik zal even wat voorbeelden zoeken, een plaatje zegt immers meer. Heb echter alleen de in mijn ogen geslaagde mods opgeslagen in een spread sheet met mogelijkheden.

Hoe is de kwaliteit van Namoki / DLW watches / Watchandstyle / yobokies / Seiko mods ?

Hier een link naar een (voor mij dan) geslaagde mod;
Coin bezel / sloped insert / double dome saffier AR

Kan iemand ook de voor- en nadelen van een gekleurde AR coating van het saffier uitleggen?

Btw, het modden ga ik niet zelf doen (beter van niet)

Er zit geen verschil tussen de kasten voor zover ik weet, op de drilled lugsholes na. Ik heb ze allebei een jaar naast elkaar gehad, maar kon niks vinden.

1 like

Ik bestel meestal bij Namoki of Watch and Style. Seikomods is iets beter misschien, maar die leveren niet aan NL…

One second closer is ook interessant naar mijn mening. Zij hebben een aantal minder gebruikelijke mod onderdelen die ik nog niet veel bij andere shops hebben gezien. (Zoals rood of groen ar saffier. Kwaliteit ben ik erg tevreden over)

AjuiceT zou ik vermijden. Heb daar een keer een wijzerplaat met wijzers besteld. Mooi plaatje, maar de lume was om te huilen. :point_down:

Als je OEM onderdelen zoekt kan je kijken bij WatchpartsPlaza. Duur, maar wel cool spul!

Namoki, DLW, SeikoMods, Lucius atelier en OneSecondCloser zijn zaakjes waar ik wel vertrouwen in heb. (Of waar mijn vertrouwen nog niet geschonden is. Kwestie van standpunt :slight_smile: )

Watch&Style heeft een leuk stukje saffier waar ik naar aan het loeren ben, dus wellicht dat ik daar binnenkort nog wat ga bestellen.

Voorkeur. De een vindt een rode/blauw/groene/gele gloed juist erg mooi omdat het bij de mod past. De ander zweert bij Clear Ar omdat het wel ontspiegeld maar niet opvalt.
Voor mij ligt het aan het horloge zelf: als het past dan vind ik het wel tof. Maar groen Ar over een strakke witte plaat vind ik weer niks.

Ander voorbeeld: de rood-witte duiker bovenaan in deze post heeft rood ontspiegeld saffier. Dit vind ik een tof detail ondanks dat Clear Ar net zo goed had gekund vanwege de witte plaat.

2 likes

Gewoon omdat de ene bouwer de andere niet is. Zoals bekend besteed ik het uit en ik heb inmiddels ervaring met verschillende makers. Geloof mij er zit verschil tussen.

Zie hierboven. Maar met slecht passende onderdelen kan ook de beste bouwer er geen chocola van maken natuurlijk.

Hier 2 foto’s van wat ik bedoel met de aansluiting van de bezel. De ene sluit mooi aan op de kast en de ander lijkt wel te groot en te hoog

2 likes

Ik vermoed dat dit ook echt twee verschillende soorten coin edge bezel zijn… :slight_smile:
De ene met een opstaande rand aan de onderzijde, de ander zonder. (Geeft meer afstand tot aan de kroon waardoor het mogelijk prettiger draait doordat je minder snel tegen de kroon aanstoot met je vingers bij het draaien)

Edit:
De artikelen die shops dezelfde naam geven hoeven niet altijd exact gelijk te zijn qua maatvoering.

De coin edge van OneSecondCloser lijkt deze opstand bijna niet te hebben.

1 like