Okay, bedankt voor de uitleg/informatie. Het is inderdaad een handopwinder.
Ik vind het een mooi horloge en heb begrepen dat ze ook betrouwbaar zijn.
Ik zal het een mooi plekje geven in de collectie.
Zeker weten! Nooit wegdoen. Hij is best wat geld waard en het belangrijkste van je vader geweest.
Ik zou er wel een horlogemaker naar laten kijken. Na zoveel jaren van stilstand zijn de rubbers poreus en de olie en vetten helemaal uitgedroogd.
Supermooie CWC👌
Hij loopt nog prima, maar ik zal je advies opvolgen. Kan zeker geen kwaad om hem in ieder geval even te laten bekijken en eventueel een service beurt te geven.
Nogmaals bedankt
CWC heeft vanaf 1976 tot en met 1980 ongeveer 24.000 W10 horloges geleverd aan de Britse strijdkrachten.
De vorm van jouw horloge wordt ook wel “tonneau shape” genoemd.
Alle geleverde horloges uit deze periode hebben op de wijzerplaat de letters “cwc” zonder ovaaltje.
Zoals dit:
Op andere horloges van CWC komt wel een ovaaltje cwc voor, maar dat is pas vanaf 1982.
Wellicht is het horloge een keer geserviced geweest, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Veel informatie is hier te vinden:
Bedankt ook voor de info, ik ga het vanavond op mijn gemak even doornemen. Heel interessant, ik heb inmiddels bij cwc ook een nieuw bandje en case protector besteld. Als hij dan geserviced is kan hij er weer een paar jaar tegen aan.
@rorymoer ik zie inderdaad het verschil. Zo moet mijn vader zijn dienst horloge eruit gezien hebben.
Het Engelse leger had in de jaren 60 nog geen contract met CWC. In die tijd waren met name de mechanische horloges van Smiths gebruikelijk om dienst te doen als service watch.
Daarna heeft Hamilton een contract gekregen die de “tonneau shape” W10 maakte.
Hier ook nog een leuk informatief stukje:
Hele mooie dit!
Een flink blok vintage CWC vibes aan de pols!
Ja idd erg mooie reissue.
Ik vind de versie met de groene lume ook erg gaaf.
Gesnatched voor vandaag, moest perse op Bond-nato.
Gelukkig de saffier-uitvoering want deze krijgt nu meer te lijden dan om de pols van een Special Forces dude in een warzone.
Vandaag een nieuwe cwc band en caseguard binnen gekregen via de post. Is ineens een heel ander horloge.
Daar zijn ze wel voor gemaakt, ik heb hem meer gekocht voor als ik hem weg leg en mijn dochtertje hem eventueel zou vinden. (Wat haar ogen zien…)
Door schade en schande leert men, had ooit een gouden armband met rubber ingezette stukken waarvan ik het rubber heb laten vervangen door een juwelier. Bij thuiskomst even op tafel gelegd en weg gelopen om een telefoontje te plegen.
Bij terugkomst waren alle rubberen elementen
keurig netjes verwijderd uit de armband.
En toch heeft een G-shock wel iets, al zijn het meer nostalgische gevoelens. Maar snap wel wat je bedoelt.
Wakker worden CWC liefhebbers, een beetje leven in de brouwerij mag best.
Dit is de één na laatste batch geleverd aan het MOD. Ziet er uit als nieuw. Ik heb laatst 3 CWC modellen verkocht. Maar het begint weer, misschien toch… een g10 navigator? Of de g10 met datum!?
Eentje zonder datum van 552 (Marine) lijkt me nog wel wat.
Ik denk eerder aan een medium fat-boy uit 84 of 85.