Siebel en actievandedag kortingactie topic

Zonder bonnen is’ie ook gewoon te koop hoor. Maar zo graag wil je ‘m natuurlijk ook weer niet. :smirk:

2 likes

Het zijn cadeaubonnen die een waarde vertegenwoordigen. In dit geval €50
Wat je daarvoor betaald hebt doet er niet toe.
Koop je iets van €100 dan betaal je met 2 bonnen die samen €100 vertegenwoordigen.

Stel jij verkoopt je bankstel met €100 euro winst en koopt van de winst een Casio…. Was die Casio dan gratis? Je betaalde toch met €100 niemand heeft er iets mee te maken hoe jij aan die €100 kwam.

5 likes

Bijzondere opvatting dit, zullen we maar zeggen.

1 like

Het houdt de gemoederen nogal bezig.

Een Tsuyosa kost €270,- en stel nou iemand heeft ‘m van deze bonnen gekocht maar er is geen klik.
Dan kun je twee dingen doen: een retour aanmaken en weer €270,- terug krijgen (in bonnen), of kijken of iemand een Tsuyosa met een mooie korting wil overnemen voor bijvoorbeeld €215,-.
Daarmee mats je diegene behoorlijk, want je accepteert een lagere prijs dan de retourwaarde. En die ander kan een ongebruikt horloge kopen voor een prijs die anders onmogelijk is.

Waarom zou je dan het horloge voor de prijs van de cadeaubonnen aanbieden als zelfs Siebel je er gewoon €270 voor terug wil geven bij een retour/recht van verzet. Wat heeft dat voor zin. Had je net zo goed die bonnen niet zelf hoeven kopen.

Als je heel graag een hagelnieuwe Tsuyosa wil voor een hele lage prijs, is dat een mooi aanbod.

Maar als je niet meer wil betalen dan degene die cadeaubonnen heeft gekocht om daarmee het horloge te kopen, was het je in de basis niet om de Tsuyosa te doen maar om de deal.

8 likes

Dat is typerend voor HF iemand zal maar eens een centje overhouden aan een actie die ze zelf gemist hebben of te bang voor waren.

Er staat nog geen horloge te koop maar de angst en afgunst is er al :ghost:

8 likes

Ik ga mijn Blueberry lekker houden in ieder geval.
Vandaag aangekomen :heart_eyes:

33 likes

Die wijzerplaat is erg fotogeniek, :ok_hand:

1 like

Grapje, maar grotendeels waar. (myself included)

Ja, maar ga je dan weer voor een horloge dat je dan wel houdt?

Ik denk dat het punt van o.a. @Golf is dat het niet de bedoeling kan zijn om (populaire) horloges bewust aan te schaffen met het idee 'm dan voor zogenaamd met ‘veel’ korting te koop te zetten. (op HF dan, wat betreft Marktplaats zal het veel een worst wezen)

3 likes

Ik ben zelfs na 1 dag het bed in gedoken met mijn G-Shock :joy:. Slaap normaal gesproken nooit met horloges, ofwel goedgekeurd en een blijvertje.

4 likes

Volgens mij staat de discussie los van gunnen. De vraag hierboven was of de forumregels het zouden toestaan om hem voor meer te verkopen dan je zelf hebt betaald. En bij ‘hebt betaald’ lijkt het me evident dat de bankrekening leidend is. Net zoals je een horloge dat was afgeprijsd met €250 korting niet te koop kan zetten met die €250 er weer op. Je hebt het er dan niet voor betaald :man_shrugging:

2 likes

Volgens mij is een factuur leidend. Moet je tegenwoordig je bankrekening overleggen aan HF? Nee dus.

Als je je Rolex in het blauw zet moet je je factuur laten zien als ernaar gevraagd word. Ze gaan echt niet vragen wat voor werk je doet en hoe je aan 10K bent gekomen.

Even voor de duidelijkheid ik heb 1 horloge van de Siebel en die wil ik absoluut niet verkopen. Maar wat een gezanik weer zeg waar maken sommige zich druk om.

4 likes

Nope, alleen maar aan je geweten :slight_smile:

1 like

En als ik twee bonnen van 50 euro op mijn verjaardag gekregen heb. Hiervoor heb ik de 5600 G-Shock gekocht en 16 euro bijbetaald.

Dan mag ik hem dus niet voor meer dan 16 euro aanbieden op HF, want de bonnen heb ik “gratis” gekregen.

Wel mooi hoe een leuke aanbieding tot zo een discussie kan leiden.

Fijne avond

8 likes

Ligt er een beetje aan of je die €16 ook voor je verjaardag heb gekregen :joy:

5 likes

En als ik er nou 2 los heb gekocht, waarvan eentje met de bonnen heb betaald? Beide hebben hetzelfde bedrag op de factuur staan.

1 like

Hetzelfde gezeik als voor de uitlevering van de diverse bestelde horloges :confused:
“The boos always comes from the cheap seats”.

1 like

Je hebt met een paar muisklikken op twee betrouwbare sites een goedkoop horloge gekocht hè, je hebt hem niet uit de klauwen van een hongerige grizzly geworsteld.

Die overtuiging dat je er toch ‘best een centje aan over mag houden’ is wel de dood van de forum spirit vind ik, maar dat klinkt jou vast nogal ‘OK boomer’ in de oren.

7 likes

Puur op basis van de bonnen kom je toch niet verder dan 50%. Ik denk dat de marge in veel gevallen ruimer is. Ik sluit niet uit dat men onder de kostprijs uitkomt indien nog verdere kortingen tegelijkertijd worden toegepast.

En weer on-topic? Op dit moment wil niemand zijn nieuwe aanwinst al daadwerkelijk verkopen.

1 like