Show your Chinese specials

Voor 70 euro valt er weinig op aan te merken, kwaliteit is top en afwerking is ook in orde, al zijn de hoeken van de clasp wat scherp, maar daar kan je eenvoudig zelf wat aan doen mocht je dat willen.

Ik vind het design mooi, maar niet 10k mooi. Al als ik miljonair was geweest had ik daar mogelijk anders over gedacht. Mensen kopen een hommage omdat ze het design mooi vinden niet omdat ze pretenderen een Rolex te hebben, anders kopen ze wel een replica/fake exemplaar.
Met als voorwaarde dat een hommage geen rommel is, anders is het zonde van je geld. Die van mij is inderdaad met Seiko uurwerk:

3 likes

Ik heb wat Youtube gekeken met betrekking tot de Aquaracer Way201B.BA0927 hommage van Pagani. Ook daar kwam uit dat het “op zich best redelijk is, dat het absoluut niet the real thing is en dat het qua prijs/kwaliteit verhouding onverslaanbaar is” :grinning:

Mijn nieuwsgierigheid krijgt zo langzamerhand de overhand om het eens met eigen ogen te aanschouwen. Nu is 50 piek (want dat kosten de automaten) weggooien nog altijd zonde maar met import en inklaringskosten kan dat zomaar 85 piek worden. Nog altijd niet iets om tranen van in je ogen te krijgen maar toch net weer iets meer ‘jammer’. Aan de andere kant, als het echt niks is is het lerend vermogen van deze jongen weer aangesproken en heeft het slijk der aarde toch weer ten goede zijn werk gedaan.

Kortom, ik ga het eens wagen :scream::thinking::innocent::pray::sweat_smile:

2 likes

6 likes

Mooie band Diederik :heart_eyes: . Waar heb je die gekocht als ik vragen mag ?

2 likes

Heb de Cadisen binnen van @ReizendeOomRoel
Valt niet tegen! Voelt goed.
Wel groter dan hierboven aangegeven.

Kast is 46mm en lug to lug is zo’n 52mm.
Dus een ‘mannenpols’ is aangeraden. :joy:
Maar ik ben er blij mee!

6 likes

Het misstaat je niet @Bjr1983!
Ik had 'm nog niet uit het plastic gehaald maar dit oogt toch behoorlijk solide en stoer…
:ok_hand:t2:

Vraag me overigens wel af hoe de men in China bij de opgegeven maten is gekomen :wink:

1 like

Ik denk met een schuifmaatje van dezelfde Alie-express! :joy:

5 likes

Nee joh! Een Chinese millimeter is héél anders dan een Europeese millimeter :joy:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/6/1/4/6147f69be81556346c8d9a54d984f57d9ef4b0e1.jpeg

2 likes

Maakt niet uit. Iets kleiner was mooier geweest, echter met 20cm polsen kan ik een hoop hebben.
Ben er blij mee.

1 like

Custom made van een forum lid! :grin::+1:

1 like

Haha, voor zo een grote maat staat dat je inderdaad niet slecht!

1 like

Nog een geluk dat je zulke grote polsen hebt, dat hoef ik met mijn 17cm polsen niet te proberen.

1 like

Ah joh, anders draag je hem om je bovenbeen. Haha!

1 like


Corgeut Railmaster hommage met een Miyota 8215. Ik ben echt verbaasd wat je krijgt voor je 70 euro, het enige minpunt is eigenlijk de bak herrie wat het uurwerk af en toe kan veroorzaken, ik had er dan liever een NH35 in.

4 likes

Ziet er zeker niet verkeerd uit nee. Leuk!

Ik vind dit echt een mooi horloge. Ware het niet dat de uitlijning van de bezel om te huilen is :cry:

2 likes

Ik ben super blij met mijn loreo’s. Pas geleden heeft juwelier hem uit elkaar gehaald puur uit nieuwsgierigheid. Hij stond verbaasd om de kwaliteit maar ook dat de gewichten van de afzonderlijke onderdelen aardig overeen kwamen met de originele modellen…

2 likes

Bedankt.

Jij of iemand anders ervaring met een chinese seamaster kloon hommage?
Zo een met de golfjes dial.

Alleen is dit gewoon een illegale kopie. En dat is nou net niet de bedoeling van dit draadje.

3 likes

Oh excuus, dacht dat ik tijdens het scrollen hier een Rolex tegenkwam maar dat zal wel met een ander logo zijn.
Voor wat ik begrepen heb is het een beetje grijs gebied zolang het voor eigen gebruik is.

1 like