Banden slet?
Betekenis slet:
vrouw die geregeld met verschillende mannen geslachtsgemeenschap heeft
Geldt dat tegenwoordig ook voor horloges?
Banden slet?
Betekenis slet:
vrouw die geregeld met verschillende mannen geslachtsgemeenschap heeft
Geldt dat tegenwoordig ook voor horloges?
Pfooee, dit proeft naar meer zeg! Wat een heerlijke uitvoering. Band draagt ook fijn?
Vandaag de murph 38mm gepast: draagt goed, mooie maat, verhoudingen zagen er ook wel goed uit (had 42mm er naast liggen ter vergelijk), maar het wordt ‘m niet voor mij. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt, ik denk gewoon niet voor mij.
Ik dacht dat het aan mij lag dat ik toch vrij weinig positief AR effect zag
Na wat vergelijken met een KFM toch wat verschil kunnen bemerken, maar de lichtere numerals op de KFM maakten het horloge wel beter afleesbaar vond ik.
Een bandenslet is een horloge dat geregeld met verschillende banden uhm… Om een pols geslingerd wordt, I guess?
Oké komt ie!
Nick Mankey Hook Strap
Nick Mankey Hook Strap
Erika’s MN strap
Red Wing strap
Artem sailcloth
Smiths Nato
CNS Nato
Strapcode Alpinist band
En even van wat afstand voor de maat
De metalen alpinist banden passen dus ook.
De bijgeleverde band vind ik misschien wel het mooist erbij maar zal ik in de zomer niet dragen. Hij moet even in vorm komen maar is wel comfortabel.
Deze.
Artem en red wing
Hoe is het glas? Beetje ontspiegeld? Mooi ding. Ik loer.
Zoals meestal bij Hamilton. Een beetje.
Een beetje beter dan de field mechanical. Het houdt niet over maar je hebt er eigenlijk alleen last van bij het maken van foto’s.
“Het houdt niet over” is al stukken beter dan de “wat zijn dit voor vokking spiegels joh?” glaasjes die ik gewend ben van het merk.
Heeft iemand hier de champagne kleurige intra-matic dress Watch? Ik kijk hier al jaren naar maar blijf twijfelen om de een of andere reden
Onder de juiste hoek spiegelt niks, Henk. Da witte gij ook. Ik heb Hamilton erg, erg hoog zitten, maar de saffiertjes die ze gebruiken zijn hun achilleshiel.
Ach, ik ben zo gewend om mijn pols te kantelen zodat ik recht op het horloge kijk en niet vanuit de meest onmogelijke hoeken probeer de tijd af te gluren
Als je niet tegen het licht maar er van af kijkt zijn de Hamilton glaasjes net druppels water of optisch bijna afwezig. En ik denk met grote mate van zekerheid te kunnen stellen dat er AR aan de binnenzijde is toegepast, een zwarte dial is ook diepzwart terwijl dat met een saffier zonder AR dan een licht zweem heeft.
Voor zover ik weet zijn alle saffieren van H licht gebold en blijkbaar extra smooth gepolijst gezien de potentiële schitteringen waar ze om bekend staan. Dus dat kan je ook als kwaliteitsfactor opvatten.
Ik heb nu drie Hamiltons gehad, en bij de 46mm pilot was die kwaliteitsfactor zo storend dat het de halve reden was dat ik 'm weg deed. Bij de Khaki field automatic evenzo, in 38mm.
Mijn Navy Pioneer was de beste Hamilton die ik heb gehad. Verkocht aan een vriend van me in Denemarken, maar ik denk dat ik 'm terug ga halen. Hij wil er vanaf. Die had een volledig vlak saffier:
Plaatje voor de sfeer.