Sinds mijn 18e ben ik mij enorm gaan interesseren voor horloges. Mijn vader had destijds zijn oog laten vallen op een Tag Heuer Carrera. Prachtig horloge en aan mij de nobele taak om er een te vinden. Dagelijks bestookte ik hem met aanbiedingen op internet. Uiteindelijk haalde hij als impulsaankoop op 5 december een Seiko Premier Leap Year edition bij de plaatselijke juwelier. Dit bleek natuurlijk geen Tag Heuer Carrera en dus heeft hij zo’n 20 dagen erna een fraaie Tag Heuer Carrera opgehaald bij Filipucci. Als ik m’n Havo diploma zou halen was de Seiko voor mij.
Daarna is mijn interesse verder gegroeid en heb ik afgesproken met m’n ouders dat wanneer ik mijn studie zou afronden, ik een bedrag zou krijgen waarvoor ik een horloge mocht kopen. Na vier jaar vergelijken, kijken, passen en denken de helft van het geld bijgelegd en uiteindelijk de voor mij ultieme collectors watch gehaald. Een Omega Speedmaster Sapphire Sandwich. Nieuw in de stickers. Uit 2016.
Nu, zo’n 2,5 jaar later werd het tijd voor wat nieuws. Ik wilde wat kunnen wisselen. Naast mijn werk heb ik een voor mij belangrijke titel behaald waardoor ik mezelf heb getrakteerd op een van m’n grailwatches. De Zenith El Primero Chronograph. Wederom complete set uit 1998.
Lang verhaal kort, ik heb momenteel enkel horloges met een verhaal. Hierdoor kan ik er geen afstand van doen. Ik geloof dan ook niet in impulsaankopen. Het verlangen is inderdaad veel mooier dan het hebben. Het zoeken naar reviews, kwijlen voor het raam van een juwelier en het bekijken van filmpjes maken het een mooie zoektocht. Het gaat vaak om veel geld en vooral dan is het natuurlijk goed om de afweging te maken en eventueel nog door te sparen. Deze horloges gaan niet weg. Wellicht komt er nog eens wat bij maar ook dan, zal er een verhaal aan moeten zitten.
Van te voren gespaard(2K) en wilde ik een horloge kopen in Miami(USA)als vakantie herinnering. Na wat passen van verschillende horloges ben ik voor de Tag Heuer Aquaracer gegaan. Deze stond van te voren al op mijn lijst. Gelijk om de pols en vervolgens mee op Caribische cruise langs Roatan(Honduras), Belize en Mexico. Inmiddels een jaar verder en is de Aquaracer hooguit twee dagen van de pols geweest. De Tag Heuer Aquaracer zit perfect en gaat nooit meer weg!
Tot nu toe in elk geval 3 die blijven. Allemaal Seiko, de Casios in de collectie zijn wat minder voorzien van emetionele binding, maar hebben ook weinig kans om te vertrekken.
Deze. Aangezien ik 'm nieuw heb gekocht en omdat ik er tweedehands toch niet veel voor zal krijgen omdat het een quartz horloge is, is dit mijn keeper. Tevens mijn duurste en mooiste horloge dus helemaal niet erg.