Show je Seiko SARB!

Mijn groene Alpinist heb ik bijna twee jaar en ben niet van plan die ooit weg te doen.
Alle andere horloges (Tudor en de Wempe nu) durf ik dat niet over te zeggen, die mogen idd wel blij zijn als ze einde van het jaar halen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Oe dat groene canvas bandje is fraai! Is dat deze? https://watchbandit.com/product/eulit-canvas-strap-green/

Via hun website goed te doen qua bestellen?

1 like

Ja dat is hem.
Prima plek, betaald via Paypal en lag 2 dagen later op de mat.

1 like

Als er hier iemand is die ooit van zijn uncle Seiko president afwil hoor ik dat ook graag. Ziet er prachtig uit!

En een verplicht fototje natuurlijk.

Ik draag hem het meest op de standaard oyster, maar af en toe wissel ik eens met deze shell cordovan van Nomos.

2 likes

Mag hier eindelijk echt meedoen.

18 likes

9 likes

En ik niet meer. Het enige wat ik nog heb is een nieuwe Alpinist. En uiteraard een Lord Matic, een GS, een Uemura, twee quartz horloges en een Mini Turtle. Niet denken dat ik Seiko-loos ben geworden, he?

:slight_smile:

Toch lullig dat ik hier niet meer mag posten.

1 like

Ook niet mis, heb ik ook. Bij mij gaat de voorkeur uit naar de sarb die is net wat rustiger.


Af en toe een fotootje van je ex zal niemand moeilijk over doen.

2 likes

Klopt. Er gebeurt visueel meer dan op de 033/035.

Deze zit voor mij net tussen de kleurenchaos van de SARB017 en de monochromatische rust van de SARB033/035 in.

Bovendien zat ie bij mij in de verzameling precies in de zone die door deze drie in werden genomen:



Ik mis 'm wel, maar ik rationaliseer het omdat deze er deels door werd gesponsord:

Maar toch, ze hebben iets, die SARB’s. Iets wat deze bijvoorbeeld nooit had voor mij:

Dat komt ook door de maat. De Lord Matic is 36mm, de GS 39, de Chronomaster 37,5 en de Yema 39. Da’s voor mij, net als de SARB017, nieuwe Alpinist en 033/035 in de goldilocks zone van 36 tot 39mm.

3 likes

Ik heb zelf voor de zwarte gekozen omdat ik de mix van cijfers en markeringen niet kan waarderen, maar ieder zijn ding. Ik vind de kleur zwart soms een beetje tegenvallen het lijkt soms net een krijtbord. Ook vind ik hem net iets te dik dragen. De kleur van de sarb daarentegen is fantastisch. Soms is het creme, en soms is het wit. Daarnaast is de schittering van de wijzers prachtig.

Zelf zou ik in jouw geval de sarb preferen boven de GS. Maar dat komt meer omdat ik niet zoveel met GS heb. Behalve de shunbum, skyflake en de snowflake vind ik ze allemaal een beetje meh. Dan vind ik de sarb meer bang for the buck.

2 likes

Dat ding doet het zo goed op zo veel banden.

  • Mosgroene colareb
  • NATO’s in gedekt blauw, zwart of groen
  • Olijfkleurig leer
  • Donkerbruin of roodbruin shell cordovan
  • Cognac, vintage of plat
  • Beige colareb suede

Het is echt fantastisch. Zeker ook die 100m WR, dat maakt het een echte explorer-achtige allesdoener.

1 like

Zelf ben ik meer van staal dan van leer. Ik denk dat ik binnenkort eens een president ga bestellen, mocht iemand er hier vanaf willen slide ff in mijn pb. Daarnaast vind ik een blauwe seude wel gaaf. Ik weet even niet meer wie deze poste hier eerder maar het ziet er goed uit.

3 likes

Dat zijn rare uitspraken. Het spijt me geweldig, maar dan moet je er maar eens eentje vast gaan houden. De manier waarop die wijzers en indices met licht spelen is echt een andere klasse, eerlijk gezegd. Qua bang for buck moet ik dan ook het HAQ 9F quartz uurwerk op het schild heisen. :slight_smile:

Dat gezegd hebbende, die AR coated upgrade maakt 'm wel zoveel meer schitterend (letterlijk) dan met het originele glaasje…

Is dat geen molequin?

1 like

Dat zou zo maar kunnen. Ik ben geen kenner op het gebied van banden. Had zelf wel gezien dat dit geen seude was. Maar ik bedoelde de foto meer als illustratie.

Jij kan het weten. Ik heb er nog nooit een in het echt gezien. Ik gaf puur aan wat ik vind op basis van wat ik hier op het hf aan foto’s voor bij heb zien komen.

1 like

Als je ooit in de polder bent kan ik de koffie aanslingeren. :slight_smile:

Waarbij, een aantal GSsen doen het ook voor mij niet hoor. De duikers zijn te lomp, veel andere modellen weer net te groot of te dik, en sommigen zijn echt te fragiel om dagelijks te dragen.

Die 11mm dikte van die SARB’s is wel echt cool. Daarom ben ik blij dat die GS quartz ook maar 10mm dik is.

1 like

Ik leef in de polder, in de buurt van het prachtige Kinderdijk.

Eens. Ik vind degene die Han had heel gaaf, en die grijze van Zulu ook, maar de gmt’s en de duikers vind ik absoluut niks. En degene met de hoekige kasten, volgens mij zijn dat al wat oudere modelen, vind ik ook niet echt mooi.

1 like

Ik bedoel de polder die zo’n 100km ten noord-oosten ligt van Kinderdijk. :slight_smile: In vogelvlucht. :slight_smile:

Die heb ik juist verkocht omdat de polijstrand en de bezel veel te breekbaar waren voor een toolwatch. Maar goed, da’s een stukje trauma mijnerzijds.

1 like

Flevoland?

Dat kan ik me voorstellen. Ik vind hem mooi, maar ik zou hem zelf ook niet snel dragen.

Ik denk dat deze van mij is.

Bingo. Molequin Reviere. Staat inderdaad :ok_hand:

1 like