Mag ik vragen hoe de Glashûtte bevalt? Qua beleving en kwaliteit? Ten opzichte van je andere horloges? Prachtig horloge!
Ik ben er heel blij mee. Afwerking is uitstekend. Design vind ik heerlijk. Wel duiker, maar toch bescheiden.
De prijs is vrij uitzinnig denk ik eerlijk gezegd. Uurwerk is prachtig afgewerkt, maar zit achter een dichte deksel. Qua gangreserve niet bijzonder. En mooi afgewerkt, maar de gemiddelde mens zal het er niet aan af zien. It’s all in the details. Maar ik houd daar wel van.
Etiquette is inderdaad onderhevig aan subtiele veranderingen maar om het etiquette systeem nu door recalcitrantie of onwetendheid overboord te gooien gaat wel erg ver.
Ik kijk weleens met een schuin oog naar de 43mm panoramadatum of een Blancpain bathyscaphe. Maar dan moet ik van mijzelf mijn Rolex opofferen. Ik wil een horloge van topkwaliteit die ik ook overal kan dragen. Zonder zorgen. Maar het is niet makkelijk! 🥲
Dank voor je reactie!

Maar dan moet ik van mijzelf mijn Rolex opofferen.
Dat zou ik in een oogwenk doen. De Panoramadatum is nog wat uitgebreider afgewerkt. Maar wel weer groot vind ik.

subtiele veranderingen
Zo subtiel zijn ze niet hoor. Ik heb Amy hier 2x in de boekenkast staan, eentje uit 1953 van mijn ouders en een uit 1988 uit mijn eigen jeugd. Als je die twee naast elkaar legt zit er al een wereld van verschil in.
Ik heb de ‘Dikke Ditz’ niet in huis [note to myself: leuk kerstcadeautje] maar ik kan me voorstellen dat de herschrijvingen van Reinildis van Ditzhuyzen beter aansluiten op het huidige tijdsbeeld en dat er bijvoorbeeld niet meer instaat dat een horloge bij een smoking not done is. Vroeger wel, sinds 007 is alles anders. Het zou me overigens positief verrassen als het er nog wel instaat …

Dat zou ik in een oogwenk doen.
Ik ook! Die Panoramadatum is een prachtig horloge. Maar dan is wel de vraag, draag je die dan ook naar board me… ûh bestuursvergaderingen? Ik wel.

Maar dan is wel de vraag, draag je die dan ook naar board me… ûh bestuursvergaderingen? Ik wel.
Tegenwoordig dragen we daar vaak gewoon een trui.
Met een lederen band en de geringe dikte prima formeel te dragen, met deze 2 piece nato en 100mtr waterdichtheid duik ik zo het zwembad in. Hier zijn overigens al meerdere topics voor geopend.

Mijn GADA
En dan met een duiker aankomen
Heerlijk om te zien dat mensen lak hebben aan definities of gewoon niet weten wat een ‘boardroom’ is. En nee een boardroom is niet de bestuurskamer van schildersbedrijf ‘de druipende kwast’…
Goede uitleg maar zijn top 7 vind ik niet geweldig. Een GADA horloge moet voor mij minimaal 100m WR zijn (strand), liefst een stalen band (bij alle gelegenheden en weersomstandigheden), absoluut geen duikring (dan is het niet meer geschikt voor bij een net pak).
Ik moest “boardroom” ook opzoeken hoor maar het blijkt gewoon de directie kamer te zijn.
Tsja, de directeur is tegenwoordig CEO, de veiligheid functionaris DSO, de magazijnmedewerker “Store manager” en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoeveel “Officers” je tegenwoordig tegen komt! Je kunt jezelf maar belangrijk vinden…

Heerlijk om te zien dat mensen lak hebben aan definities of gewoon niet weten wat een ‘boardroom’ is
Nou zeg. Ik moest het ook googelen
Ik ben dan ook maar een simpele vrachtwagenchauffeur, dus ik heb al andere ideeën over een bestuursruimte .

Ik ben dan ook maar een simpele vrachtwagenchauffeur,
Sorry. Ik bedoelde roadmanager
Goh die Boardroom daar kom jij wel vaak of niet? Volgens mij komt het meerendeel van de HFers gewoon nooit in een boardroom dus waarom zou je daar je alledaagse horloge op aanpassen?
Ik zie de definitie van Gada meer als een horloge wat je in je dagelijkse leven gewoon vrijwel altijd kan dragen, dus naar een restaurant, naar je tennis/golfclub en de zondagse wandeling met de hond. ik voel me bijvoorbeeld prima met de seamaster om de pols, ook als ik naar een meeting met de bank moet, avondje naar de kroeg of lekker ga klussen in de tuin.
18 wheeler officer
Dat is een fraai en veelzijdig horloge inderdaad.