Zeker, zou je vaker kunnen doen .
Nice! Airborne versie net op tijd voor Market Garden
Nou inderdaad, ik had er nog nooit een cwc in het echt gezien, maar wat een prachtig horloge
Deze week de CWC SBS diver issue binnen gekregen. Meteen maar eens goed getest! Mountainbike rit in Zuid Limburg, waar het weer vandaag zo ongeveer het slechtst was vermoed ik
Nice! Daar issie in zijn element!
haha ja zijn genoeg mensen die hun horloge niet gebruiken waarvoor die bedoeld is, maar deze mocht wel mee
In mijn zoektocht naar een goede strap voor fixed bars, vandaag een perlon strap van EULIT binnen gekregen (nog 3 verschillende straps in aantocht)
Dit ziet er goed uit naar mijn idee! Niet te dress en een stuk dunner als een NATO!
Sommige horloges maken een mooie rondreis over het forum. Klopt het dat deze het volgende pad heeft bewandeld, aan de hand van bovenstaande conversatie?
@JackW - @Batossai - @Spooler - @JackW - me of mis ik een tussenstap?
Deze gaat langzaam richting een persoonlijk soort ideaal horloge. Misschien nog eens een saffiertje met day-date cyclops erop…
@Spooler, heb je die modificatie zelf gedaan of laten doen? Zijn die wijzerplaten los te bestellen?
Laten doen, de plaat heb ik los besteld.
Mooi ding hè, de datum zat er al. Alleen de wijzerplaat verwisseld.
Verbazingwekkend dat er dan zowel dag als datum op zit met een gesloten dial erboven. Je zou denken dat je dan als maker een simpeler movement erin zet. Wel tof zo, precies goed!
Hier nog een plaatje van een recente cs2000:
Goede middag mede forum leden, ik wil graag een beroep doen op uw kennis/ervaring met cwc.
Ik heb van mijn overleden vader wat horloges geërfd waaronder ook een cwc horloge. Ik meen een w10.
Mijn vader is in de jaren 60 een beroeps militair geweest in het Britse leger (RHA Chestnut Troops) en in mijn herinnering ook toen altijd een soortgelijk horloge gedragen.
Dit horloge is volgens mij later aangeschaft omdat hij het horloge (of herinneringen) van vroeger miste en het een zeer degelijk horloge vond.
Ik heb online wel iets gevonden over de serie nummers en als uk het goed begrijp zou het horloge uit 1979 zijn. Maar naar mijn idee heeft hij het pas later (opnieuw) aangeschaft.
Ook zit het horloge niet in een cwc doosje maar mwc.
Is er hier iemand die mij iets meer kan vertellen?
Is een origineel CWC maar inderdaad later gekocht. Er staan namelijk geen onderdeel markeringen op.
Bereden Artillerie neem ik aan. In 1979 is dat een handopwinder model.
Het is een non-isued watch.
Artillerie is Royal Army en heeft als code W10
Royal Air force heeft: 6BB
Royal Navy heeft: 552
Royal marines commando’s
hebben: 555
Het is gebruikelijk om ook nog een registratie nummer en een jaartal van uitgave op de achterkant te hebben.
Mocht ik iets vergeten graag aanvullen of verbeteren.