Clemence Photic
Dress diver
Je mag me even helpen. Als ik ‘GADA’ Google kom ik uit op een Hebreewse meisjesnaam. Da’s vast niet wat je bedoeld. Enne “show your…”, “dress diver” laat je … zien. Please, praat Nederlands met me.
Dank.
Groetjes van een ouwe lul die er niks van snapt!
Dank!
Dus er had ook gewoon kunnen staan, “laat je dagelijkse horloge zien”. Of is dat niet hip genoeg?
Dat is voor mij nu even deze:
Ik heb ‘m al een aantal keer voor bij zien komen Vincent. Prachtige Nomos👌. Naar aanleiding van jouw plaatjes heb ik gisteren Rico’s Watches podcast over Nomos beluisterd👍
Bedankt Simon. Ik google die podcast eens als ik aan het werken ben.
Een ‘GADA’ is toch niet gewoon je ‘dagelijkse horloge’? Het is toch een horloge dat je bij (bijna) alle gelegenheden kunt dragen? Dus qua draagmomenten het meest veelzijdige horloge.
Ik zie nu al allerlei duikhorloges getoond worden….
Hier een linkje:
Voor mijzelf sprekend, mijn Squale 1521 (die ik hierboven laat zien) is thans het horloge wat ik bij …
… draag, daarom ook voor mij:
Dagelijks, echt waar.
Kan het niet mooier maken.
’ er staat nergens dat ik hem direct meeneem Guus’
Dat waren mijn letterlijke woorden. En daar heb ik me aan gehouden. ok, ze hadden hem niet op voorraad, maar toch… #proudofmyself
Daarbij dit forum bestaat enkel uit harde stellingen die een week later als een kaartenhuisje ineen vallen
De Tudor Black Bay is bij mij de meest veelzijdige in de collectie.
Maar als ik het eigenlijk qua draagtijd bekijk heb ik 2 GADA horloges
Ik vind hem mooi hoor, maar niet ‘dressy’.
Dat is dus een contradictio in terminus wat mij betreft.
Disclaimer: iedereen moet vooral dragen wat hij/zij wil bij welke gelegenheid dan ook hoor.
Veelzijdige diver:
Dress:
Die werelden liggen te ver uit elkaar wat mij betreft om in één horloge te verenigen.
In feite kun je vrijwel alles doen met een dresswatch om je pols, mits die in enige mate waterbestendig is en tegen een stootje kan.
Maar het is qua verdienmodel van de industrie natuurlijk wel beter dat wij met z’n allen denken dat een sjiek horloge niet casual gedragen mag worden
Om het leuk te houden hier een fotootje van Opa’s GADA (hij had hem op een Fixoflex, overigens):
Ik heb geen GADA, zou ook het hele idee van een collectie onderuit halen imo