Show your Chinese specials

Voorheen kocht ik zelden of nooit Chinese “troep”. Maar doe dit nu toch selectiever.

Mijn vrouw heeft diamondpainting als hobby. Bij wat rondkijken op internet kwam ik al snel tot de conclusie dat veel “Nederlandse” webshops dergelijke hobbypakketten voor ruim 3x de prijs verkopen. En dat zijn identiek dezelfde pakketten dan via de Chinese handelaar.

Nu gun ik iedereen een belegde boterham, maar om 3x de prijs te betalen voor precies hetzelfde, is me toch te gortig. Daarbij komt, dat de verkopende Chinees waarschijnlijk meer overhoudt van zijn verkoop aan mij, dan aan de webshop die groot inkoopt tegen lage prijzen.

7 likes

Helemaal mee eens.

1 like

Maak een printscreen van de website foto… en zoek op Ali met die foto…
De zolderkamerverkoper is vaak nog te lui om zelf foto’s te maken.

Een originele Cadisen… Met NH35A.
Nog niet uit de stickers maar het oogt en voelt best leuk :sunglasses:

imageimage

7 likes

Hier blij met deze incl NH36A en ander bandje.

2 likes

Ah die staat ook in m’n lijst! Hoe groot is 'ie? Want in de omschrijving staan verschillende dingen…

1 like


Dit is de werkelijke maat. Niet klein maar de lug-lug afstand is best acceptabel!
Ik denk echter dat ik de mijne morgen in het blauwe gedeelte ga aanbieden, ben bang dat deze geen draagtijd gaat krijgen :confused:

1 like

Stuur mij voor die tijd maar eerst een pb. :wink:

Dankzij Jody ook hier een NA:

Overigens die afmetingen die bij die Cadisen hierboven staan, komen niet overeen met de werkelijkheid (is groter).

4 likes


20 likes

Seagull 1963 van Hked :heart_eyes:

10 likes

Ik zie deze nu Diederik. Waar heb jij een band weten te bemachtigen die geen grote gaten tussen band en kast creëert? Want dat is een beetje het issue met die Seagull. Ik heb hem om die reden op een perlon gezet.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/9/b/8/9b80427801c6eef9cb477169d6f974e780789a05.jpeg

6 likes

Ja? Groter? Mmmm. Heb hem overgenomen, zal vandaag denk ik met de post binnen komen. Ben benieuwd dan…

Dit was een bandje met quick release pins, misschien helpt dat wat met opvullen?

1 like

Niet de beste foto…

2 likes

Kijk. Deze vind ik gaaf. Een ‘echt’ Chinees merk. Heb er toen ik in Beijing was nog wel naar gezocht ben er geen winkels van tegenkomen. Mooi!

2 likes

Heel gaaf. Hier zit ik ook al een tijdje naar te kijken. Hoe is de kwaliteit en afwerking? Is deze met NH35 uurwerk?
Het enige dat me nog een beetje tegenhoudt is dat het natuurlijk een schaamteloze kopie van een Datejust (1 van mijn grailwatches) is. Aan de andere kant: beter goed gejat dan slecht bedacht :yum:

@anon50762135, ik lees vaak ráke opmerkingen van jou. Je treft de clou vaker op het exacte punt.

Misschien kun je me helpen bij het oplossen van het vraagstuk …

Waarom Meister Ankers (bv. met NH35A caliber) en Ingersolls (bv. met Seagull ST19 caliber), waarbij deze merken ook gewoon zeggen dat het een degelijke kwaliteit is, doch goed betaalbaar voor iedere horlogedrager, meestal gemeden worden, maar de genoemde andere merken die hetzelfde zeggen/doen niét …

Mmmm… Nou, we gaan het zien. Wel jammer, maar ik heb polsen van zo’n 20cm, misschien past het wel.

Nee. :grin: