Show your Chinese specials

Zit gewoon een seiko uurwerk in?

Klopt, een NH35 als ik me niet vergis. In dit filmpje wat meer uitleg over wat er allemaal mee kan: https://youtu.be/F4fRSQ_zNbU (Grimwood Watch Modding).

Vind ik ook, erg mooie grijze sunburst. :+1:t4:

1 like

Begin februari kwam ik op AliExpress een Addies Tuna tegen. Saffierglas, NH35A uurwerk, schroefkroon en 300m waterresistant (voor zover je dat laatste kunt geloven). Dus deze besteld… Na 2 maanden wachten werd de levertijd verruimt met een maand door de verkoper. Maar de verkoper was per mail vervolgens niet meer bereikbaar en op AliExpress was deze verdwenen…
Vervolgens met succes een claim aangemaakt en met succes. Binnen no-time had ik mijn geld terug. Verder totaal nooit meer gedacht aan deze aankoop. Tot vorige week ineens een brief op de deurmat lag van postnl. Er was een pakketje uit het buitenland en ze wilden weten wat er inzat. Totaal verrast realiseerde ik me dat dit waarschijnlijk alleen maar de Addies kon zijn en de benodigde gegevens opgestuurd.
Vandaag bij het postnl punt het pakje opgehaald. Moest 32 euro afrekenen voor BTW en administratiekosten.
Ik ben echt positief verrast door de kwaliteit en robuustheid van dit horloge. Het is natuurlijk een ordinaire kopie maar ik ben er blij mee…

7 likes

Zojuist gespot op Ali: een Squalemage van Steeldive :expressionless:

2 likes

Ik zou m ook zo bestellen van Steeldive… Maar op mijn 17.5cm polsjes :sweat_smile: :sweat_smile:

1 like

Afstand lug to lug is bijna niet meer dan de diameter van het horloge zelf. Dus zelfs geschikt voor de wat smallere polsen.

2 likes


Was bijna vergeten dat ik deze besteld heb :slight_smile:
Voor het geld (45 euro) erg grappig!!

3 likes

Man , voor dat geld hadden ze die blauwe schroefjes wel even helemaal goed kunnen uitlijnen :sunglasses:

Dat geld ging in de vlindersluiting en het gratis extra lederen croco bandje met normale gesp.

2 likes

Hier 2 ex Chinezen…



Die Weide was zo fout maar o zo gaaf. De digitale display werkte als een soort rolkrant. Ging helaas kapot en nooit meer iets soortgelijks gevonden.

4 likes


Enige nadeel is de 60 clicks bezel. Maar voor dat geld.

3 likes

Niet slecht. Welk merk is dit? Volgens mij komen al die Seiko hommages uit dezelfde fabriek…

Fifty four, volgens mij komt het idd allemaal bij de zelfde fabriek vandaan.

1 like

6 likes

Stap 2 en 3 zijn gezet, de moeilijkste. Zweet, scheldwoorden en weer de belofte aan mezelf dat ik er niet nog een keer aan begin, maar het is gelukt. Mijn Pagani met wat Singapore accenten. Nu nog de passende bezel insert (deze is van een SKX die ik nog had liggen) en dan is 'ie klaar. Plaatje!

8 likes

Joh! Die wordt best gaaf! En zo’n Pagani Design is een hele prima basis. Leuk!

1 like

Fijn om te zien dat dit topic toch nog in een positieve richting gaat.

Is mijn eigen topic. En ik probeer overal positief op te reageren. Zelfs op de Lidl huismerk azijnzeikerds. Haha

2 likes

Maak binnenkort wel even een foto van m’n Tevise T801, mechanisch horloge voor 20 euro. Werkt overigens al 2 jaar prima.

1 like