Siebel en actievandedag kortingactie topic

Persoonlijk vind ik dit iets tussen de koper en de verkoper. Als de koper vrede heeft met het gevraagde bedrag dan is dat toch prima. Hoe en wat doet er verder niet toe. Uiteraard binnen de regels van het forum.

Iemand nog leuke NA foto’s :sunglasses:

1 like

Cross post, maar heb deze gisteren ontvangen :slightly_smiling_face: (mijn enige G-Shock, dus gaat niet weg :grin:)

15 likes

In die hier gequote tekst stond die bepaling niet.

De metalen Casio GM-6900-1ER, heel lief verpakt. Prettige ervaring met Siebel al met al.

16 likes

Nou prima toch?

1 like

Na alle commotie hier, complimenten voor de firma Siebel!
Goede, verzorgde, correcte, snelle en betrouwbare afhandeling van de orders! :+1:t2:

16 likes

Ik snap daar ook niets van. Veel brands gebruiken die gesimuleerde beelden om de boel te verkopen, maar voor mij werkt het niet

OK boomer.

Phew! Dat had wat geweest. Maar wat heeft PostNL dan voor je ontvangen?

Ik sta versteld

1 like

Mijn mooie Citizen is toch wel onder de kostprijs vermoed ik. Hij stond al in de sale voor 50%. Uiteindelijk via de bonnen en cashback effectief €76,- voor betaald.
En dan ben ik nog vergeten om mij, voor deze bestelling, aan te melden als member.

17 likes

Ik ben van mening dat als je een horloge zo goedkoop kan kopen als bij deze deals dat je die horloges lekker zelf moet houden. En niet met de instelling moet kopen om door te verkopen.

Maar als iemand binnen de regels van het forum blijft. Vind ik dat niemand er iets mee te maken heeft of een ander er wel of niet een centje aan overhoud. En die “forum spirit” moet altijd maar vanaf 1 kant komen dat is van de verkoper.

5 likes

Citizen NY0145-86EE adviesprijs € 389,- automaat, saffier, 200m, gangreserve van 42 uur.
En een mooie lume. Mij hoor je niet klagen.

9 likes

Ik ben het wel met deze lezing eens, maar ethiek is contextgevoelig. Als je de actie hebt gemist en toch een Tsuyosa wilde dan voelt enkele dagen later iedere prijs boven de cadeaubonaankoop die mogelijk was toch als verlies. Is dat terecht als je er toch een kunt krijgen voor een mooie prijs? Waarschijnlijk niet. De potentiële verkoper doet er overigens goed aan om zich af te vragen of 270euro van Siebel de moeite van het hebben waard is, zowel met het oog op de stabiliteit alsook het assortiment. Ik denk dat als je meer cash voor het horloge weet terug te krijgen dan je voor de cadeaubonnen moest betalen dat het een mooie resultaat is. Eigenlijk is dan die potentiële transactie in het blauwe gedeelte een klassieke win win

Ja, ik kan me zo voorstellen dat hij voor dat bedrag kan worden gemaakt, maar waarschijnlijk niet ingekocht.

Daar zijn we het over eens. :+1:

Dat ervaar ik anders. En juist die gedachte dat iedereen profiteert als hij de kans krijgt, dus dat je wel gek zou zijn om het niet te doen, vind ik zo storend. Het gaat mij er niet om dat je handelt naar de letter, maar vooral naar de geest van de forumregels.

Nu zijn mijn stichtelijke woorden op voor vandaag.

5 likes

Daar ben ik het ook mee eens. Echter dat was als reactie op de mensen die al begonnen te flippen en over regeltjes begonnen voor er überhaupt een Siebel horloge te koop is gezet. Het wijzen op regeltjes en handelen naar de “letter” kwam dus uit de moraalridder hoek.

En hoop ophef om niks dus :+1: fijne avond en slaap ze allemaal.

2 likes

Mijn NA-tje in een low light setting. Super blij mee!

32 likes

Gisteren netjes ontvangen van Siebel👍

17 likes

Ik zal eerlijk zijn maar dat is precies wat ik dacht bij het kopen van 2 horloges.

Kocht 6 bonnen voor 150 Euro voor een Tsuyosa maar later realiseerde ik nog dat je 10% bij je eerste aankoop zou krijgen.
Dan hield ik opeens 30 over dus daar dan een deel van de G-Shock mee betaald.

Maar de Tsuyosa is werkelijk voor mezelf en niet voor de handel, heb deze bij afhalen in de winkel ook meteen het bandje op maat laten maken.

De G-shock daarentegen … die gaat straks toch in de handel :wink:

2 likes