Show your Chinese specials

Net even gekeken. Ziet er goed uit inderdaad. Heb de vraag bij ze uitstaan of hun SKX hommage compatibel is met originele Seiko onderdelen.

Volgens mij wel, maar dan heb je toch al een hele sterke basis, ook met de band. Alleen lekker een andere plaat, wijzers en bezel insert en dan heb je voor onder de 200 een hele leuke “skx”. De jubilee lijkt ook wel goeie kwaliteit te zijn.

Dat was ook mijn plan. Ik zat nu nog steeds naar de Heimdallr te kijken maar die gaat met een jubilee al richting de €200 dan is de Steeldive een stuk vriendelijker geprijsd.
Ik heb net een SKX opgebouwd met een One Second Closer zwarte PVD kast. Dat loopt qua kosten ook best snel op, denk dat ik alles bij elkaar zo’n €300/350 kwijt was met een NATO strap.

Ik las net op Reddit dat de bezel niet compatibel zou zijn (tenminste het ‘clicksysteem’ wijkt af)
Ook zag ik dat Heimdallr modellen heeft toegevoegd o.a. een SKX variant van +/-€150

Owja, dat was jij. Was inderdaad gaaf, maar wel prijzig ja. Die Steeldive heb ik ook op het oog.

2 likes

Ik ga denk ik toch voor de Heimdallr zodra ze beschikbaar zijn. Die zijn zeker weten volledig compatibel met Seiko onderdelen en ze hebben al een SKX vanaf €135,-
Dat is niet zo heel veel duurder dan de Steeldive.

zit daar al saffier en een goeie bracelet bij?

Ja, saffier, NH36 en de bracelet schijnt goed te zijn. Sowieso heeft hij solid endlinks.

3 likes

Omdat de seiko samurai mijn favoriet is.
En ik iets in brons wilde proberen. Hij begint al hier en daar groen te worden.
vakantie naar zee dus dan lekker het zoute water in. :wink:

Een proxima.

Samurai case style maar dan alles 1 a 2 mm kleiner.
MarineMaster style hands mijn favoriet.
Wijnrood sunburst met aangebrachte markers voor de uren.
lumen C3 en in kracht gelijk met seiko.
Een Japan NH36
Sapphire Bezel insert, dspphire double domed ar glass
geleverd op Waffle rubberband die naar vanille ruikt en erg lekker draagt.
300Meter waterdicht

toch ook wel een bewijs dat ze wel in staat zijn kwaliteit te leveren met een prijs de fair is.

4 likes

Wat een gaaf ding!

Vandaag een Feice binnen gekregen.
Heel erg Junghans Max Bill natuurlijk maar dat was ook de bedoeling😉

3 likes

Netjes!

1 like

Thanks, hij gaat wel retour.
De minutenwijzer is beduidend lichter dan de urenwijzer.
Op deze foto niet goed te zien hoor.
De lume is ook veel meer dan op de minutenwijzer.
Productie foutje hoop ik.

Wel al een nieuwe besteld trouwens.

Na 2 maanden wachten vandaag toch binnen gekomen.
San Martin Field watch.
39mm 20 atm. Schroefkroon, saffier met Seiko nh35 uurwerk. Prijs €135,-:grin:
Hoop horloge voor weinig.


Nu nog kijken hoe deze vakantie beater zich gaat houden :sunglasses:

7 likes

Zeker veel horloge voor het geld. Hoor en zie vaak positieve dingen over San Martin, dus die zal de zomer heus gaan overleven! :wink:

1 like

7 likes

Ziet er prima uit. Flieger mag ook steriel…

Wel een intrigerende urenwijzer… beetje afgestompt.

2 likes

Het is een hommage van de IWC mark X1
Deze heeft ook deze wijzers :grin:
Heb zelf alleen gekozen voor de versie zonder datum.
Hier een foto van de orginele Mark Xl

5 likes

Mijn 2e Pagani Design: mooie kleurencombo (grijs is mijn to-go kleur voor veel) maar het lettertype van het woord Explorer bevalt me niet. Daarnaast zat de cyclops er scheef op en was de bezel insert beschadigd. Een nieuwe insert komt eraan (dankjewel Pagani Design), maar ook een nieuwe wijzerplaat van DLW en een insert van Namoki mods. Deze keer dus de basis van een mod! Caseback removal tool, hamer en zelfs een lucifer en 15 minuten later cyclops er af.

7 likes

Mooie kleur wel!

1 like