Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Kan ook Heimdallr en dan ombouwen. Ik weet niet of zij DDP versturen, wat Namoki wel doet. Anders is het prijsverschil veel minder groot.

2 likes

Er is dan wel kans dat mod-onderdelen niet passen. Een tijdje terug dacht ik een Heimdallr “skx” te modden toen bleek dat de bezel net iets anders in elkaar zat dan een echte SKX en de onderdelen dus niet gingen passen. Interne onderdelen waren verder geen probleem.

Uiteindelijk as-is doorverkocht binnen het forum en de bezels liggen hier nog in een kastje te wachten :sweat_smile:

2 likes

Dag allen,

Mijn pols is ongeveer 23 cm rond. Vandaar dat ik graag een horloge wil die minstens een diameter heeft van 45mm.

Ik heb begrepen dat Seiko geen model heeft van groter of gelijk aan 45mm die je kunt ‘modden’. Klopt dit?

Groet
Dennis

1 like

Een Tuna? Of een originele van Seiko modden toelaat weet ik niet. Maar een Tuna case van Namoki oid? Die zeker wel.

1 like

Die ligt hier nog steeds :rofl:
Die bezels heb ik wel intresse in.

Zit qua omtrek 1cm van je af, en heb een Willard-Turtle die mij meer dan bevalt.
Daarom denk ik dat onderstaande wel wat voor je is.

Denk dat ik hem zelf ook ga bestellen.

Je kunt een Seiko Turtle wel modden, maar of er 1 is van titanium weet ik niet. Onderdelen vind je bij seikomods.com

1 like

De compleet zwarte SRPJ11K1 gekocht en het uurwerk/dial geswapt met de SRPG27K1 die ik al had.
De zwarte voorzien kast voorzien van DD sapphire met AR. De andere kast heeft de vlakke sapphire met AR.
Aftermarket banden erop en totaal andere look. Weer eens wat anders :wink:

9 likes

Mooi zwart is niet lelijk. :+1:

Even een waarschuwing voor wie de classic wijzers van Monsterwatches op het oog heeft.

De lume is niet (meer) op Seiko niveau. Wijzers links zijn van Rob

En wat nog storender is, de lume verschilt van kleur tussen de uren en de minuten wijzers. Dit is zowel bij de oude als nieuwe batch het geval.

4 likes

Correct maar is even terug naar de maker vanwege dit wijzer issue. Monsterwatches had een tijdje geen voorraad dus het was even wachten. En wat blijkt? De lume is minder geworden en de nieuwe voorraad heeft exact hetzelfde probleem.

En Rob geeft, zoals te doen gebruikelijk, niet thuis…

2 likes

We hebben al een alternatief, die rechts op de foto hierboven :+1:t3:

Gouden skx case?
OSC heeft leuk spul. Hun Atlas bezel is mij erg goed bevallen op een vorige mod. :ok_hand:

Hier de eerste stapjes gemaakt met m’n modje door er een stuk saffier in te drukken.

(Bezel insert liggen er nog los op)

3 likes

Incoming! Ik had nog een Seiko SNXJ kast liggen en kon smerig goedkoop twee NH34 GMT uurwerken kopen. Eentje heb ik gestopt in de SNXJ kast en past top. Wil gaan voor een soort flieger stijl met GMT wijzer. Heb alles net besteld en nu is het wachten geblazen.

SNXJ kast:

Wijzerplaat en GMT wijzer van Modmode:

image

image

Wijzers van Modmode:

Word wel vet hopelijk!

8 likes

Oud en oud in een nieuw jasje… de goede wijzers er op.

Dat komt mogelijk omdat je van nature een pessimistisch persoon bent, of omdat je altijd iets negatiefs wil zien of erbij wil denken/verzinnen.

Ik wil het overigens niet weten, en vind de afstand tussen ons prima.

Deze avond @mart104 blij gemaakt :smiley:

Die mijn als dank deze zelf gestookte whisky schenkte :+1:t4:

4 likes

Super bedankt @Tijdstip Heel blij met eind resultaat!! Proost :slight_smile:

1 like

Heeft iemand een zwarte flat bezel insert liggen voor de seiko srpd63k1?

Ik hou me graag aanbevolen.

Pb

De mod van een kameraad was weer eens binnen voor een kleine fix… Spot de issue :sweat_smile:

De alpinist plaat in de sub case.

1 like