Die had ik even gemist. Maar is dat dan niet de simpelste oplossing?
Deze sluiten… En daar verder gaan
Ik pruts zelf wel eens iets in elkaar, maar gewoon nooit met een merknaam…
Dan geef je iemand, die met zijn HF-naam al aangeeft dat het in de bovenkamer niet helemaal goed zit, de macht om jouw creatie af te keuren… en laat je hem zijn hobby op jouw botvieren.
Vanuit HF begrijp ik het helemaal, zijnde semi-openbaar forum met een legitiem bedrijf op de achtergrond wil je geen gelazer hebben met merken omdat er fakes worden getoond.
Maar goed, hierbij weer een creatie van mij die nog steeds niet af is omdat de beoogde kast (aftermarket MM) al de deur weer uit is.
OEM Seiko wijzerplaat en wijzers op een NH34 uurwerk, omdat ik er geen meerwaarde aan hecht om 2x zoveel geld uit te geven aan een 4r34 uurwerk.
Iemand nog suggesties voor een kast?
Foute Seiko mod, non-seiko onderdeel ( aftermarket ):
Goede Seiko mod, alleen originele Seiko onderdelen:
Ik zal het ook nog even in de faq gooien maar onze regels hebben altijd het doel om iets te reguleren of te voorkomen.
Bij mods willen we voorkomen dat we gedoe krijgen met de merkhouders. En dat is lastig want dat kan je niet altijd aan zien komen.
Om toch te proberen eea voor te zijn hebben we ooit. Het volgende besloten:
- alle onderdelen in een modd moeten origineel zijn als ze een merknaam dragen, of ze moeten naamloos zijn.
- de modd mag niet de benaming voeren van het horloge waarop het is gebaseerd.
Je mag dus een Rolex voorzien van een andere wijzerplaat, een horloge in elkaar knutselen met naamloze onderdelen, een naamloze kast voorzien van Seiko onderdelen etc etc maar geen aftermarket/namaak onderdelen gebruiken waar de naam van een horlogemerk op staat en niet door dat merk is gemaakt.
En voor de puntjes op de ‘i’ : het bovenstaande geldt wat ons betreft alleen voor het plaatsen/aanbieden op dit forum.
Echt?
Dus is een oem skx plaat, met TMI uurwerk, aftermarket wijzers en kast (namoki etc) nou een seiko mod of niet?
Ja dat is een mod/build. Je plaat, waar dus Seiko op staat, is origineel en dus toegestaan.
Mijn Seiko Mod is met OEM monster plaat, OEM skx chapter ring, 4R36 uurwerk en monster wijzers.
De kast is van DLW, net als de bezel en de insert, maar verwijst niet naar of heeft geen Seiko naam op de onderdelen.
De band is van Miltat.
Dus Seiko mod/build.
(correct me if I’m wrong)
Als er Seiko op de wijzerplaat staat in combinatie met dat aftermarket spul, is het een foute Seiko mod.
En dus niet toegestaan.
Foute Seiko mod.
Niet toegestaan.
Oja? Want ik lees net dit:
Da’s duidelijk.
Dan leg mij eens uit, waarom mijn mod fout is? Want overal waar Seiko op staat is OEM (of wel origineel van Seiko). De aftermarket onderdelen dragen geen naam/referentie naar…
OEM kast, wijzerplaat en wijzers.
Het mag (onderdelen ook?) niet de naam dragen, maar in de begeleidende tekst dus wel een verwijzing zijn naar andere merken/modellen.
Dus RLX bezel is toegestaan?
En dus ook YM bezel-insert?
Of moet het dan RLX-look en YM-look zijn?
Moet dit een voorbeeld zijn van hoe jij de regels interpreteerd?
Maar het is geen Seiko mod. (en natuurlijk wel een fake).Van wat ik lees zou dat toegestaan zijn (wat natuurlijk wel vreemd is en bij andere merken totaal niet oke zou zijn)
Ik zou het dan ook inderdaad geen Seiko mod noemen.
Waarom zou dit niet toegestaan zijn bij andere merken zolang je de merknaam maar niet noemt in de beschrijving en erbij zet dat het een frankenwatch is?
Post in de horlogemarkt of in een NA topic een horloge met eta uurwerk aftermarket kast en een Omega wijzerplaat en kijk wat de reacties zijn. Of de reacties als je in een Tudor datejust horloge een Rolex wijzerplaat doet. Het zou volgens de regels op HF toegestaan zijn maar het zou not done zijn en vermoed dat er wel wat vlaggetjes zouden komen.
Tenzij je erbij zet dat het een mod/frankenwatch is. Als daar maar duidelijkheid over is.
Mijn mening