Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Ik heb al een tijdje een Samurai SRPB51 waar ik erg tevreden ben. Vooral hoe ‘ie draagt in het dagelijks leven. Wel een beetje mijn maat/gewicht. Maaarr ik ben een beetje uitgekeken op de blauwe plaat en bezel. Ik kom op internet weinig Samurai mods of onderdelen tegen. Zat te denken aan een zwarte plaat, groene bezel.

Wie heeft er nog adresjes of dit te laten doen?
Wellicht is een mailtje naar monsterwatches iets waard.

7 likes

Deze mag ik hier ook neergooien :slight_smile:

1 like

Mooie klok!
Ik ben op zoek naar iemand die een seiko mod voor me kan maken gebaseerd op een omega planet ocean met oranje bezel.
Kan je me iemand aanbevelen?

1 like

@Mipnick doet het voor anderen geloof ik.

1 like

Dank je!

2 likes

Si.

2 likes

Wacht nog maar even met modden van de Seiko GMT:

• Wegens het formaat van de gmt wijzer as passen andere WIJZERPLATEN NIET. Het gat voor de wijzers op normale Seikos is namelijk te klein. Moet uitgeboord worden, iets wat ik moet gaan oefenen.

• BEZELS passen NIET, omdat ze klikloos zijn en de kast iets anders is rondom de bezel kant

• BEZEL INSERTS passen WEL, maar eerst even alleen vlak. Dit heeft te maken met het volgende.

• SAFFIER past MISSCHIEN, omdat de maten net iets anders zijn. Ik hoop dat het net gaat, omdat de SSK Hardlex heeft.

• KROON van de 5KX past WEL. Een s-kroon van Namoki oid lijkt vooralsnog te werken met de gmt functie.

• CHAPTER RING past waarschijnlijk NIET. Hij is namelijk anders van vorm. (Dikker, breder en volgens mij iets hoger)

• BAND moet ik nog uitzoeken. Ik kan me niet voorstellen dat zowel de SKX miltat als de 5KX miltat niet past. Ik zou de band overigens toch niet vervangen, is namelijk solid met SEL.

• WIJZERS gaan waarschijnlijk PASSEN. De assen van de normale drie wijzers lijken identiek te zijn, alleen even kijken of de minuten en de uren passen op een manier dat ze niet schuren tegen de gmt wijzer.

6 likes

9 likes

Misschien toch maar een keertje die wijzers zwart lakken voor de complete look… :thinking:

2 likes

6 likes

Dit blijft een van m’n mooiste mods, misschien niet iedereen zn kopje thee.

Edit: moet nog wel even de datum goed zetten.

10 likes

Klein, simpel, met oh-zo fijn! :slightly_smiling_face:

3 likes

Mooi bracelet. :+1:
Dubbel gevlochten?

Thanks for link. :+1:
Helaas geen SKX 013 wel 007 en 009.

4 likes

13 likes

Ik wilde hem te koop zetten, maar wat draagt zo’n skx013 fijn.

9 likes

Nee, zorgt ervoor dat hij blijft zitten door extra klemming.

Hear, hear! :+1: :grin:

3 likes