Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Mooi hoor.
Had alleen zelf niet voor een oranje wijzer gekozen vanwege de rode tekst op de wijzerplaat.
Alhoewel, met de tijd zal de tekst wel verkleuren naar oranje.

Saffier glas, coin bezel met ceramic insert.

8 likes

Alles breekt als je te veel druk uitgeoefend maar ik heb hem zo gekocht. Mooier en dunner dan de standaard uitvoering. :+1:

Fluitje een cent, of je moet echt heel onhandig zijn…

5 likes

Ik zal morgen eens even terugscrollen naar ongeveer een jaar terug. Toen wilde ik ook er mee beginnen en heb een heleboel tips gekregen. Als je tot ongeveer een jaar terug kijkt, dan zul je daar tips vinden over gereedschap en hoe je het beste te werk kan gaan.

Ik ben nog steeds blij met het resultaat.

5 likes

Eerste de bezel plaatsen, dan pas de insert erin.

Even naar Deel 1 van dit topic gaan, veel leesplezier.

Zelf ook weer aan het foto’s kijken

Die plaat kwam me al zo bekend voor, Han heeft deze ook zo gemaakt. Alleen andere wijzers en chapterring.

Denk dat look-a-likes toch wel onvermijdelijk zijn.
Soms zijn het schaamteloze kopieën, maar soms ook subtiel toch anders.

De SBDX017 plaat die ik hier heb wil ik ook in een MM kast bouwen, met MM bezel… uiteindelijk bouw ik dan eigenlijk een MarineMaster of een Han-kopie :thinking::open_mouth:

Staat die van @HanDavinci scheef dan ??

Ja.

Zoals Cruijf het mooi heeft gezegd:

Je gaat het pas zien als je het door hebt :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Die onderste is :+1:t4:

Mijns inziens horen deze niet in dit topic thuis. Het zijn geen mods en ook geen builds.

Het gaat hier over Seiko mods. Dus mods gemaakt met Seiko onderdelen zoals kast, wijzerplaat, wijzers, uurwerk etc.

Dat andere topic waar ik je op had gewezen ging over ‘builds’. Daar passen ze beter.

1 like

Dat dus @DaLu Geen bezwaar tegen builds maar dan moeten er wel diverse Seiko onderdelen worden gebruikt.

Ik weet bijna zeker dat in de horloges die jij laat zien Chinese klonen zitten en geen Seiko of SII uurwerken

Lekker doorbouwen en laten zien in dat andere topic. :+1:

1 like

Prima, maar het blijft te “mager” voor dit topic…

Wind je niet zo op, das slecht voor je hart.

1 like

Maak je geen zorgen, als ik me druk zou moeten maken over mensen die het onderwerp niet helemaal snappen :grin:

En nu duimen dat het saffiertje snel binnen is. :+1: :grin:

:thinking: