Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Wat een topic :heart_eyes:

Deze hoort hier eigenlijk niet als KS, maar de kastvorm komt wel degelijk uit de GS stal.

Morgen komen er 2 nieuwe bandjes binnen. In het roodbruin en zwart.

6 likes

KS mag er wat mij betreft wel bij hoor.
Early KS zijn zowat mijn favoriete horloges, zelfs als ik GS erbij reken :slight_smile:

44-2000 en J15034:

14102E agf maar deze heeft een herstelling van de dial ondergaan

14102E ss

14 likes

Prachtig hoor, die oude King Seiko’s.
Ik heb in het verleden een aantal 44-9990 en 4402 gehad. Met name die laatsten liepen geweldig. Deze 1st KS-en zijn ook echt heel gaaf.
Hmm, misschien moet ik er toch maar weer eens op jacht…

1 like

Die zijn beiden echt prachtig.

1 like

Ik plug deze even hier. Perfecte match

Ook hier maar even een linkje, nu wachten tot hij binnenkomt…

4 likes

Verslavend zeg dat Buyee… ik heb niet nog eentje gekocht, maar mijn watchlist groeit…

3 likes

Zit net ook te kijken, mooie (zo lijkt het) Grand Seiko VFA 6185-8020 voor 6191 euro vraagprijs…

1 like

Die kast is mij bij lange na niet scherp genoeg. Dat zou Lapinist kunnen herstellen natuurlijk. Maar ‘as is’, is de scherpte er niet meer.

Kan hij dat ook met zo’n HSS kast?

Kijk, deze 4420 is volgens mij beschadigd (aan de bezel links trouwens echt zwaar beschadigd), maar scherp, ongepolijst:

Maar bij die 6185 hebben ze de beschadigingen weg proberen te polijsten:

1 like

Welke GS hebben zo’n HSS kast? Ik weet dat mijn 6156-8010 een HSS kast heeft, maar die is perfect, daar hoeft niets aan te gebeuren.

Ik dacht dat de 618x ook een HSS kast hadden.

Maar 618x’s genoeg daar in Japan. Dus afwachten voor een andere :wink:

Volgens deze site zijn dit de typen met een HSS kast:

  • 6145-8050
  • 6146-8050
  • 6185-8021
  • 6156-8010

Maar ook deze quartz blijkbaar:

1 like

Ik zie het in de catalogus, geen HSS kast inderdaad. Dat is wel apart, de 615x wel en de 618x niet :thinking:

Mijn superior ook :+1:

Mooie analyse. Ik heb slechts 1 ervaring met Buyee en hoewel het proces goed was verlopen en het horloge strikt genomen aan de beschrijving voldeed is het zo makkelijk om iets over het hoofd te zien. Zoiets moet je incalculeren en zelf heel veel kennis opdoen van een specifiek model. Mocht ik nog eens de kriebels krijgen, dan kom ik hier wel even buurten.
Wat heb je op het oog?

1 like

Ik heb eergisteren de 4420-9000, de originele 44GS gekocht. En nu ben ik gewoon een beetje Buyee verslaafd. Dus als ik niet uitkijk koop ik alles was los en vast zit :slight_smile: Maar ik heb me nog in kunnen houden…

1 like

Had je die 6185-8010 met palladium case gezien?

Die had je op Chrono getipt of staat hij ook op Yahoo? Heel bijzonder. Maar ik weet niet wat ik er van moet denken eigenlijk. Zo’n hamerslag afwerking schijnt de hoogste graad van vakmanschap te zijn, maar is het nu echt mooi? Maar hij is zeker heel bijzonder en vast extreem zeldzaam.

1 like

Staat op Yahoo. Ik check vaak even op Seiko VFA en deze kwam tevoorschijn. Heel bijzonder inderdaad, maar ik weet ook niet of ik hem nu mooi vind. Zou je in het echt moeten zien denk ik. Dat kost wel wat helaas. Vraagprijs dik 15k euro, nog 19 uur te gaan zonder één bod.