Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Da’s geen radium dus weinig risico

1 like

:man_facepalming: die haalde ik even door elkaar :see_no_evil:

1 like

Iemand heeft er ooit z’n best op gedaan, maar ik zou zeggen, pak de hamer erbij. Wat een zeldzaam lelijk ding.

1 like

Zouden die mooie wijzers dan ook passen?

Op de deksel na lijkt die wel het meeste erop.

Ik kwam net toevallig een filmpje tegen van een Indiase horlogemaker die een quartz dial op een handopwinder zet. Start gezet op de scene waarin de klodders lijm op het zojuist geserviced uurwerk gaan: https://youtu.be/rsEGJICSepI?feature=shared&t=1380

Vraagje!!

Ik heb nu 2 seikos aangeschaft en draag ze met veel plezier. Nu kom ik door die “verdomde cookies” constant Seikos online tegen en elke keer zie ik 1 a 2 modelen die door een persoon gecustomized zijn…

Ik even naar zijn site en zie dat die horloges rond de 550 euro zijn. Betaal je dan echt de hoofdprijs of is dat gewoon heel reeel? Stel hier even de vraag aangezien ik verder weinig tot geen verstand van horloges heb.

!

IMG_7615|230x500 !

IMG_7613|411x500

1 like

Alles is relatief natuurlijk. Nu je nagenoeg altijd BTW en invoerrechten betaald voor de onderdelen is modden duur geworden. En als je, net als ik, ze in opdracht laat bouwen rekent de maker daar natuurlijk ook wat voor.

Bovendien is de ene mod de andere niet. Er zijn echt (grote) verschilllen, er zijn mensen die het niet uitmaakt als de hiergenoemde alixpress onderdelen niet goed op elkaar aansluiten waardoor het aan alle kanten kiert, inlays die te diep liggen, waterdichtheid niet in orde is, lume zwak is. Ik noem maar even paar voorbeelden.

Ergo; als je de lat hoger legt ben je doorgaans duurder uit. Ben je zelf wel handig, ja dan kun zoiets goedkoper in elkaar zetten.

Duidelijk verhaal maar jammer genoeg ben je wel overgeleverd aan dit soort mensen als je niet zelf die horloges kan bouwen. Mochten jullie adresjes hebben iets reeelere prijzen gebruiken, dan hoor ik dat graag!

Er zijn diverse mensen hier/ op het forum actief. Degene die voor mij mods en builds maakt zit in het buitenland dus misschien niet het meest handigst voor je. PB maar als nodig

getypt bedoel je… ik onthoud overigens niet alles.
Maar wellicht bestaat er een verruimer of ander apparaatje waardoor het wel passend te maken is.
Nogmaals, het zijn mooie wijzers.

2 likes

Dit was ooit een neppe Rolex, 20 jaar geleden een keer gekregen en ik deed hem vaak om op reis naar moeilijke landen. Niet echt voorzichtig mee geweest zoals je kunt zien. Vaak gevallen, een keer zelfs uit de auto (het horloge, niet ik). Hij lag al een tijd in de la en omdat het verder wel een mooi model is heb ik het Chinese uurwerk — dat er inmiddels mee was opgehouden — er uitgehaald en er een Seiko-zonder-datum voor in de plaats gezet, en een wijzerplaat plus wijzers gekocht, de kroon paste gewoon, en nu kun je er tenminste mee over straat. Er zat ook een neppe Rolex band bij, best goede kwaliteit met massieve endlinks en schakels, maar ik denk dat ik hem op vintage leer ga doen.

1 like

Slik.

:face_vomiting:

Weggooien was zonde.

Nee

1 like

Klein projectje. Welke minuten wijzer staat beter denk je?

De oranje?

Of toch de zwarte?

Wil er een oranje bandje omdoen.

1 like

Bedoel je de minutenwijzer?

Uh, ja 🤦

Ik zou zeggen de zwarte.

1 like

Die dus

1 like