Show your Chinese specials

Sommige ‘hommages’ zijn zo goed als kopieën. Echter, als er ook daadwerkelijk een merk opstaat van het model dat gekopieerd wordt, is het niet iets dat hier thuis hoort. Vind ik. En met mij velen denk ik. Ben blij dat jij er blij mee bent, maar dit is niet wat ik bedoelde toen ik dit topic startte.

5 likes

Welkom! Eerst dit maar eens lezen dan… :+1:

2 likes

Ik snap hem, super. Bedank @bernie72, heb hem doorgenomen

1 like

Keurig. Dank je wel.

1 like

Draag hem niet vaak, maar vandaag weer eens uit de horlogebox gelaten. De Guanqin GJ16034, met saffier en Miyota rammelbakkie helaas. Desalniettemin toch een leuke ‘dresser’ voor weinig. :grin:

6 likes

Grappig he? Door de rotors wil ik liever nu ook geen Miyota horloges meer. :stuck_out_tongue:

2 likes

Aan de andere kant heeft het ook wel wat om een fidget spinner om je pols te hebben :smile:

3 likes

Seagull 1963. Blijft toch een boel bang for your buck! Lekker ook dat getik van het uurwerk wat je deze dag gezelschap houdt

7 likes

Chique. En historisch verantwoord.

1 like

Welke van de twee :thinking:

7 likes

De linker vind ik persoonlijk het mooist.

2 likes

Jammer, heb de rechter om de pols :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ze zijn beide mooi hoor :wink:

1 like

Dat is toch gek dat er verschil zit tussen de verschillende Miyota uurwerken :thinking:
Heb er een gehad die inderdaad erg luidruchtig was. Maar ik heb nu een Tisell Pilot watch die amper hoorbaar is. Moet het echt stil zijn of dicht bij het oor. Deze heeft een Miyota 90S5 uurwerk .

1 like

Had hem gezien ja. Ach, als het er op lijkt en het uurwerk is hetzelfde… Haha

1 like

Het is helemaal niet onduidelijk welk model de echte is. Seagull heeft namelijk zelf een re-issue uitgebracht van de Seagull D304 (zie 6:30 in filmpje) een aantal jaren geleden. Dat horloge zag er in ieder geval anders uit dan de versies die daarop en op andere prototypen zijn geïnspireerd, zoals in het filmpje wordt getoond.

2 likes

Deze week vanuit het verre oosten ontvangen. De Heimdallr sub hommage.

4 likes

Hoe is de afwerking van de Heimdallr? Ik zit te wachten tot ze de 2020 versie van hun SKX hommage uitbrengen (die is weer volledig compatibel met Seiko onderdelen)

1 like

De afwerking is erg goed. Ik had op YouTube al wat reviews van Heimdallr gezien, maar ik ben verbaasd hoe goed de afwerking irl is.

1 like

Heeft er iemand al een Steeldive van Ali? Ze maken tuna’s, turtles, 55jes… Allemaal 200-300m waterdicht, saffier glas, nh35, super kwaliteit banden🙃

Top! Dank je!

1 like