Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Krijg nou wat :joy:

Welke royalties loop ik nu mis?

3 likes

Maar goed, ipv blauw is er gekozen voor bruin.
En Retro is dat wel, alleen hoe retro :thinking:

Van deze 7009 ?

Of 6309 ?

Heb zelf een 6309 plaat gebruikt voor de skx ombouw. Alleen de wijzers moet ik nog omwisselen zodra ik tijd heb:

Een 7009 plaat op een 7s26 in een SNKL kast staat ook wel;


Veels te klein voor mij, maar wel leuk om te bouwen.

1 like

Dat de zomer er maar weer snel aankomt😎

4 likes

Ik weet niet of het eerder aan bod is gekomen, maar weten jullie of de stalen banden van de nieuwe Seiko 5 ook passen op de SKX kasten?

Dat zou deze band zijn.

Of zou ik toch voor een jubilee gaan?

https://www.horlogebanden.com/seiko-jubilee-horlogeband-skx007k2/?gclid=EAIaIQobChMI9pzL9Ob1-gIVAwOLCh38DgY0EAQYEyABEgIlD_D_BwE

Qua aansluiting op de kast past het. Wel de juiste pinnen gebruiken. Ik zou zelf er eentje met solide eindstukken kiezen.

1 like

Ooit deze eens gekocht, wordt eigenlijk zelden gedragen haha

3 likes

Tijd om te verbouwen dus

1 like

Geen slecht idee :stuck_out_tongue_winking_eye:

Net klaar met het plaatsen van een nieuwe bezel en insert op mijn SKX007. Gekozen voor de goud/donkerrode insert. Met dank aan @Petteflet voor de onderdelen :grin:

12 likes

Staat bijzonder leuk! Mooie bezel.

1 like

Gelijk een heel ander gezicht :+1:t3:

1 like

Seiko SKX013 build met ceramic bezel, mm300 wijzers en originele Manta Ray dial.

10 likes

Thanks! :facepunch:

1 like

Die is tof zeg!
Wat voor een rubberen band zit er op, een Crafter Blue?

Dankje! Er zit een Uncle Seiko Waffle strap op.

1 like

Ik heb zo mijn twijfels eerlijk gezegd.

Sorry, nog niet overtuigd. De schreefjes van het woord Seiko zijn niet scherp. En de structuur van de plaat is vrij grof.

Waar gekocht?

2 likes

Thnx voor de foto. Das best vervelend om er zo achter te komen. Gekocht via een modder: the watcher.

1 like

Misschien dat ik ernaast zit maar ben redelijk overtuigd.

Als troost, ik heb ook een keer flink mijn neus gestoten. Ik koop Seiko dials alleen nog maar van @Voordeligbijdetijd

1 like

Zal daar eens even kijken. Heb ik wel weer een reden om weer te modden. Bedankt voor je hulp En scherpe oog!

2 likes