Show your Tank/Reverso (style)!

Waarvan akte?

1 like

Gaaf deze, vooral de bovenste. Daarna je topic erover ook doorgekeken! :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

Zo zijn ze zeker niet (meer) te vinden?

Dit model is inderdaad zeer schaars. Ben er ooit nog één tegengekomen met een lichte wijzerplaat maar dat was zo’n vreselijk wrak dat ik hem maar heb laten lopen.

Tissot tankjes met het langwerpige kaliber 20 erin kom je nog wel iets vaker tegen. Kastvorm is dan meestal (uiteraard) ook wat langwerpiger. Hier een paar mooie exemplaren. Vraagprijzen zijn overigens behoorlijk overtrokken:

3 likes

Holy moly dat kun je wel zeggen ja :confounded:

Okee ik laat de gedachte maar varen hahha

Niet teveel laten leiden door deze vraagprijzen hoor :sweat_smile: Met een beetje zoeken moet je een redelijk nette Tissot cal. 20 kunnen vinden voor 200-300 Euro.

2 likes


Heb er twee van Corgi…

7 likes

Verre van Reverso, maar toch wel Tanklesque vorm.

Ff nog een vraagje; m’n foto’s zijn elke keer bij plaatsing onscherp, tenzij je erop klikt, dan is de scherpte weer present. Wat te doen, zodat ze direct zonder blurrie te zien zijn?

4 likes

Centurion en Stug?

Hij staat inmiddels te koop maar hier toch nog een plaatje :slight_smile:

7 likes

SU-100 Russisch en een Centurion idd…

Voorbeeld van een leuk alternatief en goedkoop (Euro 139 ex Import) horloge om te kunnen bepalen of een Tank/Reverso een passend horloge:

De Rotary Cambridge (Quartz).

Eigenlijk verkeerde besteld maar uiteindelijk beste vergelijk met een Cartier Tank Solo XL

5 likes

Weer eens zin in deze vandaag…

3 likes

Ik snap de Tank-liefde volledig.
Mijn meest gedragen horloge:

4 likes

3 likes

Voor wie geïnteresseerd is eens een Tank te proberen.
De Butex die hier ergens boven zwerft is gepromoveerd tot FIFfer

1 like

De Seiko tank serie heeft een eigen topic, en dat is deze Dugena niet. De Cartier heeft natuurlijk een eigen topic, maar dat is deze Dugena zeer zeker niet. Toch een mooi ding voor weinig geld om het eens uit te proberen, daarom dit topic weer eens naar boven schoppen.

3 likes

Leuk ding! Wat zijn de afmetingen?

Afmetingen zijn 26x33mm, ik heb een 16,5 cm pols.

3 likes

Thanks! Had 'm al ff opgezocht. Wel jammer van de datum… hoe minder hoe beter op dit soort horloges.

1 like