Show your [brandname] wall clock, ofwel toon je wandklok.

Ja, zo één hebben wij er ook ongeveer, maar dan al zo’n 100 jaar oud. Ooit een (toen al niet nieuw meer) huwelijkscadeau voor mijn ouders geweest. Pas gereviseerd. De vlek rond het opwindgat voor het slagwerk is ontstaan door de pleisters die mijn vader daar op plakte om te voorkomen dat hij dat ook opwond, want ook thuis werd het slaan van de (nachtelijke) uren niet gewaardeerd.

Met het bekende Divina Gong slagwerk:

Dat dus nog steeds geen kans krijgt om zich te laten horen want ook hier geen fans :rofl:

7 likes

Maar ook deze moderne merkloze radio-controlled wandklok, via internet bij een zaakje in Polen gekocht voor 15 eurie…

4 likes

Een toch vrij moderne wandklok, pas een nieuw uurwerkje ingezet, vorige toch sinds mijn (ons) trouwen bijna 40 jaar trouw gelopen.

5 likes

En ook deze in huis, ik hou wel van de zeer luide gong.
Was van mijn opa en oma en van een oom die wist dat ik wel wat met “klokken” had gekregen op zijn sterfbed.
Dus zowel een emotionele band met zowel opa/oma en mijn oom met een klok van een kleine? 100 jaar oud.
En hangt dus nu gewoon aan de muur lawaai of niet, bijkomend voordeel weet je wanneer je `s nachts wakker ligt wel precies hoe laat het is.

7 likes

Mooie kast ook. Ik hoor die van mij 's nachts niet eens meer, terwijl één elk kwartier een melodie heeft. 19 november komen de schoonouders langs, van hen de “bimbam” gekregen “voor de onderdelen” die het nu dus weer prima doet. Ben benieuwd wat ze zeggen, ze weten nog van niets…

Mooie bimbammer met een leuke familieband. Maar als ik 's nachts al wakker lig kijk ik toch lever even op de wekker met lichtgevende cijfers om te zien hoe laat het is. Die mag pas geluid gaan maken als het tijd is om op te staan…

Surpriiiise :rofl:

1 like

Hier ook een aantal antieke klokken.
Een aantal comtoise klokken en een paar Friese klokken.
Ik moet nog eens wat mooie foto’s maken.

Friese staartklok met scheepjes mechaniek.

Friese stoelkok.

Comtoise met datumaanduiding.

En ik heb 13 jaar geleden zelf een klok gemaakt. Helemaal met de figuurzaag gemaakt van berkenmultiplex.

15 likes

Tja, als ze zeggen “Sloop het ding maar” Dan is dat wel een uitdaging. (Om hem lekker toch aan de gang te krijgen)

2 likes

Een OG gespot vandaag tijdens familiebezoek:

5 likes

Ik heb hier van alles wat. Deze opwinder die ik vandaag gerepareerd heb ( :partying_face:):

Een prachtige Metamec met bol glas die de wisselstroomfrequentie telt en verschrikkelijk nauwkeurig is:

En deze prachtige oude Quartz uit de keuken van m’n oma. Als kind al door gefascineerd dus toen het huis 15 jaar geleden leeg moest en me gevraagd werd of er iets was wat ik graag wilde…

10 likes

Een, let wel, electrische klok uit 1925.
De Zenith Calora.

Een Nederlandse uitvinding van Cornelis Jamin (zoon vd Rotterdamse chocolade fabrikant) zoals op de wijzerplaat vermeld.

De slinger wordt aangetrokken en weer losgelaten mbv een draad die via een hefboompje verbonden is met een metaaldraadje die uitzet en krimpt door deze onder/van spanning te zetten.

Bijna 100 jaar oud en loopt met een afwijking van + 5 sec/dag.

19 likes

Ulysse Nardin Marine Torpilleur Militairy
Een van de weinige wandklokken met petite seconde.

12 likes

Eentje nog… :blush::fire:

9 likes

Nieuwe aanwinst hier. Een grappig slave klokje van een schip van Seiko. Naar verluidt uit de jaren tachtig.

10 likes

Die heb ik ook :laughing:

Ideale klok…op batterijen :+1:t2: :grin:

4 likes

Deze sla ik over…

1 like

Deze hangt nu een klein half jaar bij ons in de keuken, met sweeping seconds.

5 likes

Gr. Marc

11 likes