Show your Chinese specials

Geef je een goede kans… hij is groot… maar niet overdreven en band lugs loopt vrij snel weg.

1 like

Beijing, uurwerk is een automaat.

5 likes

Mooie wijzerplaat wel. Ik draag vandaag m’n flieger. Heb de band verwisseld met een gekregen TW Steel. Staat niet verkeerd vind ik persoonlijk.

6 likes

Ik heb ook een “Chinese” periode gehad dus ik heb nog een flinke stapel Chinese horloges liggen. De meeste draag ik overigens nauwelijks meer. Hier een van de betere, een Bauhaus hommage:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/2X/a/a4ce56271fdb63a2d67e01fc49b85dad843a26c9.jpg
.
https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/2X/7/7896702786d6a972cb200797c87623f6f7e2d003.jpg

11 likes

Toch een chique ding.

2 likes

Klopt, en afwerking ook helemaal niet verkeerd.
Komt vooral de box uit op de spaarzame momenten dat ik een pak draag. :sweat_smile:

1 like

Haha! Draag ik elke dag… Helaas… Ben gestopt met het alleen dragen van horloges die bij een pak horen. Soms (heel soms) doe ik zelfs een G-shock om, kan mij het schelen. :joy:

1 like

Als je elke dag een pak draagt kan ik me dat voorstellen. Laatste keer dat ik een pak aan had was met kerst volgens mij :laughing:

Hier nog een plaatje van de achterkant:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/2X/1/1461076655c6a2554eccc1551a96f500e612dd35.jpg

5 likes

Nog eentje dan; m’n Alpha Daytona. Uiterlijk is wat geïnspireerd op een Daytona van een ander merk :innocent::innocent:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/3/6/c/36ce4e0662a8ab68726f880a715065f6b9fba7b1.jpg
.

8 likes

Ik zie het ja! Geïnspireerd op de Pagani Design toch? Tenminste… Kan me niks anders indenken… :wink: :wink:

2 likes

Deze heb ik echt veel gedragen, zoveel dat ik op een gegeven moment een Nomos moest hebben. Die ligt sindsdien bijna permanent in de horlogedoos. Apart is dat toch…

1 like

Even een vraag tussendoor. Komen alle Chinezen (dus ook die van Ali) zonder importkosten het land in of heb je vaak ook ‘pech’?

Ik schat de kans dat ie er tussenuit gevist wordt en je moet betalen op zo’n 20%.
Uit eigen ervaring.

2 likes

Inderdaad apart

Ik wilde eigenlijk een Nomos, en om budgettechnische reden heb ik toen deze gekocht. Maar ik draag hem zo weinig dat ik blij ben dat ik die Nomos niet gekocht heb. :sunglasses:

1 like

Hoi @Cal219, 40% komt niét door bij de Douane, dus je hebt zo’n 60% kans dat-ie wél doorkomt zonder inspectie daar, wanneer hij voor jou aankomt op Schiphol of (tegenwoordig ook) via Rotterdam Airport / Eindhoven Airport. :smirk:

Graag gedaan, Cal219 :+1: :smiley:

(en nee mensen, nú hoeft óók niemand Cal219 plotseling wél te gaan antwoorden, nadat hij eerst als een roepende in de woestijn is behandeld op dit forum)

1 like

Volgens mij is er, redelijk direct na het stellen van z’n vraag, geantwoord hoor… 3 uur terug.
Mijn ervaring is overigens dat 100% aankomt, zonder naheffing. Bij elkaar denk ik nu zo’n 8 horloges besteld in China. Wel allemaal onder de € 100,- overigens, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft @Cal219

3 likes

Mijn ervaring is ook dat vrijwel alles erdoor glipt, maar juist voor de Rodina die ik hierboven postte moest ik wel betalen. Kreeg een brief thuis dat ze de waarde niet konden vaststellen dus of ik de rekening wilde overleggen. Nu zat die Rodina wel in een mooi luxe doosje, terwijl het gros van de Chinese horloges gewoon in een plastic zakje in een bubbelenveloppe gepropt wordt. Misschien dat dat er mee te maken had. :thinking:

2 likes

Dank allemaal, via Ali en zonder onze gewaardeerde douaniers zou het dan een goedkoop experiment kunnen worden. We gaan het eens proberen.

1 like

Weet niet hoe duur het is; onder 22 Euro mag je vrij invoeren en krijg je sowieso geen naheffing. :sunglasses:

1 like

Ik neem altijd even contact op met de winkel om te vragen wat ze op het pakketje schrijven als waarde. Bijna iedereen schrijft er standaard een bedrag onder de 22 euro op.

De Loreo official store wou dit niet doen (of hun translate werkte niet zo goed). Heb het horloge gewoon bij een andere store gekocht die standaard 5 euro als waarde opschrijven.

2 likes