Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Stelletje kinderen!

A6A77805-8DC1-44B7-A702-03C6C91CF0AB_4_5005_c

2 likes

The grass is blue, the grass is blue, the grass is blue… je bent gewoon beledigd dat ik je stille hint tegen je gebruik, en dat ik daar express heel lang over heb gedaan :rofl:

Hoe dan ook mooie combi, alleen jammer van die kromme insert, of kromme plakkunsten.
Misschien toch beter dat je origineel koopt, en met je handen lekker in de grond blijft wroeten.

Wat betreft @Beavis … ach hij houdt iedereen wel scherp.
En als ik moet kiezen tussen jullie beide, dan valt diegene die bij de lokale shoarma-boer het menu denkt te veranderen wel af.

Pas maar op, straks gaat Jeroen je ook de les lezen en je bestoken met PB-tjes.

Nee hoor, ik vind het alleen wel grappig dat sommige dingen beter aan mijn mod menen te kunnen zien zonder daarbij schaduw werking en licht inval in acht te nemen. Beter dan ikzelf kan zien met een juweliersloupe vanuit alle mogelijke hoeken.

Maar het is zoals een wijs iemand mij zei, de kift.

Waarom zou ik? @Chlorophyl heeft groot gelijk.

Veel succes met modden heren, ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken.

1 like

Even dit topic leven inblazen met een

Creatie.

Van Gruppo Seiko 1881 Italië.

https://www.instagram.com/p/C1sVXfvCOwC/?img_index=2

Ik zeg niet dat het een Seiko mod is.

Maar oordeel zelf:

Ander zicht:

5 likes

Een relatief eenvoudige dial wissel en wijzerset voor de SRPG27K1 die ik over had. Het lijkt gelukt te zijn en nu nog meer respect gekregen voor de mechanica en uurwerkmakers want ik vond dit al pittig. :innocent:

9 likes

Mijn finale project, een langlopend project ook. Bedacht als Worldtimer maar met de komst van de GMT’s er uiteindelijk toch een Worldtimer GMT van gemaakt.

11 likes

Mooi gelukt, en zeker niet doorsnee :grin:

1 like

Beetje een liefdesbaby van een aantal modellen met een knipoog naar het verleden.

NH35A (ghost date)
White namiko explorer dial and handset in a 36mm alpha case

6 likes

Eindelijk wat tijd gehad om een paar aanpassingen te doen.
De AliExpress wijzers vervangen voor een set van de SPB315.

Alleen nog een zwart met gouden stepped insert vinden… en dan is deze voor mij helemaal af

5 likes

Goedenavond! Allereerst sorry dat ik niks te showen heb, maar vond dit thread toch de meest geschikte plaats voor deze vraag…

Laatste tijd begonnen met zelf wat batterijen vervangen, bandjes verstellen en wisselen, hobbysetje gereedschap aangeschaft. Daarmee is bij mij de vraag gerezen: het geduld, de tijd en de steady handen heb ik wel; kan je dan met weinig tot geen kennis een build bouwen op basis van bv SKX007 mods?

1 like

Lijken me een goed startpunt.

Die is online wel te vinden, en er zitten prima bouwers hier op het forum

Ikzelf bouw niets, ik ben meer een architect :wink:

1 like

Heel veel YouTube kijken, en er dan gewoon aan beginnen.

1 like

Het zal dan wellicht wel lastig zijn om fake onderdelen/wijzerplaten te herkennen.

Ik kom er niet uit welke bezel ik wil…

1 like

Dat moet prima lukken lijkt mij. Mijn advies zou vooral zijn om niet direct met het allermooiste materiaal te beginnen; er gaat ongetwijfeld iets niet helemaal perfect. Bij fancy mooi/nieuw/Origineel Seiko kunnen de kosten voor nieuwe onderdelen snel oplopen. (Glas toch net iets scheef in de pakking en daardoor pakking beschadigd, wijzers iets te laag aangedrukt waardoor deze de wijzerplaat raakt of noem maar op.)

Ondanks alle beschikbare filmpjes zal het een leerproces zijn. Voor mij begon het met oude Seiko 5’jes waarvan ik onderdelen begon te swappen. Vanaf daar bouwde het op naar duikers aanpassen tot aan zelf builds ontwerpen en assembleren.

Neem je tijd, houd rekening met fouten en hou de lol er in :slight_smile:

edit:

Pics or it didn't happen:

3 likes

62mas build, staat in het blauw. Beetje uitdunnen :grin:

5 likes

Vraagje aan de kenners.

Wat is momenteel het beste adres kwa prijs/kwaliteit verhouding om een mooie Skx mod case te kopen, case , caseback , crystal , kroon ,spring enz.
Eigenlijk alles op de wijzerplaat uurwerk en wijzers na.

Een mm300 mod case is ook tof maar dan moet er wel een curved end rubber op passen van Crafter Blue oid. Dat is overigens ook een voorwaarde bij de Skx case,

1 like

Watch & Style. Goedkoper en beter dan Namoki in mijn ervaring. L-TYPE glaspakkingen zijn ook top daar.

1 like

Ziet er goed uit. Als ik snel kijk zie ik Philippines
Hoe zit het dan met extra kosten?

1 like